کد خبر: ۱۶۲۵۱۶
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۶

طراحی هوشمندترين لامپ ال ای دی جهان+تصویر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محققان نسل جديد لامپ ال اي دي را طراحي كرده‌اند كه مي‌توان آن را از طريق تلفن همراه هوشمند روشن و خاموش كرد.

به گزارش ايسنا، خانه هاي هوشمند با امكان كنترل از راه دور سيستم تهويه، سيستم روشنايي و حتي آبياري گياهان هر روز به واقعيت نزديك تر مي‌شود.

شركت INSTEON نيز با عرضه نسل جديد لامپ ال اي دي‌ هوشمند با قابيلت كنترل از راه دور يك گام ديگر به تحقق اين ايده و بهينه سازي مصرف انرژي نزديك شده است.

كاربر مي تواند از طريق يك برنامه نرم افزاري بر روي تلفن همراه هوشمند يا تبلت از فاصله 50 متري لامپ هوشمند را روشن و خاموش كند.

لامپ هوشمند INSTEON همچنين داراي يك حافظه غير فرار است كه مي‌تواند تنظيمات مورد دلخواه كاربر را ذخيره كند.

عمر مفيد لامپ ال اي دي‌ هوشمند حدود 50 هزار ساعت است و درحالي كه نور و درخشندگي آن مشابه يك لامپ 60 يا 100 وات است، تنها هشت وات انرژي مصرف مي كند و بسيار مقرون به صرفه است.

پيش از اين نيز لامپ هاي LED با قابليت كنترل از راه دور ساخته شده بودند، اما اين محصول تنها لامپي است كه از طريق تلفن همراه هوشمند قابل كنترل است.

قيمت برنامه نرم افزاري ويژه تلفن همراه هوشمند (Insteon SmartLinc Controller) حدود 100 دلار اعلام شده و هر لامپ هوشمند نيز به قيمت 30 دلار به بازار عرضه شده است. {$old_album_162516}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین