کد خبر: ۱۶۱۹۵۰
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰
انتقاد شدید دادستان کل کشور از عملکرد ستاد مبارزه با موادمخدر

موادمخدر سازمان یافته کشور را تخریب کرده و جوانان جامعه را به فنا می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادستان کل کشور با انتقاد از عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: وقتی موادمخدر سازمان یافته دارد کشور را تخریب کرده و جوانان جامعه را به فنا می دهد باید سازمانی تمامی قسمتهای مرتبط مانند دادسراها، دادگاهها، وزارت اطلاعات، کمیسیونهای عفو، نیروی انتظامی و... را سازماندهی کند که متاسفانه ستاد این امر را انجام نداده است. 

به گزارش مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای صبح پنجشنبه در همایش دادستانهای کشور با بیان اینکه امروز یکی از معضلات وجود مواد مخدر در کشور است گفت: متاسفانه با اینکه در همسایگی ما عمده مواد مخدر در حال تولید است بعد از اشغال کشورهای همسایه توسط ناتو این تولیدات به 10 برابر افزایش یافته و این برای کشور ما تهدید است.

وی افزود: قطعا توزیع و قاچاق و توسعه مواد مخدر در ایران جنبه سیاسی هم دارد. هر چند که در کنار این سیاستهای ضد ایرانی مافیا هم فعالیت می کنند. امروز هزاران جوان و زنان ما به سمت مواد مخدر روی آورده و بسیاری از آنها جان خود را از دست می دهند. امروز بر اثر همین مواد مخدر کانون خانواده دارد ضربه می بیند.

دادستان کل کشور اظهار داشت: امروز مواد مخدر سبب شده بسیاری از جرائم خشن در کشور رخ دهد. بسیاری از قتلها و قمه کشیها و چاقوکشی ها به دلیل همین استفاده از مواد مخدر صنعتی است. چطور ممکن است جوانی پدر خود را با اره سر ببرد.

محسنی اژه ای گفت: افرادی که چند سال با هم دوست و رفیق بودند یک مرتبه رفیق صمیمی خودش را قطعه قطعه می کند و بعد می فهمیم هر دو ساعاتی قبل شیشه مصرف کرده بودند. امروز شاهد هستیم که مواد مخدر صنعتی جوانهای ما را از تحصیل و کار و زندگی بازداشته است. برخی از خانواده های متدین و خوب جامعه دارند رنج می برند.

دادستان کل کشور ادامه داد: بدون تردید باید مجموعه ای از امکانات داشته باشیم تا بتوانیم با مواد مخدر مبارزه کرد. برای انجام این کار نیاز به شرایط و امکانات خاصی داریم.

وی افزود: آقایان دادستانها با توجه به اهمیت مواد مخدر در کشور متاسفانه هنوز نظام پای کار نیامده است. ما منتظر حضور مجلس، دولت، قوه قضائیه، مردم، هنرمندان، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی بسیج، رسانه ها، رسانه ملی و... هستیم تا بیشتر از گذشته پای کار بیایند و اگر این کار را نکنیم در آینده ای دور پشیمان خواهیم شد.

محسنی اژه ای خطاب به معاون وزیر اطلاعات گفت: امروز یک ترور در کشور اهمیت دارد یا فنا شدن جامعه توسط مواد مخدر؟ شما این همه هزینه و سرمایه انسانی به کار می برید تا تروری رخ ندهد ولی آیا این همه انرژی برای مبارزه با مواد مخدر به کار برده اید؟

وی افزود: آیا وزارت بهداشت در زمان بودجه نویسی به فکر تاسیس مراکز درمانی است؟ به راستی قبول نداریم که بالاترین آمار زندانیان ما مربوط به مواد مخدر است. قبول نداریم که سرقتهای خرد ناشی از مواد مخدر است.

محسنی اژه ای گفت: اگر خودم مسئول دادستانی نبودم احساس مبارزه با مواد مخدر را نداشتم چون این خبر و خطر مواد مخدر به درستی به مسئولان منتقل نمی شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر رئیس جمهور است گفت: آیا به راستی تمام خطرات مواد مخدر برای همه وزرا و مسئولان و استانداران ما تشریح شده است.

وی اظهار داشت: ما باید فکر و طرحی نو داشته باشیم و گذشته خودمان را ارزیابی کنیم. اگر امروز وقتی خطر را احساس می کنیم و به کارمان اعتماد نداشته باشیم شکست می خوریم. دادستانهای کشور بدانید اگر همین کار را نمی کردید وضعیت خیلی بد بود. نگویید ما داریم با معلول مبارزه می کنیم.

دادستان کل کشور گفت: وقتی یک جرم سازمان یافته است آیا ما هم سازمان یافته کار می کنیم؟ آیا دادسراها و دادگاههای ما سازمان یافته در مبارزه با مواد مخدر کار می کنند؟ یا دادسرا و نیروی انتظامی ما در یک جهت است؟ آیا کمیسیون عفو ما با سایر دستگاههای مرتبط با این موضوع هماهنگ است؟ چه کسی باید اینها را سازمان بدهد. این وظیفه ستاد مبارزه با مواد مخدر است که هم خطر را گوشزد کند و هم این مسائل را ساماندهی و سازماندهی کند تا سازمان یافته جلو برویم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
0
0
احسن به ایشان که حقایق جامعه را دیده و بازگو می کند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
0
0
به نام خدا ، مواد مخدر ، وقتی مسئله اش خیلی جدی میشود که در کنار آن بیکاری و فقر و فساد ، همراه باشد . خیلی ها متاسفانه از بیکاری ، قاچاق مواد مخدر می کنند و خود هم مصرف کننده می شوند . این مشکل هم بر میگردد به اوضاع بد کشاورزی و صنعت و کارخانجات که خیلی ها بیکار شده اند و روانه شهرهای بزرگ شده اند و درنهایت بیکاری معضلات مخصوص به خود را دارد که یکی از آنها قاچاق و اعتیاد به مواد مخدر است . حالا بگذریم از فحشاء ، گرانی ، تکدی گری و ...............هم که از عوامل آن است .
بعد هم پلیس مملکت باید تمام سعی خود را در رابطه با ریشه کن کردن موادمخدر و شیشه و کراک ، به عمل اورند . باید همه مسئولین ، به اهداف اولیه انقلاب برگردند و ریشه و زیر بنای مملکت را قوی کنند. چون ریشه که همان کشاورزی و صنعت و تولیدات داخلی است ، خیلی ضعیف است و با چند تحریم دارد ازپا می افتد . و همینطور عملکرد مسئولین و
پلیس خیلی ضعیف است .
این وسط آقایان هم نقششان باید خیلی قوی تر باشد و با
میانه داری و صلح و هماهنگی ، بین مسئولین و دادن ایده های زمان انقلاب ، مملکت را از این حالت هرج و مرج ، با لطف پروردگار جهان و دعای ائمه اطهار(ع) نجات دهند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
0
0
وقتی ریاست ستاد با شخص رئیس جمهور است یعنی قانون گذار بخوبی اهمیت و جایگاه این پدیده و معضل را درک و از این رو بالاترین مقام اجرائی کشور را در راس ستاد قرار داده است. حالا از آقای احمدی نژاد سوال بفرمایید در طول دو دوره ریاست جمهوری خدا وکیلی چند جلسه ستاد به ریاست ایشان برگزار شده، آن هم با حضور تمام اعضاء اصلی عضو ستاد؟؟ وقتی وقت و انرژی ایشان صرف کارهای کم اهمیت و بی اثر می شود، وشعیت مواد مخدر و روانگردانها هم گسترش می یابد. البته عوامل مهم دیگری همچون مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز بسیار تاثیرگذار هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
0
0
از کرامات شیخ ما این است
که شیره بخورد و گفت شیرین است!
عجب حرفهای سنگینی زده.ماشاا...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
0
0
اگه اراده بکنندمی توانندجلوی شیوع موادمخدررابگیرند.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
0
0
نظر بنده در این مورد این است که باید برای کسانی که در امر مبارزه در مواد مخدر هستند حقوقی تعیین شود که قاچاقچیان نتوانند آنها را خریداری کنند .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین