کد خبر: ۱۶۵۳۱۸
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴
تشریح شرايط ظهور امام زمان (عج) در نماز جمعه تهران

نقش سپاه در عرصه‌ی بيداری منطقه‌ای و بين‌المللی و ظهور امام زمان به روایت نماینده ولی‌فقیه

ظهور امام زمان بر دوش رهبری و ملت ايران است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: سپاه پاسداران يكي از ابزارهاي زمينه‌ساز ظهور امام زمان (عج) در عرصه‌ي بيداري منطقه‌اي و بين‌المللي است و نيروی قدس سپاه نقش اول را در اين زمينه ايفا مي‌كند. 

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدي طي سخناني در پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته‌ي تهران با بيان اين مطلب، افزود: منطقه‌ي خاورميانه مركز پشتيباني ظهور امام زمان (عج) است و كانون بيداري است و محور هدايت آن رهبري مقام معظم رهبري در ايران است.

وي خاطرنشان كرد: ظهور امام زمان (عج) بر دوش رهبري و ملت ايران است.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ادامه با اشاره به سه دوره‌ي تاريخي كه در آنها اراده‌ي خداوند در برابر اراده‌ي بندگان طغيانگرش قرار مي‌گيرد، گفت: البته هميشه تقابل بين حق و باطل بوده است، اما در اين سه دوره بيشتر اين مساله را مي‌بينيم. اول در عصر حاكميت فرعون بود كه يك رهبر الهي بساط ظلم و جور فرعوني را برچيد و خداوند با آوردن موسي بن عمران عرصه را بر فرعون تنگ كرد و او را به ظهور رساند. دوم عصر بني‌عباس است؛ چند بار از سوي پيامبر در خطبه‌ي غدير خم تا ديگر معصومان نويد ظهور منجي و تولد آخرين امام داده شده بود كه او از نسل امام حسين (ع) و فرزند امام حسن عسگري (ع) است و در اين عصر همه‌ي توان حاكمان به جلوگيري از ظهور چنين پديده‌اي منتهي شد.

سعيدي ادامه داد: در عصر ما خداوند اراده كرده است كه جهان را به قدوم حضرت مهدي (عج) منور بفرمايد و زمينه‌ي ظهور آن حضرت را فراهم كند، اما قدرت‌هاي استكباري درصددند تا جلوي اراده و ذات خداوند را بگيرند.

وي در ادامه يكي از اهداف آمريكا از اشغال عراق را مقابله با پديده‌ي مهدويت دانست و افزود: يكي از روحانيون عالي‌قدر عراقي كه به ايران آمده بود، در جلسه‌اي حضوري اين داستان را نقل كرد كه «ما مشغول مبارزه بوديم، اما آمريكا با اشغال عراق ما را دستگير كرد و به زندان برد. آن‌جا سوال‌هايي از ما درباره‌ي كتاب يوم‌الخلاص كه درباره‌ي آثار ظهور امام زمان (عج) است،مطرح كردند. آنها مي‌پرسيدند كه مهدي را مي‌شناسي يا خير؟ او با چه ابزار و امكاناتي مي‌آيد؟ 313 نفر ياران مهدي كجايند؟ و ...»

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ادامه تصريح كرد: همان‌طور كه اراده‌ي خداوند در عصر موسي‌بن عمران توسط سه زن (مادر موسي، خواهر او و آسيه همسر فرعون) محقق شد، در عصر ما هم همين‌طور است. اين قاعده و قانون و ضابطه‌مندي نظام تدبير الهي را بيان مي‌كند. ايجاد زمينه براي ظهور امام زمان (عج) به وسايل و اسباب نياز دارد كه متفاوت و گسترده است.

سعيدي خاطرنشان كرد: روايات زيادي در دوره‌ي ما از شرايط ظهور حكايت مي‌كند. از جمله در زمان شيخ فضل‌الله نوري يا رواياتي كه از حضرت علي (ع) درباره‌ي حكومت رضا شاه و يا از امام صادق (ع) درباره‌ي محمدرضا شاه بيان شده است، اما برخي روايات غير از علائم ظهور، شرايط ظهور را بيان مي‌كنند، از جمله روايتي از پيامبر (ص) در مدينه است كه مي‌گويد جمعيتي از مشرق زمين (ايران زمين) قيام مي‌كنند و زمينه‌ي ظهور مهدي(عج) را فراهم مي‌كنند.

وي در بيان شرايط ظهور گفت: آمادگي فردي، سيستمي، منطقه‌اي و بين‌المللي از اين جمله است.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در بيان آمادگي منطقه‌اي و بين‌المللي اظهار كرد: خاورميانه بايد قبل از ظهور مهدي (عج) متحول شود. شرايط قبل از تحولات اخير شرايطي نبود كه زمينه‌ساز ظهور باشد. هم‌چنين جنبش وال‌استريت بايد شكل گيرد و مردم آمريكا از حزب جمهوري‌خواه و دموكرات و مجامع بين‌المللي مايوس شوند تا اين شرايط در فضاي بين‌المللي فراهم شود.

سعيدي در بيان آمادگي فردي با اشاره به اين‌كه اين آمادگي دو نوع است، آمادگي كه زمينه‌ساز ظهور است و آمادگي كه زمينه‌ساز ظهور نيست، توضيح داد: آن آمادگي مهم است كه زمينه‌ساز ظهور امام زمان (عج) باشد. همه‌ي كساني كه در راه حكومت دين و ولايت فقيه تلاش كرده‌اند، آمادگي زمينه‌سازي ظهور امام زمان (عج) را داشته‌اند. امام خميني و پس از او امام خامنه‌اي تداوم‌بخش اين زمينه‌سازي بودند. اين آمادگي يعني تقويت ولايت فقيه و حمايت و اطاعت از رهبري و ايستادگي در برابر استكبار.

وي با تاكيد بر تحول در خاورميانه به عنوان آمادگي منطقه‌اي گفت: خاورميانه بايد متحول مي‌شد؛ چرا كه با حاكميت حسني مبارك و يا آمريكا در عراق زمينه‌سازي ظهور فراهم نمي‌شد. منطقه‌ي خاورميانه مركز پشتيباني ظهور امام زمان (عج) است. هم‌چنين بايد در فضاي بين‌المللي در اروپا و در ميان ملت آمريكا، بيداري از جنس بيداري كه در خاورميانه صورت گرفت، انجام شود.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به اهميت سپاه پاسداران و نيروي بسيج، تصريح كرد: ظهور امام زمان (عج) نياز به 100 ميليون پاسدار و بسيجي آماده به خدمت دارد و اين مسووليت به عهده‌ي فرمانده سپاه و نماينده‌ي ولي فقيه در سپاه است.

سعيدي ادامه داد: ملت ايران بايد بداند پرچم ظهور مهدي (عج) بر دوش آنهاست و بايد در اين راه استقامت داشته باشند.

وي ولايت‌مداري و ولايت‌پذيري را مورد تاكيد قرار داد و گفت: برخي ولايت فقيه را قبول دارند، اما ولايت‌پذير نيستند، در اين راه تبديل ولايت‌مداري به ولايت‌پذيري و هم‌چنين تقويت آمادگي‌هاي فردي مهم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
0
0
قطعا اگر افتخار داشته باشیم ظهور آقا را درک کنیم خواهیم دید مردم عادی بیشتر نیاز به اصلاح دارند یا دولتمندان ....
خدایا ظهور آقا را نزدیکتر بگردان...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین