کد خبر: ۱۶۳۸۹۹
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶

بي توجهي به مديريت يكپارچه در حل مشكلات

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسن بيادي در روزنامه اعتماد نوشت:

شنيدن خبر تشكيل كميته مشترك دولت و مجلس براي حل مساله گراني مرا بسيار خوشحال كرد چراكه در شرايط فعلي آنچه تبديل به دغدغه مشترك مردم و مسوولان شده همين گراني هاست تا جايي كه مراجع هم نسبت به آن اظهار نگراني كرده اند گرچه معتقدم مشكل گراني ها در زير ساخت هاي اقتصادي قرار دارد بنابراين در حال حاضر مهم ترين موضوعي كه در كشور خودنمايي مي كند تحقق سند چشم انداز است.

كيفيت و مديريت كيفيت هم يكي از اهداف سند چشم انداز به شمار مي رود اما در جامعه امروز ما نسبت به آن بي توجهي شده است. يكي ديگر از ويژگي هاي مهم جامعه ايران در سال 1404 رضايتمندي جامعه است و رضايتمندي جامعه نوعي تعريف از كيفيت است چراكه كيفيت در واقع عامل رضايتمندي است اما تاكنون در اين امر موفق نبوده ايم و ميزان رضايتمندي در جامعه ما ميزان مطلوبي نيست، اين را از نگراني مردم و مسوولان مي توان فهميد به همين سبب است كه مي گويم در حال حاضر با معيارها و برنامه ريزي هاي سند فاصله زيادي داريم در حالي كه يكي از مهم ترين مقاصد چشم انداز رسيدن به يك جامعه آرماني است و دستيابي به يك جامعه آرماني بدون رويكرد هدفگذاري كيفيت غيرممكن است هر چند مي دانيم تحقق سند چشم انداز هم ملزوماتي دارد كه يكي از آنها مهار نقدينگي است.

كشور ما داراي منابع، امكانات و سرمايه هاي وسيعي است ولي از اين منابع و سرمايه ها به نحو مطلوبي استفاده نشده است. به نظر مي رسد دولت بايد در شرايط فعلي و با وجود تحريم هاو مشكلات اقتصادي موجود حداقل در بحث بودجه و اصل 44 همت بيشتري داشته باشد و در مبحث يارانه ها هم اين طرح را طبق قانون اجرا كند تا بتوانيم با كيفيت بهتري مسائل اقتصادي را حل و فصل كنيم و هر روز خبري از اجراي نادرست طرح هاي اقتصادي نشنويم و بيش از اين دچار مشكلات گراني نشويم چراكه معتقديم مردم نبايد احساس كنند مسوولان و مديران و نمايندگان آنان توانايي مواجهه با بحران ها را ندارند.

مردم بايد به مسوولان اعتماد كنند تا مسائل اقتصادي با سهولت بيشتري حل و فصل شود و مسائل سياسي هم اعتماد مردم را مي طلبد زيرا مردم بايد مطمئن باشند نمايندگان و مسوولان به فكر منافع و مصالح ملي هستند اما متاسفانه در شرايط فعلي گاهي برخوردهاي نادرست از سوي برخي مسوولان سبب مي شود مردم اعتماد خود را نسبت به آنها از دست بدهند.

شنيدن خبر تشكيل كميته مشترك دولت و مجلس از آن جهت برايم جالب توجه و خوشحال كننده بود كه متاسفانه يكي از معضلاتي كه جامعه امروز ما به آن دچار است بي توجهي به مديريت يكپارچه در حل مشكلات است براي مثال يك ارگان تصميمي مي گيرد كه ارگان مرتبط به آن به نحوه ديگري آن تصميم را اجرا مي كند در واقع هر كس تصميم خود را مي گيرد و اوضاع به سمت بحران و هرج و مرج و مقابله پيش مي رود، در حالي كه بايد شرايط را به نحوي مديريت كنيم كه يك تصميم براي يك مجموعه ارگان هاي مرتبط با هم اتخاذ شود.

اين به معني داشتن مديريت يكپارچه در تصميم گيري ها و تصميم سازي هاست. بي تدبيري در تصميم گيري و تصميم سازي ها امروز سبب شده نتوانيم آن طور كه بايد پاسخگوي مردم باشيم و بايد در اين مهم تجديدنظر كنيم و بدانيم مسوولان هر تصميمي بگيرند و هر سخني بگويند در نوع اداره كشور تاثير دارد، بنابراين نبايد كاري كنيم كه اعتماد مردم به مسوولان خدشه دار شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
0
0
به نام خدا ، بی توجه به مدیریت یک پارچه در حل مشکلات ،
همان ، نبودن هماهنگی در بین مسئولین و مردم است . یعنی یکی از بزرکترین اشتباهات بیشتر دولتها ، نداشتن هماهنگی با بقیه دولتهای قبلی و با متخصصین با تجربه بوده است و چوبش را هم مردم ، زیاد خورده اند . ..همه مردمی باید باشند و تنها راه هم این است که شوراهای اساسی در هر گروه و اداره و وزارتخانه و................ باید تشکیل شود و نظرات تمامی ، صاحب نظران گرفته شود و بهترین راهکارها و پیشنهادات با رای اکثریت به مرحله اجرا درآورده شود ، در اینصورت است که دیگر جای بهانه برای هیچ کس باقی نخواهد ماند .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین