کد خبر: ۱۶۷۸۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۶

نامه ۹ برنده صلح نوبل برای پایان یک مسابقه تلویزیونی +عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ۹ برنده جایزه صلح نوبل از جمله اسقف بازنشسته «دزموند توتو» از آفریقای جنوبی و شیرین عبادی، حقوقدان ایرانی از شبکۀ تلویزیونی «ان بی سی»NBC آمریکا خواسته اند تا پخش برنامه جدید خود به نام «Stars Earn Stripes» را لغو کند.

آنها این برنامه را تلاشی برای «منزه جلوه دادن جنگ از طریق تشبیه آن به یک رقابت ورزشی» دانسته اند.

در این مسابقه تلویزیونی، هشت چهره معروف آمریکایی با تمرین هایی به سبک نظامی چون پرش از هلیکوپتر و شلیک با اسلحه دوربرد با یکدیگر به رقابت می پردازند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هر یک از چهره ها با یکی از اعضای سابق نیروهای نظامی آمریکا مانند نیروهای تفنگدار، کلاه سبزها یا غیره همراه می شوند تا برای کسب جایزه ای نقدی که به موسسه خیریه دلخواه شان تعلق خواهد گرفت با هم رقابت کنند.

این برنامه تلویزیونی نامش را از پرچم آمریکا «Stars & Stripes» یا «ستاره ها و نوارها» گرفته با این تفاوت که «Stars Earn Stripes» نامیده می شود، به معنای «ستارگان نوارها را می گیرند.»

تهیه کنندگان این مسابقه تلویزیونی می گویند این شو که میزبان آن «وسلی کلارک»، ژنرال بازنشسته ایالات متحده آمریکاست «به مردان و زنانی که در نیروهای مسلح ایالات متحده خدمت می کنند ادای احترام خواهد کرد.»

رویترز افزوده است که برندگان جایزه صلح نوبل در نامه سرگشاده ای به باب گرین بلت، رییس بخش برنامه های سرگرم کننده شبکه «ان بی سی»، نوشته اند که «آماده شدن برای جنگ نه تفننی و نه سرگرم کننده است.»
آنها افزوده اند: «اعتقاد ماست که این برنامه به کسی در جایی ادای احترام نمی کند و سنتی شرم آور از باشکوه کردن جنگ و خشونت مسلحانه را تبلیغ می کند.»

در نامه این ۹ برنده جایزۀ صلح نوبل همچنین آمده است: «جنگ واقعی، آلوده و مرگبار است. مردم- نظامیان و غیرنظامیان به شکل هایی می میرند که نام هر چیزی می توان بر آن نهاد جز سرگرمی.»

امضاکنندگان برنده جایزه صلح نوبل از شبکه «ان بی سی» آمریکا خواسته اند تا پخش این برنامه را متوقف کند.

شبکه ان بی سی این ادعا را رد کرده است که مسابقه تلویزیونی اش به ستایش جنگ می پردازد و در اطلاعیه ای هدف از این برنامه را قدردانی از آمریکایی های جوانی خوانده که هر روز در مسیر آسیب قرار دارند. اطلاعیه ان بی سی ادامه داده است که «این شو تجلیل از جنگ نیست بلکه تجلیل از خدمت است.»

۹ برنده جایزه صلح نوبل که نامه یادشده به شبکۀ NBC را امضا کرده اند عبارتند از دزموند توتو که اینک ۸۰ سال دارد و در سال ۱۹۸۴ به خاطر تلاش هایش برای پایان نظام آپارتاید در آفریقای جنوبی برنده جایزه نوبل شد، جودی ویلیامز، فعال آمریکایی ضد مین های زمینی، مئیرد ماگوآیر و بتی ویلیامز از ایرلند شمالی، خوزه مانوئل راموس هورتا، رییس جمهوری سابق تیمور شرقی، آدولفو پرز اسکوئیول، هنرمند آرژانتینی، ریگوبرتا منچو توم از گواتمالا و شیرین عبادی، حقوقدان ایرانی. {$old_album_167842}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین