کد خبر: ۱۵۹۱۲۷
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰

موافقت با استخدام25هزار نفری وزارت بهداشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غضنفر میرزابیگی افزود: جلسه دیدار اعضای شورای عالی نظام پرستاری با رئیس جمهوری دستاوردهای بزرگی برای جامعه پرستاری و نظام سلامت داشت که بعد از قرائت گزارش سازمان نظام پرستاری به دست آمد.

وی گفت: یکی از دستاوردهای این جلسه این بود که قرار شد کمیته مشترکی با حضور نماینده ریاست جمهوری، وزارت بهداشت، معاونت توسعه سرمایه انسانی رئیس جمهور و 2 نفر نماینده از سازمان نظام پرستاری مسائل مرتبط با پرستاران و نظام سلامت را پیگیری کند به طوری که دستاوردهای مشخصی تا مراسم روز پرستار در پایان امسال به صورت عملیاتی برای پرستاران و نظام سلامت به دست آید.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: طی فعالیت دولت نهم و دهم شاهد افزایش مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانها در کشور بوده ایم، ولی متناسب با گسترش این مراکز نیروی پرستار استخدام نشده به همین علت شاهد کمبود کادر پرستاری در مراکز دولتی هستیم و در بسیاری از مناطق کشور بیمارستانهایی ساخته و حتی تجهیزات گرانقیمت آن هم تأمین شده اما به علت اینکه پرسنل و پرستار آنها تأمین نشده کماکان این بخشها و مراکز جدید به بهره برداری نرسیده است و عملاً سرمایه بزرگی از کشور به هدر می رود.

وی ادامه داد: مهمترین دلیل عدم راه اندازی این مراکز نیز نبود پرستار است و البته کمبود پست سازمانی برای استخدام پرستار و نیروی جدید نیز به این مشکل دامن می زند.

میرزابیگی گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت برای تأمین نیروی مورد نیز مراکز جدید التأسیس خود به حدود 25 هزار پرستار و کادر بهداشتی و درمانی نیاز دارد که بیش از 60 تا 70 درصد این نیروها باید پرستار باشند.

وی ادامه داد: برای جذب این تعداد نیروی مورد نیاز وزارت بهداشت فقط 10 هزار پست سازمانی خالی دارد یعنی 15 هزار پست سازمانی کم می آورد و برای تأمین حداقل 0.7 نیرو در 24 ساعت برای هر یک از تختهای جدید به 25 هزار نیروی جدید نیاز دارد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: بعد از اینکه این گزارش به رئیس جمهور ارائه شد، رئیس جمهوری موافقت کرد که 15 هزار پست سازمانی از سایر بخشهای دولتی به وزارت بهداشت منتقل شود و در اختیار این دستگاه قرار گیرد تا شاهد استخدام 25 هزار نیروی جدید طی سال 1391 در این وزارتخانه باشیم.

میرزابیگی افزود: گزارش دیگری که در این جلسه به رئیس جمهور ارائه شد این بود که در اکثر کشورهای دنیا برای تأمین مربیان بهداشت مدارس از پرستار مدرسه استفاده می شود و این پرستاران هستند که تخصص لازم را برای تأمین بهداشت دانش آموزان و پیشگیری از بیماریها در مدارس دارند.

وی ادامه داد: بر این اساس با توجه به اینکه 140هزار نفر از معلمان و دست اندرکاران وزارت آموزش و پرورش بازنشسته شده اند و تعداد زیادی پست خالی برای استخدام وجود دارد، رئیس جمهوری موافقت کرد که 7 هزار پست سازمانی در آموزش و پرورش به استخدام مربیان بهداشت مدارس از بین کارشناسان پرستاری اختصاص یابد.

به گزارش مهر،رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: نکته دیگری که در این جلسه مطرح شد، بحث تشکیل شورای عالی بیمه و سلامت بود که اعلام کردیم با توجه به وجود قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و با توجه به تعریف 527 خدمت استاندارد پرستاری که نظر کمی تعداد آنها از خدمات پزشکی کمتر نیست، نیاز هست که نماینده سازمان نظام پرستاری نیز مانند سازمان نظام پزشکی در این شورا حضور داشته باشد که قرار شد رئیس جمهوری در جلسه شورای عالی سلامت که ریاست آن با خود اوست، این دستور را بدهد که نماینده سازمان نظام پرستاری نیز در شورای عالی بیمه و سلامت عضو باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
0
0
گروههای دیگه پزشکی ..نیستند که زوم کردین رو پرستارها و تمام سهمیه رو به اونها میدین فقط واسه اینکه اونها نظام دارند پس کی باید پیگیر اشتغال گروههای دیگه مثل کارشناسهای علوم آزمایشگاهی رادیولوژی بهداشت باشه ما چه گناهی کردیم که نظام نداریم و فقط چند تا انجمن .. بدون هیچ اختیاری و صرفا نمایشی داریم

نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین