کد خبر: ۱۶۵۲۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۸۴ - ۰۹:۴۷

پخش نوار ویدئویی فرار عضو القاعده از زندان

آفتاب‌‌نیوز :
به گفته العربيه، در اين نوار "محمد جعفر المشردي" تبعه سعودي معروف به "ابوناصر القحطاني" قصيده‌اي ملي را درباره حوادث ‪ ۱۱‬سپتامبر مي‌خواند.

العربيه افزود: اين تبعه سعودي عضو گروه القاعده است كه در اواخر تير ماه امسال (اواسط جولاي) توانست از پايگاه نظامي بلگرام بزرگترين پايگاه آمريكايي‌ها در افغانستان فرار كند.

در اين نوار جزئيات مربوط به عملياتي كه قحطاني در آن شركت داشته است و همچنين گوشه‌هايي از قتل و اعدام نيز مشاهده مي‌شود ولي العربيه به خاطر رعايت حال بينندگان و جريحه‌دارنشدن احساسات آنان از پخش آن خودداري كرد.

به گفته اين شبكه، ارتش آمريكا و دولت افغانستان قحطاني و دوستان فراري وي يعني "عبدالله الهاشمي" تبعه سوريه و "محمود احمد محمد" تبعه كويت و "محمد حسن" تبعه ليبي را دشمنان خطرناك خوانده‌اند.

العربيه افزود: قحطاني در سال ‪ ۱۹۷۲‬ميلادي در رياض متولد شد و بعدها به نيروهاي مسلح اين كشور پيوست و در جنگ آزادي كويت نيز شركت كرد.

اين شبكه خبري گفت: قحطاني در سال ‪ ۱۹۹۳‬ميلادي از ارتش استعفا كرد و به نيروهاي مرزي پيوست و مدتي را در ربع‌الخالي مشغول كار بود و سپس به منطقه الخبر منتقل شد و پس از حوادث ‪ ۱۱‬سپتامبر براي پيوستن به القاعده از طريق ابوظبي به اسلام‌آباد رفت ولي بعدا از اسلام‌آباد به ابوظبي بازگشت و بار ديگر از دوحه به افغانستان سفر كرد و در آنجا به گروه القاعده پيوست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین