کد خبر: ۱۶۱۷۹۷
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۲

بازتاب سخنان رحیمی درباره صهیونیست ها و مواد مخدر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  روزنامه «تایمز اسرائیل» جدیدترین ادعاهای «آویگدور لیبرمن»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای ایران را منتشر کرده است. لیبرمن مدعی شده ونزوئلا به برنامه هسته ای ایران کمک مالی می کند تا در ازای آن، در آینده از دستاوردهای نظامی این برنامه منتفع شود. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی این اظهارات را در دیدار با معاون اول رئیس جمهور کاستاریکا بر زبان رانده است. 

همچنین این اظهارات چند روز پس از آن بیان می شود که محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران و «هوگو چاوز»، رئیس جمهور ونزوئلا در دیداری بر همکاری جهت مبارزه با امپریالیسم تأکید کردند.

«هاآرتص»، دیگر روزنامه اسرائیلی نیز سخنان روز گذشته محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور درباره صهیونیست را بازتاب داده است. رحیمی روز گذشته در یک سخنرانی به مناسبت روز بین المللی مبارزه با مواد مخدر گفته صهیونیست ها پشت تجارت بین المللی مواد مخدر هستند. وی همچنین گفته این حقیقت که هیچ صهیونیستی معتاد به مواد مخدر نیست، اثبات کننده دخالت آن ها در تجارت مواد مخدر است. هاآرتص سخنان رحیمی را «ضد سامی» خوانده است.

«نیویورک تایمز» و «یدیعوت آحارانوت» دیگر روزنامه هایی هستند که اظهارات رحیمی را بازتاب داده اند.

در سویی دیگر، روزنامه «دیلی استار» لبنان، اظهارات روز گذشته علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران درباره تحریم های نفتی اتحادیه اروپا را منتشر کرده است. صالحی که به قبرس سفر کرده بود، با اشاره به این تحریم که قرار است تا چند روز دیگر به اجرا دربیاید، گفته ایران امیدوار است اتحادیه اروپا با عقلانیت و خرد بیشتری به این موضوع نگاه کند؛ زیرا هیچ کس از تقابل سودی نمی برد. صالحی همچنین اظهار امیدواری کرده قبرس که از اول ژوئیه ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را در اختیار می گیرد، بتواند در تخفیف و تسکین این موانع رابطه ایران با این اتحادیه یاری رسان باشد.

روزنامه «نیوز اینترنشنال» پاکستان نوشته اسلام آباد امروز پاسخ رسمی روسیه را درباره تمایل یا عدم تمایلش به تأمین مالی خط لوله گاز ایران- پاکستان دریافت خواهد کرد. این پاسخ، پس از گفت و گوهای دو روزه طرفین در مورد مسائل مرتبط با انرژی دریافت خواهد شد. به نوشته این روزنامه، ایران مبلغ 500 میلیون دلار از هزینه موردنیاز این خط لوله را تأمین می کند؛ اما برای تأمین بقیه آن، پاکستان متوجه چین و روسیه شده است.

به گزارش تابناک،در نهایت، روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارشی به بررسی مسئله تورم و افزایش قیمت ها در ایران پرداخته است. این روزنامه اشاره کرده که قیمت کالاهای اساسی تقریباً به طور روزانه در حال افزایش است و به عنوان مثال، در دو هفته گذشته قیمت نان 33 درصد و قیمت مرغ بیش از 28 درصد افزایش یافته است.
 
در این گزارش همچنین جدولی از قیمت کالاهای اساسی و افزایش آن ها از هفته گذشه تاکنون منتشر شده است. وال استریت ژورنال همچنین به پیامک هایی که در اعتراض به افزایش قیمت ها، با موضوع نخریدن شیر و نان به مدت سه روز، میان مردم دست به دست می شد، اشاره کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین