کد خبر: ۱۶۳۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۶

سفر ناگهانی وزیر خارجه ایران به امارات

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سفر ناگهانی علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران به امارات متحده عربی و دیدار وی با مقامات این کشور، از جمله اخبار مهم امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

با این حال، از محتوای دقیق مذاکرات صالحی در امارات خبری منتشر نشده است. سایت خبری «امارات 24» با اشاره به این سفر، نوشته صالحی با نخست وزیر و وزیر خارجه امارات، ولیعهد دبی و شماری دیگر از مقامات اماراتی دیدار کرده و محتوای گفت و گوها، بحث درباره راه های ارتقای روابط دوجانبه و تبادل نظر درباره شماری از موضوعات منطقه ای بوده است.

خبر تعیین زمانی برای دور بعدی مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5، از دیگر اخبار مهم امروز است. به نوشته «نیویورک تایمز»، نمایندگان ایران و 1+5 در تاریخ 25 ژوئیه به منظور مذاکره درباره هسته ای ایران در استانبول با یکدیگر دیدار می کنند. «مایکل مان»، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده هدف این دیدار، بررسی این مسئله است که چگونه شکاف های موجود قابل کاهش است و فرایند مذاکرات چگونه به پیش برده خواهد شد.

روزنامه «دیلی استار» لبنان، خبر ارائه طرحی به مجلس ایران به منظور گرفتن هزینه عبور و مرور از کشتی های عبوری از تنگه هرمز را بازتاب داده است. این روزنامه به نقل از علیرضا خسروی، نماینده مجلس شورای اسلامی نوشته کشتی های عبوری از تنگه هرمز به دیل آسیب زیست محیطی که در منطقه به وجود می آورند، باید غرامت بپردازند. علاوه بر این، مهدی موسوی نژاد نیز گفته ممکن است نمایندگان مجلس پیشنهادی مبنی بر کاهش ترافیک تنگه هرمز را مطرح نمایند.

روزنامه «تورنتو سان» از مخالفت کانادا با انتخاب ایران به عنوان معاون پیمان ضابطه مند کردن تجارت اسلحه در سازمان ملل خبر داده است. چند روز پیش و در جریان نشست پیمان تجارت اسلحه در مقر سازمان ملل، ایران از سوی کشورهای شرکت کننده برای این جایگاه انتخاب شد. اکنون به نوشته این روزنامه کانادایی، وزارت خارجه کانادا اعلام کرده کشورش بابت انتخاب ایران عمیقاً ناامید شده است. این وزارتخانه همچنین اعلام کرده کانادا و کشورهای هم رأیش به تلاش خود برای اطمینان یافتن از اینکه ایران در مسیر یک معاهده بین المللی مانع تراشی نمی کند، ادامه می دهند.

روزنامه «نیوز اینترنشنال» پاکستان از سفر «خوزه مانوئل باروسو»، رئیس کمیسیون اروپا به سرزمین های اشغالی و مذاکره وی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داده است. به نوشته این روزنامه، این دو نفر در ملاقات با یکدیگر، درباره موضوعات مختلفی، از جمله برنامه هسته ای ایران گفت و گو کرده اند. در بیانیه ای که اتحادیه اروپا درباره این دیدار منتشر کرده، از مذاکرات این دو درباره ایران ذیل عنوان «تهدیدات حیاتی در منطقه» یاد شده است.

به گزارش تابناک،در نهایت، روزنامه «واشنگتن پست» در مطلبی به بررسی وضعیت بازار ارز ایران و نوسان های موجود در آن پرداخته است. به نوشته این روزنامه، بازار ارز به کانون مباحثات درباره راه های حل مشکلات اقتصادی ایران تبدیل شده است. این روزنامه همچنین اشاره کرده توجه ویژه به بازار ارز از زمانی آغاز شد که نرخ رسمی ارز اعلام شده توسط بانک مرکزی، با نرخ ارز مبادله شده در بازار تفاوت فاحش پیدا کرد. در این گزارش همچنین به موج های نوسان قیمت ریال در برابر دلار طی سال های گذشته اشاره شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین