کد خبر: ۱۶۱۳۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۸

ركورد تماشاگران تلويزيوني در اروپا شكست!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تماشاگران تلويزيوني مسابقات جام ملت‌هاي اروپا ركورد بيشترين مخاطب تلويزيوني يك برنامه را در اروپا به ثبت رساندند.

براساس آمار به دست آمده از،‌ 237 ميليون فوتبالدوست مسابقه فينال يورو 2008 بين تيم‌هاي فوتبال اسپانيا و آلمان را تماشا كردند‌، اما امسال در طول يك هفته تماشاچيان يورو 2012 اين رقم را پشت سرگذاشتند.

شبكه‌ي پولي «تله كنيكو» در اسپانيا با 18 ميليون و 14 هزار مخاطب براي بازي بين تيم‌هاي اسپانيا و كرواسي بيشترين ميزان تماشاچي را از زمان تاريخ تاسيس اين شبكه كسب كرد.

27 ميليون و 650 هزار آلماني نيز برد تيم فوتبال كشورشان مقابل دانمارك را از شبكه تلويزيوني «اي.آر.دي» تماشا كردند.

آمار به دست آمده نشان مي‌دهد، به طور ميانگين 13 ميليون و 300 هزار تماشاچي هر يك از 20 مسابقه‌ي مرحله‌ي گروهي يورو 2012 را به صورت زنده از تلويزيون‌هاي آلماني به تماشا نشستند. اين رقم در آلمان در سال 2008 حدود 13 ميليون و 680 هزار نفر بود.

رقابت بين تيم‌هاي ايتاليا و ايرلند نيز به طور ميانگين هفت ميليون و 100 هزار ايتاليايي را پاي تلويزيون نشاند. 12 ميليون و 200 هزار فرانسوي نيز بازي تيم‌ ملي كشورشان را مقابل سوئد از طريق تلويزيون دنبال كردند. رقابت بين دو تيم هلند و پرتغال نيز توسط هفت ميليون و 990 هزار هلندي بالاي شش سال تماشا شد.

برد انگليس مقابل اوكراين در روز پنجشنبه گذشته با 18 ميليون و 600 هزار مخاطب تلويزيوني بالاترين ميزان تماشاچي در سال در كل انگلستان به خود اختصاص داد. اين مسابقه براي كسب اين ركورد،‌ پوشش مراسم سلطنتي ملكه اليزابت از شبكه «بي.بي.سي» را نيز پشت سر گذاشت.

تساوي دو تيم روسيه و لهستان نيز 12 ميليون و 800 هزار مخاطب تلويزيوني روس داشت. پربيننده‌ترين بازي يورو 2012 در ايرلند بازي تيم اين كشور مقابل كرواسي بود.

به گزارش ایسنا،يوفا هنوز آمار دقيقي از ميانگين تعداد تماشاچيان تلويزيوني مسابقات جام ملت‌هاي اروپا را در اين قاره منتشر نكرده است، اما پيش از شروع اين مسابقات پيش بيني شده بود بيش از 150 ميليون مخاطب به صورت زنده مسابقات يورو 2012 را دنبال مي‌كنند درآمد يوفا از مسابقات جام ملت‌هاي اروپا حدود 51 ميليون و 600 هزار دلار براي هر بازي از 31 مسابقه تخمين زده شده است.

اين در حاليست كه فيفا در ازاي برگزاري هر بازي از 64 بازي جام جهاني در آفريقاي جنوبي، 56 ميليون و 700 هزار دلار به دست آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین