آفتابنیوز : آفتاب: وزارت ارشاد برای نظارت بر محتوای پیامک های تبلیغاتی ساز و کار خودش را دارد و به طور کلی بعد از ارسال پیامک و رسیدن آن به دست مشترکان محتوا را بررسی می کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، معاون نظارت و اعمال قانون سازمان تنظیم مقررات با اشاره به اینکه هر ۶ توزیع کننده پیام انبوه زیر نظر اپراتور اول فعالیت می کنند، گفت: وزارت ارشاد بعد از ارسال پیامک انبوه محتوای آن را بررسی می کند.
رضوانی، معاون نظارت و اعمال قانون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: کمیسیون تنظیم مقررات طی مصوبه ۱۳۳ خود اعلام کرده است که اپراتورهای تلفن همراه برای ارسال پیامک انبوه باید از مراجع ذی صلاح اخذ مجوز کنند و کلیه پیامک های اطلاع رسانی و انبوه شامل این قانون می شود.
وی افزود: مرجع ذی صلاح در بررسی محتوا وزارت ارشاد است و CP هایی (Content Provider) که زیر نظر اپراتور برای ارسال پیام انبوه فعالیت می کنند، از وزارت ارشاد مجوز گرفته اند و مواردی که ارسال می شود، باید از طرف وزارت ارشاد کنترل و در صورت بروز مشکل با متخلف برخورد شود.
رضوانی گفت: در حال حاضر شش CP در کشور در حال فعالیت می باشند و همگی آنها طرف قرارداد اپراتور اول و شرکت مخابرات هستند و مسئولیت محتوای پیامک های انبوه به عهده این شش CP و زیر مجموعه هایشان میباشد و طبیعی است که اگر در ارسال پیامک های انبوه مسئله ای پیش آید، CP ها موظف به پاسخگویی هستند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد برای نظارت بر محتوای پیامک های تبلیغاتی ساز و کار خودش را دارد و به طور کلی بعد از ارسال پیامک و رسیدن آن به دست مشترکان محتوا را بررسی می کند.