کد خبر: ۱۶۷۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۲

چه کسی پاسخ‌گوی شرکت نکردن بعضی مردم در نماز جمعه روز قدس است؟

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: بر اساس این آیة شریفه بر کسانی که مکنت و قدرت پیدا میکنند لازم است اقامه نماز وایتاء زکات و امر به معروف و نهی از منکر نمایند.
 
اینجانب مثل بقیه مردم از طریق مسیر بلوار کشاورز راهی راهپیمائی و نماز جمعه شدم ولی با کمال تاسف بعد از خیابان فلسطین شاهد برگشتن برخی از مردم و حرکت آنان بر خلاف مسیر نماز جمعه بودم در ابتدا به ذهن میرسید شاید افرادی هستند که اهل شرکت در راهپیمائی روز قدس و نماز جمعه نیستند ولی کمی دقت شبهه را برطرف میکرد چون علائمی از شرکت در راهپیمائی را نیز همراه داشتند که نشان می داد تا پایان مسیر راهپیمائی حضور داشته اند وتکلیف خود را در جهت حمایت از ملت مظلوم فلسظین انجام داده اند ولی چون هنوز یک ساعت تا اذان ظهر باقی بود و یک ساعت هم اگر خطبه ها و نماز طول می کشید باید دو ساعت دیگر صبر میکردند اما متاسفانه دلیلی که باعث برگشت این عده و محروم شدن آنان از نماز جمعه گردید این بود که باید دو ساعت در هوای گرم تابستان و زیر آفتاب و بدون زیر انداز و فرش مناسب روی اسفالت و در کنار... می نشستند و برای خیلی از افراد این امر سخت و دشوار بود. 

اینجانب در بلوار کشاورز و مقابل ساختمان سابق وزارت کشاورزی در سایه ساختمانهای جنوب بلوار در کنار سایر نمازگزاران نشسته بودم و تا نزدیکی میدان ولی عصر در سایه ساختمانها جمعیت دیده می شد و گروهی هم زیر سایه های درختها نشسته بودند تا فقط هنگام اقامه نماز رنج گرمای آفتاب را تحمل کردند ولی گروه زیادی از شرکت کنندگان مراجعت و محرومیت از ثواب نماز جمعه را بر تحمل گرمای مرداد ماه ترجیح دادند و اینجاست که این سؤال بزرگ خودنمائی میکند که: 

" چه کسی پاسخگوی محروم شدن بخش عظیمی از مردم از شرکت در نماز جمعه است ؟" 

اکنون توجه شما را به یک آیة قرآن که مخاطب آن بیشتر از هر کس حاکمان جوامع اسلامی هستند جلب میکنم:
الَّذِینَ إِن مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنکَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ ﴿حج 41﴾ همان کسانى که چون در زمین به آنان توانایى دهیم نماز برپا مى‏دارند و زکات مى‏دهند و به کارهاى پسندیده وامى‏دارند و از کارهاى ناپسند باز مى‏دارند و فرجام همه کارها از آن خداست
بر اساس این آیة شریفه بر کسانی که مکنت و قدرت پیدا میکنند لازم است اقامه نماز وایتاء زکات و امر به معروف و نهی از منکر نمایند و حالا باید ببینیم مسؤلین نظام اسلامی توانسته اند به این وظیفه الهی خود عمل نمایند و نماز گزاران جمعه و اعیاد فطر و قربان را از سرما و گرما محفوظ نگه دارند یا اینکه بخاطر سرما و گرما مردم از شرکت در نماز محروم شده اند. 

به نظر میرسد در این زمینه قصور و تقصیر دست اندر کاران جدی است ومسؤلین مربوط باید به مردم توضیح بدهند که چگونه بعد از گذشت 33 سال هنوز نتوانسته اند در پایتخت ایران اسلامی جایگاهی مناسب برای اقامه نماز جمعه تدارک ببینند که مردم از باران، سرما، آفتاب،گرما، گرد و خاک و... محفوظ بمانند وشرکت کنندگان نماز جمعه افزایش یابد. 

با وجود بودجه های کلانی که در بخشهای مختلف من جمله بخش فرهنگی وجود دارد و در اختیار مسؤلین مربوطه است جای سؤال جدی وجود دارد که چرا ساختمان مصلای تهران به اتمام نمی رسد و یا در جای دیگری برای اقامه نماز فکری نمی شود و ننگ کوتاهی در مورد اقامه نماز از دامن مسؤلین پاک نمی شود؟ 

به امید روزی که امکان نشستن روی فرش و زیر سقف برای همه نمازگزاران در همه شهرها و خصوصا تهران فراهم گردد.

موسی قربانی/ خبرآنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
0
0
پس مصلی را برای چی ساختند چی شد تمام نشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
0
0
خواهر یا برادرم ثوابش در کشیدن همین سختی هاست . که زیر برف زمستانی و گرمای تب دار تابستانی خود را به رخ دشمن بکشیم .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
0
0
خوب شركت نكنن
كي بايد جواب بده
خودشون بايد بگن چرا نيومدن
شما نكنه علم غيب دارين؟
امان از امان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
0
0
منم باتون موافقم
به نظر من نمازجمعه تهران از نظر امکانات فقیرترین نمازجمعه نسبت به بقیه شهراست. حتی امکاناتشون تو روزای معمولی هم بی نهایت کمه چه برسه روزای شلوغ!!!!!!
آفتابش به کنار روزای بارونی و برفیش و چه کار کنیم که باید بگردیم دنبال یه جا که زمینش خشکه یا دریغ از یه چند تا مهر تو قسمت خانما!
درسته که ثوابش بیشتر میشه ولی پس خدا عقل و داده واسه چی؟
واقعاً باید به مردمی که همیشه میان نمازجمعه یه دست مریزاد گفت:)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
0
0
سلام
از نویسنده این مطلب و دقت نظرش ممنون
اگر بخواهیم کاری انجام شه با دقت و سرعت انجام میشه ولی من واقعا نمیفهمم چرا عزم و اراده ای پشت قضیه مصلی وجود نداره
خدا کنه روزی برسه که نمایشگاه کتاب تو دانشگاه و نماز جمعه و فطر تو مصلی برقرار باشه .
نا امید نیستم ولی من که بعید می دونم عمر بچه ابتدایی های این مملکت هم قد بده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
0
0
وقتی به جای شعار مرگ بر اسرائیل عده ای منافق شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه سر داده و از این طریق نظام جمهوری اسلامی را هدف شیطانی خود قرار میدهند.البته کسانی که برای این نظام خون داده اند با این اشخاص همراهی نخواهند کرد.درود بر سردار سازندگی و دوست واقعی خانواده های شهید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین