کد خبر: ۱۶۴۴۵۱
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶

افزايش 15 تا 25 درصدی قيمت فروش ميلگرد و ورق آهن فولاد مباركه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: يك توليد‌كننده يراق‌آلات گفت: امسال ميلگرد و ورق آهن را به عنوان مواد اوليه با 15 تا 25 درصد افزايش قيمت نسبت به سال گذشته خريداري مي‌كنيم.

محمد آرتين در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: با وجود معادن آلومينيوم و فولاد در كشور هيچ ثبات قيمتي نداريم. كارخانه فولاد مباركه اصفهان قيمت عرضه‌ خود را 15 تا 25 درصد افزايش داده كه افزايش قيمت ميلگرد از قيمت 1600 به 2000 تومان در اين كارخانه سابقه نداشته است.

به گفته وي اين تغييرات قيمت باعث قفل‌شدن بازار مي‌شود و بازار در حال حاضر توان پذيرش اين تغيير قيمت را ندارد. فروشنده و توليد‌كننده در اين بازار آشفته نمي‌توانند فعاليت مثبتي داشته باشند.

او ادامه داد: تا پيش از تغيير قيمت‌ها حدود 30 كارگر در مجموعه‌ي ما فعاليت مي‌كردند، ولي امروز تعداد كارگران مجموعه به هشت تن رسيده است. اين تغييرات قيمت و بازار نامناسب براي فعاليت با شعار امسال «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» كاملا در تضاد است.

اين توليد‌كننده يراق‌آلات ادامه داد: فعاليت در صنعت ايران شرايط سختي دارد و با نبود نظارت بر واردات بي‌رويه، سختي شرايط بازاريابي و فروش دو چندان مي‌شود.

وي تصريح كرد: اين واردات در حالي انجام مي‌شود كه توليدات و كالاهاي ايراني از كيفيت مناسبي برخوردارند.

آرتين در پاسخ به سوال ايسنا، مبني بر شرايط فعاليت در شهرك‌هاي صنعتي نيز گفت: تمامي هزينه‌ها از جمله برق، گاز، بيمه و ماليات نسبت به فعاليت در محيطي غير از شهرك صنعتي بالاتر است و اداره‌ي ماليات تعرفه‌ ماليات را براي واحدهاي فعال در شهرك‌هاي صنعتي نسبت به تعرفه‌ي معمولي بالاتر محاسبه مي‌كند.

وي تصريح كرد: وزارت صنايع براي واحد‌هاي صنعتي وام‌هايي را در نظر گرفته بود و واحد‌ ما نيز حدود دوسال پيگير دريافت آن بود، اما در نهايت به دليل شرايط سخت دريافت آن، از ادامه‌ي پيگيري‌ها منصرف شديم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین