کد خبر: ۱۶۵۹۱۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۴

انتقاد آيةالله سبحاني از ازدواج‌های خیابانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش مرکز خبرحوزه،‌ معظم‌له، ظهر امروز در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود در مدرسه حجتیه قم گفتند: زن، مقام بالایی دارد، اما اگر خود را به عنوان متاع عرضه کند، بی‌ارزش می‌شود.

ایشان ادامه دادند: در ازدواج باید دختر محترمانه در خانه بماند، نه این‌که خودش را تزیین کند و در خیابان‌ها بچرخد تا شوهر پیدا کند، این کار خلاف سنت است.

حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به سست بودن بنیان این گونه ازدواج‌ها، خاطر نشان کردند: الان دخترها خود را به صورت کالا در آورده‌اند تا شوهر پیدا کنند، این ازدواج‌ها چند صباحی بیشتر دوام ندارد.

معظم‌له در بخش دیگری از سخنان خود به تفسیر آیاتی از سوره علق پرداخته و گفتند: آیه اول این سوره به قرائت قرآن امر می‌کند و آخر آن هم به سجده ختم می‌شود؛ یعنی باید علم و عمل توأم باشد.

ایشان با اشاره به معنای کلمه اقرا در آیه شریفه « اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ» اظهار داشتند: قرائت یعنی خواندن از روی مکتوب و برخی به اشتباه آن را ضمیمه شدن حروف و کلمات به یکدیگر می‌دانند.

حضرت آیت‌الله سبحانی ادامه دادند: طبق نظر دوم برخی شبهه می‌کنند که وقتی انبیاء به مقام نبوت می‌رسند، تعلیمات الهی را از سوی خود ارائه می‌کنند نه از سوی خدا، که پاسخ آن از معنای صحیح قرائت روشن می‌شود.

ایشان افزودند: چون قرآن فرموده است «اقرا» و نفرموده «قل» معلوم می‌شود از با بسم‌الله تا سین الناس مربوط به خداست و پیامبر(س) فقط آنچه را خدا گفته می‌خوانده است.

معظم‌له در پاسخ به شبهه دیگری که در این صورت مقام پیامبر‌(ص) نغوذ‌بالله تا حد ضبط صوت پایین می‌آید، گفتند: ضبط صوت درک ندارد، اما پیامبر‌(ص) آیات قرآن را دریافت، درک و تفسیر کرده و سپس به مردم منتقل می‌کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
0
0
وقتی ازدواج نشدنی شده نتیجه این میشه.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین