کد خبر: ۱۶۱۱۴۴
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸
داستان تکراری وعده مسئولان قیمت مرغ

قیمت مرغ به ۶هزار تومان افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: افزایش بی رویه قیمت مرغ در سال جاری تا آن جا پیش رفت که قیمت این قلم ماده پروتئینی پر مصرف صرفاً طی هفته جاری افزایش دو مرتبه‌ای قیمت را در بجنورد تجربه کرد.

به گزارش فارس، قیمت هر کیلو مرغ زنده هم اکنون در بازار این شهر پنج هزار و 850 تومان بوده و وعده مسئولان برای تأمین نهاده‌های مرغداران، عرضه مرغ منجمد و کاهش قیمت مرغ گرم نیز در خراسان شمالی بی‌نتیجه مانده است.

هر چند افزایش قیمت مرغ همواره طی سال‌های اخیر در این استان وجود داشته لیکن رشد قیمت این ماده غذایی در سال جاری که تنها سه ماه از آن گذشته بیش از حد بوده و به گفته مدیران این بخش قیمت‌ها دست کم با افزایش 20 درصدی همراه بوده است.

این در شرایطی است که متولیان بازار مرغ از افزایش 150 تومانی هر کیلو مرغ گرم و رسیدن به رکورد 6هزار تومان در هفته آینده به خاطر مشکلات این بخش در استان نیز سخن می‌گویند.

بالا بودن قیمت جوجه یک روزه وعدم جوجه ریزی در برخی از مرغداری‌ها و همچنین افزایش قیمت نهاده‌های طیور از جمله علل افزایش این ماده پروتئینی عنوان می‌شود.

بسیاری از مردم از افزایش چندین باره قیمت مرغ گرم طی هفته‌های اخیر در بجنورد گلایه مند بوده و خواستار توجه جدی‌تر مسئولان امر به این گرانی‌ها شدند.

در آستانه ماه رمضان، ضربان گرانی مثل همیشه تند شد؛
افزایش ۶ هزار تومانی قیمت مرغ در بازار 

قیمت مرغ به ۶ هزار تومان افزایش یافت، تا مصرف کنندگان در آستانه ماه رمضان شاهد سنت شکنی نباشند و همچنان تراژدی گرانی همسفره آن‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، درحالی که تنها ۲۸ روز به آغاز ماه رمضان باقيمانده، سیر صعودی سطح عمومی قیمت‌ها بار دیگر آغاز شده، بازارهای موادغذایی به ویژه اقلام اساسی گفته شده با آشفتگی مواجه و این نابسامانی به حوزه‌های دیگر قیمتی اقلام سرایت کرده است كه گزارش‌های رسمی بانک مرکزی نیز شاهدي بر اين مدعاست.

زمانی که بر خلاف وعده مسوولان نرخ تورم در یک حرکتی صعودی از ۲۳ درصد هم می‌گذرد، طبیعی است که ترس عمومی از سایه محدودیت‌های بیشتر بر دخل و خرج خانوار‌ها افزایش می‌یابد.

آخرین آمارهای بانک مرکزی حاکی از آن است که قیمت گوشت مرغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷و ۲ دهم درصد افزایش داشته است.

به‌نظر می‌رسد پیش‌بینی قبلی برخی دست اندرکاران تولید و عرضه مرغ مبنی بر افزایش قیمت این فرآورده در ماه مبارک رمضان به‌دلیل محقق نشدن ابزارهایی مانند پرداخت تسهیلات لازم به اتحادیه‌های ذیربط نیز اکنون محقق شده است؛ به‌نحوی که طی روزهای اخیر قیمت هر کیلو گوشت مرغ تازه در فروشگاه‌های سطح شهر با افزایش ۲هزار تومانی، از ۵ هزار به ۶ هزار تومان در هفته‌های اخیر در هر کیلو افزایش یافته است.

قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در۲۵ اسفند سال گذشته، ۴ هزار و ۱۵۰ تومان بود كه در ۲۵ اردیبهشت امسال به ۴ هزار و ۹۰۰ تومان افزايش يافت و در روز هشتم خردادماه نيز قيمت ۵ هزار و ۱۰۰تومان را تجربه كرد و در حال حاضر که کمتر از ۳۰ روز به ماه رمضان باقی مانده با ۲ هزار تومان افزایش به ۶ هزارتومان به ازای هر کیلو رسیده، که نسبت به چند سال گذشته یکی از بی‌ثبات‌ترین بازارهای مرغ را به وجود آورده است.

گرچه تراژدی گرانی، سالهاست همخانه بازار در ایران شده و مردم نیز با افزایش پلکانی قیمت‌ها خو گرفته‌اند، اما مبهم بودن وضعیت اقتصادی کشور، نگرانی آنان را ازتامین نیازهای خود دو چندان کرده است.

در طی سال‌های گذشته برنامه ریزان اقتصادی با سیاست‌های متفاوت و بعضأ متناقض در تلاش برای کنترل و مهارگرانی و تورم بوده‌اند، اما تلاش آن‌ها بیشتر رسانه‌ای و موضوعیتی برای حل معضل گرانی نداشته است.

این روز‌ها ویترینهایی با یخ‌گرانی، تنها نظاره گر چشمان قرمز شده مصرف کنندگانی هستند که از شدت کابوس جهش قیمت‌ها، خواب از چشمانشان گرفته شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین