کد خبر: ۱۶۳۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸

امام جمعه تهران: تحريم از الطاف خفيه الهی است/ فقر واقعيت ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه موقت تهران، تحريم را از الطاف خفيه خداوند دانست كه ملت ايران را هر روز استوارتر و آسيب‌ناپذيرتر مي‌كند.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اين‌كه تحريم‌ها براي ما يك فرصت و شانس خوب است، گفت: افرادي سست عنصر هستند، وقتي كمي فشار مي‌آيد مي‌گويند، ارتباط برقرار كنيد، درحالي كه اگر قرار بود چنين شود، چرا انقلاب كرديم. چون ما آگاهانه به اين راه قدم نهاديم ، اين تهديدها را به نفع خود مي‌دانيم كه دشمنان را به چالش مي‌كشد و در حالي كه براي ما چاه مي‌كنند، خودشان هلاك مي‌شوند چون آن‌ها مولا ندارند.

امام جمعه موقت تهران با بيان اين‌كه مردم مراقب جنگ رواني دشمن باشند، چون ما از فقر نمي‌ترسيم، بلكه از خوف فقر مي‌ترسيم، گفت: دو چيز را پيامبر(ص) به عنوان خطر اساسي مطرح كردند؛ اول رياست طلبي و دوم خوف فقر.

وي افزود: فقر واقعيت ندارد و ما سرمايه‌هاي كلان در مملكت داريم، جوانان مبتكر داريم و ملت ما شريف و نجيب هستند، پس ما پشتوانه ايمان و دست توسل داريم و اعتقاد داريم اين مملكت امام زمان و صاحب دارد و ما در كشتي نجات اهل بيت مي‌توانيم با طوفان‌ها در بيفتيم و از هيچ طوفاني نمي‌هراسيم.

وي با اشاره به در پيش رو بودن ماه مبارك رمضان، اظهار كرد: مراقب باشيم كه غافلگير نشويم، چون عظيم العظما ما را دعوت كرده است و دعوت خدا يعني اين كه ما بزرگ و برجسته شده‌ايم كه ذات احديت منبع هستي مشتري ما شده و ما را دعوت كرده است.

وي با اشاره به دهه تكريم از مساجد تصريح كرد: بدانيد مسجد خانه دوست است، پس هر وقت دلتان هواي خدا كرد، به خانه‌اش سري بزنيد و خانه دوستان را آباد كنيد، همچنين جوانان بدانند كه آبادي مساجد به حضور آن‌ها و مسجد محل شكوفايي و بيمه شدن جوانان است، پس با خانه دوستان بيگانه نباشيد و دلتان آنجا باشد و حضورتان مايه جلالش.

امام جمعه موقت تهران همچنين به برگزاري اجلاس زنان و بيداري اسلامي اشاره كرد و گفت:‌اين اجلاس جزو نقاط عطفي بود كه شايان تقدير و تكريم است و هزاران بانوي فرهيخته از جاي جاي جهان در ام القراي قيام‌ها و نهضت‌هاي اسلامي، ايران مقدس و مجاهد حاضر شدند كه حضور آن‌ها معاني و پيام‌هاي بسيار دارد.

صديقي با اشاره به ديدار زنان شركت كننده در اجلاس با رهبر معظم انقلاب اسلامي به بيان نكاتي از سخنان مقام معظم رهبري پرداخت و توضيح داد: مقام معظم رهبري به فرصت ديدارها اشاره كرد؛ چرا كه امروز روزي است كه مومنان بايد هم را پيدا كنند و بي خبري از هم شكننده است.

وي با بيان اين‌كه ‌كساني كه راه، هدف، دين، امامت، مسلك و دشمن مشترك دارند؛ بايد هم را پيدا كنند، اظهار كرد: امروز روز يگانگي اتحاد، خوديابي و دوستيابي است.

امام جمعه موقت تهران همچنين به توصيه مقام معظم رهبري مبني بر بازگشت زن به هويت اسلامي اشاره كرد وگفت: بيش از صد سال است كه دشمنان دين با همه امكانات سعي مي‌كنند، زنان اسلامي را با هويت خود بيگانه كنند و صدمات بسياري به بشريت بزنند.

صديقي با اشاره به اين كه در ديدگاه غربي نه زن ارزش دارد و نه بشريت، خاطرنشان كرد: غربي‌ها براي رسيدن به اهداف خود جنايت‌ها مي‌كنند و از جنايت‌كاران حمايت مي‌كنند و حقوق بشر و سازمان‌هاي بين المللي وسيله فريبكاري كاري آن‌ها است.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اين‌كه در غرب به كرامت زن‌ها بيشتر از مردها آسيب زده مي‌شود، تصريح كرد: در غرب زن به صورت جنس مطرح مي‌شود و بازيچه هوس بازي‌ها قرار مي گيرد، اما از ديد اسلام زن انسان، خليفه خدا و نماينده حق تعالي است و در ايران اسلامي كه احياگر دين است حضور زنان درعرصه‌هاي علمي، اخلاقي، اجتماعي و سياسي با حفظ كرامت زن بودنش وجود دارد كه مقام معظم رهبري بر آن بسيار تاكيد داشتند.

امام جمعه موقت تهران افزود: شرم‌آور است زن، زن نباشد و مرد، مرد نباشد و رسوايي ها كه غرب ايجاد كرده است، مايه شرم است كه كرامت انساني زن را لگدمال مي‌كند و اسم آن را آزادي مي‌گذارد. در حالي كه در ديدگاه اسلام زن مي‌توان در دامنش، معراجي بسازد و مي‌تواند دانشمند و مدير باشد و حضور پر رنگ داشته باشد.

صديقي افزود: ما مي دانيم كه زن‌ها اثرگذارند و در 15 خرداد، 17 شهريور درون و بيرون جبهه هميشه شاهد تاثيرگذاري‌ آن‌ها بوديم وحتي گاهي پر اثرتر از مردها در حفظ كيان انقلاب نقش‌آفرين بودند.

امام جمعه موقت تهران با بيان اين‌كه تحريم‌ها تازگي ندارند و ما از ابتداي انقلاب با تحريم روبرو بوده‌ايم توضيح داد: ما تحريم را از الطاف خفيه خدا مي‌دانيم كه ما را هر روز استوارتر و آسيب‌ناپذيرتر كرده است.

وي با اشاره به دوران دفاع مقدس كه حتي سيم خاردار به ما نمي‌فروختند، خاطرنشان كرد:‌در آن شرايط هم تحريم بوديم و هم با هجوم نظامي مواجه بوديم و هيچ كس را جز خدا نداشتيم، اما با رهبري عرشي امام و اعتماد به پرچم ولايت حضرت حجت، مردم ما آنچنان حماسه‌اي در مقاومت نشان دادند كه شرق وغرب عاجز شدند و با خفت آن‌ها و پيروزي ما جنگ پايان پذيرفت.

صديقي همچنين در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران نيز با بيان اين‌كه اهل تقوا پناه‌گاه دارند، گفت:تقوا پناه‌گاه خوبي است و آدم‌هاي متقي در شرايط سخت تنها نمي‌مانند، چون تقوا سنگر است، پس خوش به حال ملت ما كه آزموده است و 33 سال با داشتن تقواي الهي در پناه بوده و تمام طوفان‌ها را جذب كرده و امروز ملت مانسبت به گذشته با تقواتر است.

وي همچنين به راز و رمزهاي تغيير قبله مسلمانان اشاره كرد و گفت:‌يكي از نقاط عطف در تشكيل حكومت نبوي تاسيس و جهت دادن به اردوگاه توحيد و تعيين قبله‌اي بود كه پيامبر انتظار آن را داشت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اين كه در 13 سال حكومت پيامبر بيت المقدس قبله بود، تصريح كرد: بيت المقدس مال جهان اسلام، توحيد و قبله اول ما است. كه نمازها در گذشته به سوي بيت المقدس برگزار مي شد.

وي با اشاره به اين كه يهودي‌ها از شكل‌گيري حكومت اسلامي احساس خطر كرده‌اند، افزود: يهوديان خرده مي گرفتند كه شما به طرف قبله ما نماز مي‌خوانيد در حالي كه اگر آن ها چماق بر دست نگرفته بودند، بناي كعبه از روز اول به عنوان خانه‌اي كه نداي توحيد از آنجا به گوش جهانيان مي‌رسد و مامن و پناه گاه است و خانه خداست، خانه همه مردم قرار مي‌گرفت.

صديقي با اشاره به اين كه حمايت مردم است كه اديان جهاني را در جريان حركت قرار داده است، اظهار كرد: حمايت مردم است كه پيامبران الهي را در پرچم داريشان سرافراز داشته است. و فترت مردم الهي و توحيدي است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اين‌كه حضرت ابراهيم خانه كعبه را در محيطي سوزان با گرسنگي و تشنگي و در به دري بنا نهاد ،افزود: تا كسي در به دري را تحمل نكند و با سختي‌هاي وحشتناك دست و پنجه نرم نكند، نمي‌تواند آبادگر، قبله و الگو باشد، در حالي كه براي بيت المقدس اين سابقه در به دري و تشنگي وجود ندارد و شاهديم ايران با 33 سال حمايت و حماسه و تحمل و داغ پر پر شدن جوانان و سخت‌ترين شرايط تحريم در دوران جنگ با تمام دنيا، كعبه آمال و قبله دل‌ها شد.

صديقي خاطرنشان كرد: ملت ما همه سختي‌ها را به عشق حضور موعود پاياني عالم تحمل مي كند و بيش از اين‌ها را ظرفيت دارد و مي‌گويد همه كس و همه چيز ما به قربان تو و تا به حال ايثار و نثار كرده‌ايم و از اين به بعد هم مي‌كنيم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
0
0
متاسفم ...!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین