آفتابنیوز : 
وي در ادامه افزود: هميشه بايد اين نكته را به خاطر داشته باشيم كه هفتاد درصد از مخاطبان سينماي ايران، نوجوانان هستند و اگر اين را ناديده بگيريم، يك كار غيرحرفهاي انجام دادهايم. همان طوريكه سينماي خانوادگي ميتواند جذاب باشد، سينماي نوجوانان هم جذاب است. بايد شخصيتها و كاراكترهاي نوجوانان را بيشتر جدي بگيريم؛ چرا كه همه ما دوران نوجواني را سپري كردهايم.
صدر عاملي سپس هدف خود از ساخت فيلم «ديشب باباتو ديدم آيدا» را چنين عنوان كرد و گفت: سه فيلم قبلي من با نامهاي «سمفوني تهران»، «دختري با كفشهاي كتاني»، «من ترانه 15 سال دارم»، به مشكلات نوجوانان پرداخته بود. در واقع در اين آثار مسايل نوجوانان از ديدگاه بزرگترها بررسي ميشد و در فيلم آخرم رابطه معكوس ميشود، يعني نوجوان به بزرگتر خودش نگاه ميكند و در ذهنش او را به نقد ميكشد.
اين كارگردان در پايان با ارزيابي وضعيت سينماي كودك و نوجوان خاطرنشان ساخت: به نظر من همان جفايي كه به سينماي كودك شده به سينماي نوجوان هم شده است.
يعني در سينماي كودك و نوجوان ما آثاري خلق شده كه در حد اتفاق بوده و برنامهريزي درباره توليد آن از قبل وجود نداشته است. ما بايد به سينماي نوجوان مستقل نگاه كنيم. همان قدر كه سينماي كودك از اهميت برخوردار است، سينماي نوجوان هم ارزشمند است.
همچنين فيلم سينمايي «ديشب باباتو ديدم آيدا» در دومين روز برگزاري جشنواره كودك و نوجوان به اكران درآمد و پس از نمايش جلسه پرسش و پاسخ آن با حضور ميلاد صدر عاملي دستيار اول كارگردان و برنامهريز و معرفي كياني بازيگر نقش اول آن برگزار شد.
در اين نشست كه بدون حضور كارگردان برپا شد، ميلاد صدرعاملي درباره پايان فيلم توضيحاتي ارايه داد و عنوان كرد: اين فيلم تكميل كننده 2 فيلم قبلي پدرم است در «دختري با كفشهاي كتاني» شخصيت اول با كوچكترين مشكل و فشار از خانه فرار ميكند و در دومين فيلم او، «ترانه» با همه مشكلات مبارزه مِيكند و ميخواهد آنها را حل كند و شخصيت متضاد با فيلم قبلي دارد؛ ولي در اين فيلم «آيدا» در ذهنش به وارستگي و آرامش ميرسد و به سوي زندگي خود ميرود.
صوفي كياني بازيگر نقش «آيدا» هم در اين نشست درباره نقش خود گفت: نقش «آيدا» نقش سختي بود و من هم بيش از اين سابقه بازيگري يا حضور در كلاسهاي بازيگري را نداشتم به همين دليل سعي كردم «آيدا» و شرايط او را درك كنم تا بتوانم واكنشهاي متناسب با اين شخصيت را داشته باشم.