کد خبر: ۱۵۹۱۹۴
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۸
ابراز تأسف آيت‌الله هاشمی نسبت به حرمت‌شكنی يادگار امام

رفتارهای افراطی نمود بارز استبداد عوام است كه به اصل نظام آسيب می‌زند

نارضايتی رهبری از اهانت به سيدحسن خمينی
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس سیاسی: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار جمعي از مديران ارشد، استادان و دانشجويان برگزيده پژوهشكده امام خميني(ره)، اين مؤسسه را از بركات وجودي مرحوم حاج سيداحمد خميني و در جهت حفظ و گسترش انديشه‌هاي والاي فقهي، اعتقادي و سياسي امام راحل(ره) خواند و گفت: گزارش‌ها حاكي از اين است كه مجموعه فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي پژوهشكده پايه و اساس خوبي براي حفظ و گسترش انديشه‌هاي امام خميني(ره) در ميان مسلمانان و به خصوص جوانان خواهد بود.

به گزارش آفتاب، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با بيان ابعاد شخصيتي مرحوم حاج سيداحمد آقا و فرزند صالح ايشان حاج سيدحسن خميني، آنان را يادگاران باارزش بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در دوران حاضر خواند و تصريح كرد: بيت حضرت امام(ره) هم به لحاظ شخصيتي و هم به لحاظ علمي و ديني از مرتبت والايي در جامعه و حوزه‌هاي علميه برخوردارند و همين امر حفظ حرمت آنان را براي همه ما واجب و لازم مي‌گرداند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز تأسف از حرمت‌شكني برخي افراطيون مغرض در مراسم سالگرد امام خميني در حرم مطهر نسبت به يادگار ايشان، اهانت و تعصب كور را غيرقابل قبول خواند و تصريح كرد: تضاد بسيار عجيبي است، چگونه مي‌شود در سالروزي كه اقشار مختلف مردم عاشق امام از سراسر كشور به اميد وحدت و همدلي در آستان مطهر امام گرد هم مي‌آيند، گرو‌هي اندك ولي متشكل و البته نامشخص، در مقابل چشم ميليون‌ها انسان و شبكه‌هاي تلويزيوني اجازه اهانت به بيت امام و مسئولين را به خود بدهند؟ آيا مي‌توان تصور كرد آنها گروهي خودسر هستند؟

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اعلام نارضايتي رهبري معظم انقلاب از حركات تند و افراطي صورت گرفته نسبت به نوه امام آن هم در سالگرد امام راحل عظيم‌الشأن افزود: اين رفتارهاي افراطي نمود بارز استبداد عوام است كه اگر جلوي آن گرفته نشود به اصل نظام آسيب مي‌زند.

ايشان با ابراز تأسف از افراطي‌گري گفت: افراط و عوام‌فريبي در طول تاريخ و از زمان امام علي(ع) به عنوان خوارج تاكنون بوده‌اند و امروز هم به اشكال و شيوه‌هاي جديد و نو وجود دارد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه همه ما شاخ و برگي از شجره وجودي اسلام و رهبري حضرت امام(ره) هستيم، بنياد حفظ و نشر آثار امام خميني و پژوهشكده امام خميني را از ثمرات باارزش بيت آن حضرت خواند و تصريح كرد: امروز حاج سيدحسن خميني علي‌رغم جواني، يك عالم واقعي اسلامي و نيز شخصيتي آشنا به مسائل كشور و دنيا و داراي هوش و ذوق درخوري است كه فرصت خدمت بسياري به كشور و آينده نظام دارد.

رئيس هيأت امنا و مؤسس دانشگاه آزاد اسلامي، اسناد و ذخاير موجود در بنياد حفظ و نشر حضرت امام را منبع غني و بسيار خوبي براي پژوهشگران، دانشجويان و اساتيد مؤسسات آموزش عالي به خصوص پژوهشكده امام خميني(ره) دانست و تصريح كرد: مسئولان مؤسسه حفظ و نشر آثار امام مي‌توانند با بازگشايي مخزن اسناد محرمانه آن مؤسسه بنيان تدوين تاريخ اصيل انقلاب اسلامي را بريزند تا نسل حاضر و نسل‌هاي آينده درك و تصور حقيقي و واقعي از تاريخ انقلاب و نظام اسلامي داشته باشند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به شدت يافتن حملات به انديشه‌ و آرمان‌هاي امام خميني(ره) از سوي دشمنان داخلي و خارجي، وظيفه دلسوزان و نظام در مقطع كنوني براي حفظ و نشر تاريخي حقيقي مبارزات امام خميني و يارانش را يادآور شد و گفت: متأسفانه در حق امام در داخل و به ويژه خارج جفا مي‌شود و هنوز ابعاد شخصيتي اين مرد بزرگ درست معرفي نشده است.

ايشان افزود: امام(ره) همواره خشم خود را از گروهي به عنوان خشك‌مقدس‌ها نشان و نسبت به وجود چنين تفكري هشدار مي‌دادند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، اعتدال در گفتار، كردار و تفكر را راه اساسي بازگشت به آرمان‌هاي اصيل حضرت امام و انقلاب اسلامي خواند و تأكيد كرد: امام هيچ‌گاه ترور و عمليات مسلحانه را براي مبارزه با طاغوت تأييد نكردند و هموراه به حضور مردمي در مبارزه و موج آگاهي توده‌ها تأكيد داشتند. امروز هم اگر مي‌خواهيم شاهد، الگو و الهام‌بخش مردم دنيا باشيم بايد اعتدال و آزادمنشي را در همه ابعاد زندگي و كشور و نظام حفظ كنيم و از اين رهگذر كارآمدي اسلام و انقلاب اسلامي را به اثبات برسانيم.

در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني رئيس پژوهشكده امام خميني(ره) گزارشي از نحوه تأسيس اين مؤسسه و نيز برنامه‌ها و فعاليت‌هاي آن بيان و افزود: مؤسسه در مقاطع كارشناسي ارشد و دكترا در پنج رشته فقه و حقوق اسلامي، عرفان اسلامي، انديشه سياسي در اسلام، جامعه‌شناسي انقلاب اسلامي و تاريخ انقلاب اسلامي از طريق آزمون سراسري دانشجو مي‌پذيرد و تاكنون نزديك به 350 فارغ‌التحصيل با حداقل يك اثر علمي معتبر داشته است.

همچنين در ادامه دكتر علي‌محمد حاضري رئيس گروه جامعه‌شناسي اين مؤسسه گزارشي از محورهاي مورد تدريس در اين رشته ارائه و طرح‌هاي پژوهشي و سؤالات موجود در اين مبحث را فهرست‌وار بيان كرد.

دكتر محسن بهشتي سرشت رئيس گروه تاريخ انقلاب اسلامي پژوهشكده امام خميني نيز با طرح ديدگاه‌هاي خود در خصوص انقلاب اسلامي، نقش آيت‌الله هاشمي و ساير مؤثرين در انقلاب را بيان و بر لزوم تاريخ‌نگاري صحيح و واقعي به كمك دلسوزاني چون آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تأكيد كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
0
0
درود بر آقای هاشمی .تاریخ زنده انقلاب و نظام.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
0
0
در دوران سازندگی که هاشمی رفسنجانی ریاست جمهوری را عهده دار بود ، برغم آن همه ساخت و ساز و بازسازی مناطق جنگی و ایجاد کارخانه و سد و نیروگاه و ...، میزان خروج ارز به نحو قابل ملاحظه ای مدیریت شد و کاهش یافت به گونه ای که از 608 دلار سرانه به 384 دلاررسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
0
0
درود بر سیدحسن خمینی
درود بر سیدمحمد خاتمی گرانقدر
درود بر آیت الله هاشمی رفسنجانی
...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
0
0
زند بادهاشمی عزیز خداوند وجود ایشان رابرای کشورومردم حفظ فرماید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
0
0
درودبرامام خميني(ره)سلام بربيت محترم حضرت امام(ره)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
0
0
درود بر همه مسئولین دلسوز نظام مخصوصا آیت ا... هاشمی رفسنجانی
.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
0
0
زنده باد هاشمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
0
0
خدای به حق وآبروی پیامبرهاشمی رانگاه دارازهمه بلایا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
0
0
به نام خدا ، این مسئله بی احترامی به هر شخصیتی، واقعا"
همه را ناراحت می کند . همینطور که از رهبر محترم و رئیس جمهور
و آقایان علما و نمایندگان ، همه و همه ناراحت این معزل هستند. در اینجا باید از پلیس مملکت ، این توقع را داشت که
امنیت هر سخنرانی را باید به عهده بگیرد . خیلی راحت با دوربینهای مخفی و مدار بسته ، عاملات این فتنه ها را شناسائی کنند و بعد از بازجوئی ، عوامل پشت پرده را دستگیر کرده و تذکر دهند . چون شفافیت در هر سخنرانی باید وجود داشته باشد ، تا مسئولین بتوانند نقطه نظرات خود را بگویند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
0
0
حفظ وآبروی نظام اسلامی باحفظ آبروی بیت امام راحل و یادگاران آن امام بزرگواربیمه می شود وکسانی که حرمت شکنی می کنند اینها مغرضانه و سازمان یافته ازسوی قشری هستند که نسبت به احترام و حرمت وعظمت آن امام حسادت می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
0
0
تاریخ ایران ابر مردانی مثل هاشمی کمتر به خود دیده است ....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین