کد خبر: ۱۶۱۶۵۴
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۳

انتخابات رياست‌جمهوري كليد خورده است؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با وجود اينكه يك سال به پايان دولت دهم مانده شاهد اين هستيم كه برخي از چهره‌ها كه بر كرسي و مناصب سياسي تكيه دارند فعاليت‌هايي را آغاز كرده كه به نظر بي‌ربط به انتخابات خرداد سال آينده نباشد. هر چند تبليغات سالم، مي‌تواند در راهنمايي بهتر مردم براي شناخت و در نهايت راهيابي افراد دلسوز به عرصه‌هاي مهم كشور راهگشا باشد ولي ورود زود هنگام به فضای انتخاباتی زماني موثر است كه به اتحاد و انسجام مردم كمك كند و از ایجاد تفرقه و زمینه برای سود جویی دشمنان و مخالفان نظام اسلامی جلوگیری كند، به شرط اينكه افراد و مسئوليني كه در اين فضا وارد مي‌شوند از فعاليت اصلي خود دور نشده و موجب فراهم شدن فضا براي بد اخلاقي افرادي كه در صدد متشنج كردن فضاي انتخاباتي جامعه هستند، نشوند.


ورود زودهنگام مديريت كشور را فشل مي‌كند

ارسلان فتحي پور رئيس كميسون اقتصادي مجلس در گفت و گو با تهران امروز درباره ضرر‌هاي ورود زود هنگام به انتخابات رياست‌جمهوري گفت: اين مسئله باعث مي‌شود كه فضاي كشور به سمت انتخاباتي شدن رهنمود شود كه در نهايت منجر به اين مي‌شود كه كساني كه تصميمي براي ورود به انتخابات رياست‌جمهوري دارند فعاليت كاري خود را تعطيل و به كار تبليغات انتخاباتي معطوف شوند. نماينده کلیبرخاطرنشان كرد: در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني بايد توجه ويژه‌اي به شعار رهبري داشته باشيم تا بتوانيم در پايان سال درباره كار كرد خود به رهبري و مردم پاسخگو باشيم. وي با تاكيد بر اينكه اگر بخواهيم كشور را از هم اكنون به حاشيه انتخابات رياست‌جمهوري بكشيم به مصلحت كشور و مردم نيست؛ بيان داشت: اينگونه، مديريت كشور فشل مي‌شود. اگر مسئولين پاسخگوي مردم نباشند نه تنها انگيزه مردم براي حضور در انتخابات كم مي‌شود بلكه اعتمادشان نيز كاهش مي‌يابد. همچنين فتحي‌پور تاكيد كرد: مسئولين و حتي نمايندگاني كه از هم اكنون براي حضور در انتخابات فعاليتي را آغاز كرده‌اند بايد بدانند در سمتي كه هستند از بيت‌المال هزينه مي‌شود و بايد پاسخگوي مسئوليت خود باشند.


فعاليت خوب بهترين تبليغ است

سيد رمضان شجاعي كياسري عضو هيات موسس فراكسيون رهروان ولايت نيز در گفت و گو با خبرنگار تهران امروز با اشاره به اينكه ورود زود هنگام هم تاثير مثبت بر جاي خواهد گذاشت و هم تاثيرات منفي بيان داشت: محاسن اين كار اين است كه به انتخابات آينده و شناخت بيشتر مردم از كانديداي آينده كمك مي‌كند. وي در ادامه درباره معايب ورود زود هنگام به انتخابات رياست‌جمهوري گفت: ورود زود هنگام عملا موجب مي‌شود كه گروه‌ها براي بيرون كردن رقيب راه بي‌اخلاقي را در پيش بگيرند و از هر ابزاري براي تبليغات استفاده كنند وبايد تاكيد كنم كه فعاليت و ورود زود هنگام كساني كه مسئوليتي را در كشور بر دوش دارند موجب مي‌شود كه فعاليت كاري آنها تحت تاثيرقرار بگيرد. نماینده ساری با تاكيد بر اينكه جامعه امروز به تبيين مسائل كشور و برنامه‌ريزي مناسب براي مسائل پيش رو نياز دارد، گفت: مشكلات اقتصادي مردم و مشكلات فرهنگي و اجتماعي جامعه از جمله موضوعاتي است كه مردم به آن توجه دارند و از مسئولين انتظار دارند براي رفع آنها اقدامات عملي انجام بدهند. كياسري افزود: فعاليت كاري مناسب مسئولين و نمايندگان در حوزه مسئوليت خود هم نشان‌دهنده كار آمدي آن فرد در جايگاهي است كه بر آن تكيه دارد و هم موجب خواهد شد مردم بدانند كه فرد مورد نظر از كياست و شايستگي مناسب براي قبول پست حساس‌تر برخوردار است.


مردم در انتظار حل مشكلات

همچنين مويد حسيني صدر عضو كميسيون صنايع و معادن نيزدر گفت و گو با خبرنگار تهران امروز درباره ورود زودهنگام به انتخابات رياست‌جمهوري گفت:شروع زودهنگام به فعاليت انتخاباتي كل كشور را تحت تاثير قرار مي‌دهد و در خدمت‌رساني به مردم خلل ايجاد مي‌كند. وي افزود: با توجه به اينكه يك سال به انتخابات رياست‌جمهوري مانده است نه تنها مردم انتظار ورود افراد به اين مسئله را ندارند بلكه ورود زود هنگام نيز نتيجه مطلوبي رابراي فرد به همراه نخواهد داشت. حسيني صدر بيان داشت: بايد به شعور مردم احترام گذاشت مردم انتظار دارند كه مسئولين و نمايندگان در حوزه‌هاي خود فعاليت و مشكلات مردم را حل كنند. نماينده خوي تاكيد كرد: اين مسئله موجب مي‌شود فعاليت روتين جامعه مختل شود و مردم احساس كنند كه در كشور جنگ قدرت براي كسب كرسي شكل گرفته در حالي كه انتظار دارند رقابت، براي خدمت رساني بيشتر و بهتر باشد. اين نماينده مجلس تاكيد كرد: نبايد كشور و رسانه‌ها به اين زودي فضاي رقابت انتخاباتي به خود بگيرد اين مسئله موجب تحت تاثير قرار گرفتن مشكلات اقتصادي و اجتماعي جامعه مي‌شود و خودباوري و توليد ملي را كاهش خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین