کد خبر: ۱۶۶۲۰۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸

راز قطعی‌های برق و تلفن شرق تهران چیست؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرپرست کلانتری 120 سیدخندان، از دستگیری اعضای یک باند سرقت کابل برق و تلفن در محدوده شرق تهران خبر داد. 

به گزارش ایسنا،‌ سرگرد حسن نورآبادی ضمن اشاره به دستگیری اعضای یک باند سرقت سیم و کابل برق و تلفن در شرق تهران در تشریح خبر فوق گفت: نیمه شب دهم مرداد ماه سالجاری بر حسب تماس کارکنان اداره مخابرات و برق شرق تهران به پلیس 110 و اعلام سرقت کابل‌های برق و مخابراتی منطقه میدان «بنی‌هاشم» ماموران کلانتری 120 سیدخندان برای بررسی موضوع و امداد به کارکنان اداره برق به این محل اعزام شدند.

وی افزود: با رسیدن ماموران به محل کارکنان اداره برق و مخابرات در محل حاضر و اعلام داشتند با توجه به قطع سیستم مخابراتی احتمال حضور سارقان در چاله مخابراتی متصور است که بر همین اساس ماموران کلانتری در بازرسی از محل مذکور یک دستگاه خودروی وانت سفید با یک نفر سرنشین حضور مشاهده شد که در حال فرار بود.

نورآبادی ادامه داد:"شماره پلاک خودرو از سوی ماموران یادداشت و با هماهنگی‌های انجام شده از سوی دروبین‌های کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تحت تعقیب قرار گرفت و همچنین در همان محل در عملیات انجام شده سه سارق کابل‌های مخابراتی و برق دستگیر و در بازرسی از میان وسایل آنها پنج ریشه کابل 24 زوجی که با اره قطع شده بود و وسایل سرقت از قبیل «تیفور» و «اره دستی» در محل کشف شد.

سرپرست کلانتری 120 اظهار داشت: این سه متهم دستگیر شده که «مرتضی»، «اردشیر» و «محمد» نام داشتند برای سیر مراحل بازجویی، همراه اموال مکشوفه به کلانتری منتقل و در کلانتری تحت بازجویی قرار گرفتند که هر سه نفر ضمن اعتراف به جرایم خود اعلام داشتند که رییس اصلی این باند فردی به نام «صالح» است که چندین سال با آنها همکاری دارد و اقدام به سرقت کابل‌های مخابراتی و برق می‌کنند و این کابل‌های دزدی را در میدان شوش به فروش می‌رسانند.

نورآبادی با بیان اینکه متعاقب آن از مسئول و پیمانکار مخابرات به نام «حسن» تحقیق انجام شد که وی بیان داشت حدود دو ماه پیش سرقت‌های سریالی کابل‌های برق و مخابرات توسط یک دستگاه خودروی پیکان وانت به مخابرات گزارش شد که با هماهنگی و راه اندازی گشت درمورد، سارقان شناسایی شده و برای همین شب گذشته برای دستگیری این افراد به پلیس تماس گرفتیم و در حال حاضر از این سه متهم و همدستشان شکایت داریم.

سرپرست کلانتری 120 سید خندان ادامه داد: در پی انتقال و بازجویی و هماهنگی با مسئولان قضایی دستگیری همدست این متهمان در دستور کار ماموران قرار گرفت که متعاقب آن این متهم در منزلش شناسایی و بازداشت شد که در منزل این متهم خودروی مذکور به همراه وسایل سرقت کابل های برق و مخابراتی کشف و ضبط شد.

نورآبادی گفت: خودروی متهم به پارکینگ منتقل و متهم برای سیر مراحل قضایی به کلانتری منتقل شد که در کلانتری ضمن مواجهه حضوری با متهمان دستگیر شده به جرم خود اعتراف و در حین رسیدگی و بررسی پلیس دو تن از ماموران حراست مخابرات تهران در کلانتری حاضر و اعلام داشتند که این متهمان با خودروی مذکور در منطقه«هفت تیر» هم اقدام به کابل دزدی می‌کرده‌اند که پس از شناسایی متهمان از سوی ماموران حراست مخابرات، هر چهار نفر برای تحقیقات بیشتر به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین