کد خبر: ۱۶۷۴۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۵
جرعه ای از چشمه رمضان

شرح دعای روزهای ماه مبارک رمضان (روز سی ام)

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شرح دعای روزهای ماه مبارک رمضان به قلم حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی

1ـ پایان ماه مبارک رمضان است که برخی سالها 30 روز می‌باشد و برخی سال‌ها 29 روز، و ملاک رؤیت هلال است در آخرین روز ماه شعبان و آخرین روز ماه رمضان که فرمود: صم للرویه و افطرللرویه» خداوند از همه روزه‌داران با حسن وجه قبول فرماید. 

رسول خدا در دعای روز سی‌ام به خداوند عرضه می‌دارد: «اللهمّ اجْعَلْ صیامی فیهِ بالشّكْرِ والقَبولِ على ما تَرْضاهُ ویَرْضاهُ الرّسولُ مُحْكَمَةً فُروعُهُ بالأصُولِ بحقّ سَیّدِنا محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین والحمدُ للهِ ربّ العالمین، مفاتیح‌الجنان». 

پروردگارا، روزه‌ام را در این روز همراه با شکر و قبول آنگونه که می‌پسندی قرار ده و نیز خرسندی رسول تو را داشته باشد، فروغ دین با اصول دین همراه و همکار باشد، به حق سرور و سالار مسلمانان و روزه‌داران، رسول اکرم و خاندان طاهرینش، و حمد و سپاس برای پروردگار جهانیان باد. 

2ـ در آستانه عید فطر می‌باشیم و یک ماه روزه گرفتیم ولی خود نمی‌دانیم که «روزه» گرفتیم و یا فقط گرسنگی در ساعت روزه‌داری را تمرین کردیم و یا اینکه خدای ناکرده، گرسنگی و تشنگی و بیدارخوابی کشیدیم ولی بر اندیشه و ایده و انگیزه خود چیزی نیافزودیم و از همه بدتر، رسول خدا فرمود: آن که از غفران خدا در این ماه محروم شود، بدیخت‌ترین فرد می‌باشد در هر حال به لطف و رحمت و مغفرت وی امیدواریم و ناامیدی را بدترین ایده و راه می‌دانیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین