کد خبر: ۱۶۱۰۸۴
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۹

رئیس حوزه‌های علمیه: نظام ایران با رهبری ولی‌فقیه، الگویی برای تمام دنیاست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: نظام الهی و اسلامی ایران با رهبری ولی فقیه، الگویی برای تمام کشورهای دنیاست. 

به گزارش مهر، آیت الله مرتضی مقتدایی در اولین همایش "مسجد محوری و زکات" استان تهران که پیش از ظهر پنجشنبه یکهزار نفر از ائمه جماعات استان تهران در سالن همایشهای پنجم آذر نیروی مقاومت بسیج برگزار شد، افزود: روحانیت به همین دلیل، وظیفه سنگینی دارند و اسلامیت این نظام باید تبلور داشته باشد؛ اگر این قضیه جدی گرفته شود، ایده امام(ره) در تشکیل نظام جمهوری اسلامی، تحقق پیدا می کند.

وی افزود: امام(ره) فرمودند: "امید است این انقلاب اصیل اسلامی موجب بیداری و انقلاب سایر مسلمانهای در بند و تحت سلطه جهانخواران شرق و غرب شده و با اتکا به توفیق الهی از بند نجات یابند"؛ این بیداری اسلامی تحقق یافته، ولی شرط دارد و شرط آن وجود تبلور اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله مقتدایی یادآور شد: وظیفه ما حفظ اصل نظام و اسلامیت جمهوری اسلامی است که باعث الگوگیری کشورهای دیگر می شود.

احیای ارزشهای نظام اسلامی بر عهده مساجد و روحانیت است

رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: باید کاری کرد که ارزشهای نظام اسلامی محفوظ باشد که متأسفانه ارزشها ضعیف شده و احیای این ارزشها بر عهده مساجد و روحانیت است.

وی ادامه داد: براساس توصیه قرآن باید با آگاهی، بصیرت و یقین، مردم را به راه راست دعوت کرد.

این مسئول گفت: هر کس تابع پیامبر(ص) شد و به ایشان ایمان آورد، شأن بودن در کنار ایشان و ائمه اطهار را ندارد و باید در عمل پایبند اعتقادات باشد.

روحانیت باید مبلغ عملی دین باشند

وی اظهار داشت: روحانیت باید مبلغ عملی دین باشند و تنها به تذکر دادن به مردم بسنده نکنند و این گونه همایشها و اقدامات، بسیار مفید است و این اقدام کمیته امداد در رأس تمام اقدامات انجام شده است.

آیت الله مقتدایی اضافه کرد: کمیته امداد به ترویج زکات و معرف صحیح زکات جمع آوری شده می پردازد و این امر خیر، جزو باقیات الصالحات است.

زکات در کشور مغفول بود که دوباره احیا شد

وی تأکید کرد: زکات تقریباً در کشور مغفول بود که با تأکید مقام معظم رهبری و تلاش حجت الاسلام قرائتی دوباره احیا شد.

این مسئول اضافه کرد: روحانیت باید همان گونه که به نماز اول وقت توصیه می کنند، به زکات نیز توصیه داشته باشند، چرا که در 27 جا در قرآن به این امر مهم توصیه شده و زکات مقارن با نماز قرار داده شده است.

رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: نماز و زکات در کنار یکدیگراست و زکاتهای واجب و مستحب باید در میان مردم ترویج شود.

وی افزود: مدیریت مساجد در امر زکات، تشویق مردم به نماز و زکات است و مردم باید از این امور بهره ببرند و در اعیاد شعبانیه و ... باید جشن گرفته شده و امر به زکات شود تا فرهنگ زکات در میان مردم شکل عملی بگیرد.

ائمه جماعات و روحانیون باید داعیه الی الله بودن داشته باشند

آیت الله مقتدایی با تاکید بر نقش ائمه جماعات در تبلیغ دین با ظرفیت مساجد گفت: داشتن داعیه الی الله از وظایف ائمه جماعات و روحانیون است.

وی با تأکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران یک فقیه عادل و مجتهد بر سر کار است گفت: این هنر امام خمینی (ره) بود که چنین نظام اسلامی را ایجاد کرد که الگویی برای کشورهای اسلامی باشد.

رئیس حوزه های علمیه سراسر کشوربا تأکید بر نقش روحانیون و ائمه جماعات در بیداری و روشن سازی مردم گفت: ائمه جماعات و روحانیون تکلیف سنگینی در بصیرت آگاهی و یقین مردم به اسلام دارند.

ظرفیت مساجد ظرفیت بسیار خوبی برای تبلیغ اسلام و دین است

وی گفت: ظرفیت مساجد ظرفیت بسیار خوبی برای تبلیغ اسلام و دین است و ائمه جماعات باید با این ظرفیت مستمعین مسجد را آگاه کرده و ارتباط خود را با مردم قوی کنند.

آیت ‌الله مقتدایی افزود: دادن زکات برکت است اما اگر مدیریت زکات توسط مساجد و با محوریت ائمه جماعات صورت گیرد و صرف نیازمندان اطراف مسجد شود، برکت فوق برکت می ‌شود و باید بر زکات مانند نماز تأکید جدی صورت گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین