کد خبر: ۱۶۴۱۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۷

ایران واردات برنج را ۲ برابر افزایش مي‌دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فائو و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) در تازه‌ترین گزارش خود با عنوان دورنمای محصولات کشاورزی ۲۰۱۲-۲۰۲۱ اعلام کردند که میانگین تولید برنج ایران در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ برابر با یک میلیون و ۴۵۸ هزار تن بوده است و انتظار می‌رود این میزان در سال ۲۰۲۱ به یک میلیون و ۶۰۶ هزار تن افزایش پیدا کند.

این دو نهاد رشد تولید برنج ایران در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۱ را منفی ۲.۸۲ درصد عنوان و اعلام کردند که این رشد در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱ به ۰.۳۳ درصد خواهد رسید.

در این گزارش میزان واردات برنج ایران در سه سال گذشته به طور میانگین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برآورد و پیش‌بینی شده است که این میزان در سال ۲۰۲۱ بیش از دو برابر افزایش داشته و به دو میلیون و ۴۳۴ هزار تن برسد. در همین حال اعلام شده است که ایران در سه سال گذشته هیچ صادرات برنجی نداشته و تا سال ۲۰۲۱ نیز هیچ صادراتی نخواهد داشت.

در میان کشورهای مهم تولیدکننده برنج منطقه آسیا ـ اقیانوسیه ایران از نظر میزان تولید این محصول پیش از ترکیه در مکان یکی مانده به آخر قرار دارد.

سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در بخش دیگری از گزارش خود به مصرف برنج در کشورهای جهان پرداخته و عنوان می‌کنند که مصرف برنج ایران در فاصله ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ برابر با دو میلیون و ۶۳۴ هزار تن بوده که این میزان در سال ۲۰۲۱ به چهار میلیون و ۱۹ هزار تن افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا،در این گزارش میزان تولید برنج جهان در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ به طور میانگین ۴۶۷ میلیون ۵۵۴ هزارتن برآورد و پیش‌بینی شده است که این میزان در سال ۲۰۲۱ به ۵۴۲ میلیون و ۷۲ هزار تن افزایش پیدا کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین