کد خبر: ۱۶۷۵۷۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳

دادگاه متشاکی مشایی برگزار شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رضا گلپور نویسنده کتاب «شنود اشباح» صبح امروز به اتهام افترا و توهین به رئیس دفتر رئیس جمهور و نشر اکاذیب در دادسرای ویژه کارکنان دولت محاکمه شد.

در جلسه دادگاه رضا گلپور نویسنده شنود اشباح که صبح امروز سه‌شنبه در شعبه 1057 دادسرای ویژه کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری برگزار شد، گلپور پس از قرائت کیفرخواست به دفاع از خود در برابر اتهامات وارده پرداخت.

این جلسه با حضور قطبی نماینده دادستان به عنوان مدعی‌العموم و نماینده حقوقی دولت و وکیل خصوصی اسفندیار رحیم مشایی برگزار شد.

اسفندیار رحیم‌مشایی که شاکی این پرونده است، به دلیل همراهی محمود احمدی‌نژاد ‌در سفر به ‌عربستان برای شرکت در اجلاس مکه در جلسه امروز دادگاه غایب بود.

قرار بود در این جلسه به اتهامات رستمی مدیر سایت «عماریون» که دیدگاه‌‌های گلپور درباره سوابق و عملکرد رئیس دفتر رئیس جمهور را منتشر کرده، رسیدگی شود اما وی به دلیل سفر به عتبات عالیات نتوانست در دادگاه حضور یابد.

محاکمه رضا گلپور در ساعت 11 و 40 دقیقه به پایان رسید و او در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بدون ذکر جزئیات دادگاه صرفا به این جمله بسنده کرد که امیدوار است با استعلام از مراجع ذیصلاح به ویژه وزارت اطلاعات، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان ثبت احوال، بی‌گناهی‌اش نسبت به اتهامات وارده از سوی مشایی اثبات و تبرئه شود.

به گزارش فارس،رضا گلپور که در کتاب «شنود اشباح» ‌به افشاگری علیه سران سازمان مجاهدین انقلاب پرداخته بود، در نامه‌هایی که طی سه سال اخیر منتشر کرده، مطالبی را درباره اسفندیار رحیم مشایی مطرح کرده که شکایت دفتر رئیس جمهور را در پی داشته است.

اگرچه این جلسه علنی بود، اما به دلیل آنچه از سوی رئیس دادگاه "لزوم هماهنگی برای حضور خبرنگاران" بر اساس بخشنامه رئیس قوه قضائیه عنوان شد، از حضور خبرنگار در جلسه ممانعت شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین