کد خبر: ۱۶۲۰۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۹
ایجاد حنجره کاملا مصنوعی

پیوند یک تکه مصنوعی حنجره به 2 بیمار

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جراحان روسی اعلام کردند که یک تکه کاملا مصنوعی از حنجره را به 2 بیمار با موفقیت پیوند زده اند آنها این پیوند را گامی مهم به سوی ایجاد یک حنجره کاملا مصنوعی برای انسان قلمداد می کنند.
به گزارش مهر،‌ در این پیوند دو بیمار این قسمت از حنجره مصنوعی را که حدود دو اینچ طول دارد و حاوی یک بخش از نای است را دریافت کرده اند.

این بخش از حنجره مصنوعی شامل کریکوئید و یک بخش هفت مانند است که در واقع یک دو راهی محسوب می شود و پایه حنجره را شکل می دهد.

پائولو ماکیانری از موسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد و سرپرست تیم جراحان این دو پیوند گفت: کریکوئید ساده ترین بخش حنجره برای پیوند است.

پیش از این پیوند بخش هایی از حنجره و کل حنجره صورت گرفته بود. آن پیوندها با استفاده از حنجره اهدایی از افراد مرده انجام می شد و جراحان سپس با سلول های بیمار حنجره اهدایی را دوباره پوشش می دادند تا مانع از پس زدن عضو پیوندی شوند.

اما در این دو پیوند، ساختار مصنوعی بخشی از حنجره و نه گرافتی از یک جسد، پیوند زده شد. محققان در این دو جراحی، عضو مصنوعی را با سلول های بنیادی مغز استخوان خود بیمار پوشش دادند از این رو پس از پیوند لایه هایی از سلول های خود بیمار بر روی عضو رشد می کند.

پوشش این حنجره مصنوعی با سلول های بنیادی توسط محققان علوم زیستی هاروارد در ماساچوست آمریکا انجام شد.

دکتر دیوید گرین رئیس شرکت علوم زیستی هاروارد گفت: این پیوند را آغازی برای رشد اعضای مصنوعی می دانیم. رویدادهای داستانهای علمی و تخیلی در جامعه پزشکی در حال تحقق است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین