کد خبر: ۱۶۶۰۴۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۱

اخراج چهار کارمند روزه‌دار در فرانسه لغو شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهردار شهری در فرانسه از تصمیم خود مبنی بر اخراج چهار کارمند مسلمان عقب‌نشینی کرد. شهردار شهر ژنویه در نزدیکی پاریس پیش تر اعلام کرده بود که این چهار نفر باید به دلیل روزه گرفتن اخراج شوند، چرا که خودداری از خوردن و آشامیدن بر خلاف قراردادی است که آنها امضا کرده اند و به آنها اجازه نمی دهد که با تمام توان کار خود را انجام بدهند.

به گزارش آفتاب به نقل از دویچه‌وله، شهردار شهر ژنویه می گوید: «تصمیم ما تصمیمی تبعیض‌آمیز نبود. ما در قراردادمان بندی داریم که ریشه آن به حادثه ای در دو سال قبل برمی گردد. به همین دلیل در این مورد خاص شهرداری به عنوان برگزارکننده این اردو حق دخالت داشت.»

پس از این که یک بازرس شهرداری از اردوی تابستانی بازدید کرد متوجه شد که این چهار مربی غذا نمی‌خورند. در پی این بازرسی شهرداری آنها را از کار اخراج کرد اما به آنها گفته شد که حقوقشان پرداخت می شود.

در پی اخراج این کارمندان، آنها که مربی کودکان در یک اردوی تابستانی هستند، شهرداری را به شکایت تهدید کردند. اخراج این افراد به دلیل روزه گرفتن همچنین با اعتراض جوامع مسلمان و مبارزان برابری حقوق افراد در فرانسه روبرو شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین