کد خبر: ۱۶۷۹۲۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۲

آیت‌الله مظاهری: وقتی به عنوان دفاع از ولایت‌فقیه، به سرمایه‌های نظام اهانت می‌شود، نمی‌توان ادعای وجود اخلاص و دیانت را در سیاست داشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برخی از افراد و گروه‌ها با آبروریزی و هتّاکی و ناسزاگویی و تهمت به دیگران قصد تحمیل نظر و سلیقۀ خود را دارند و معلوم است که چنین روحیّۀ متکبّرانه و خودخواهانه‌ای با اخلاص و خلوص در سیاست، نسبتی ندارد.
 
آیت‌الله مظاهری با ابراز نگرانی از فقدان صفا، صداقت و صمیمیّت در فضای جامعه و به ویژه در محیط‌های سیاسی و کاری، آلودگی افراد به رذیلت ریا و تظاهر را باعث بی‌برکتی زندگی آنان دانسته و افزود: افرادی که در مسئولیّت و شغل خود به ریا و دروغ و فریب دیگران متوسّل می‌شوند، درآمد خود را آلوده و ناپاک می‌کنند و فرزندانی شرور و لاابالی تحویل جامعه خواهند داد، خواه این افراد دارای مشاغل آزاد باشند و خواه در دوایر دولتی و مشاغل حکومتی، حضور داشته باشند. 

استاد حوزه علمیه اصفهان تظاهر و ریا را مصداق روشن شرک خفی دانسته و گناه آن را در زمرۀ بزرگ‌ترینِ گناهان برشمرد و اظهار داشت: دورویی، نفاق، تظاهر و ریا، در زندگی، خرید و فروش، امور علمی و حتّی در امور معنوی و عبادی بسیار نکوهش شده است و موجب پدید آمدن مفاسد اخلاقی و اجتماعی می‌شود. 

گزيده سخنان اين مرجع تقليد را در ادامه به نقل از انتخاب بخوانيد:
· مفاسد اخلاقی، مفاسد اداری و مفاسد اقتصادی که در جامعۀ فعلی به معضلات اصلی و اساسی کشور ما تبدیل شده است، از عدم توجّه کافی به خلوص نیّت و اخلاص اجتماعی نشأت گرفته است. 

· جامعه‌ای که به اخلاص در عمل توجّه کافی داشته باشد، از ناامنی‌های اقتصادی و اجتماعی، خیانت در امانت، دروغ، غیبت، شایعه‌پراکنی و اهانت به انسان‌ها و سایر گناهان زبانی و نیز از معضلاتی نظیر گران‌فروشی، غشّ در معامله و رباخواری تهی می‌گردد. 

· سیاست‌مداران یک جامعه وقتی می‌توانند مدّعی شوند که سیاست آن‌ها عین دیانت آن‌ها و دیانت آن‌ها عین سیاست آن‌هاست که برخوردها و موضع‌گیری‌های سیاسی آنان، در کمال اخلاص و برای جلب رضای خداوند متعال باشد. 

· در وضعیّتی که به نام انقلاب و نظام و به عنوان دفاع از ولایت‌فقیه، به شخصیت‌ها و سرمایه‌های نظام و انقلاب و سایر افراد و گروه‌ها اهانت می‌شود، نمی‌توان ادعای وجود اخلاص و دیانت را در سیاست داشت. 
برخی از افراد و گروه‌ها با آبروریزی و هتّاکی و ناسزاگویی و تهمت به دیگران قصد تحمیل نظر و سلیقۀ خود را دارند و معلوم است که چنین روحیّۀ متکبّرانه و خودخواهانه‌ای با اخلاص و خلوص در سیاست، نسبتی ندارد.
گفتنی است در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، گروهی از دانشجویان طرح ولایت در مراسم شب احیای حرم مطهر امام رضا (ع) حاضر شده بودند و با شعار "مرگ بر ضد ولایت فقیه" و "مرگ بر خواص بی بصیرت" ضمن اهانت به حجت الاسلام ناطق نوری، حرمت شب قدر و حرم رضوی را شکستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
0
0
مطلب به این مهمی را در معرض دید همگان بگذاریدتو را بخدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
0
0
درود بر مردان خدا مردانی که با سعه صدر راه خدا را میروند وانشاالله همین راه است که باقی می ماند در اول انقلاب جوان بودیم وشاهد تحریک افراد بودیم ودیدیم چگونه از احساسات بچه های خام استفاده میکردند البته همه انها منحرف شدند و......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
0
0
به نام خدا ، از قدیم گفته اند ، دین به عمل است و نه به زبان . اگر مروری به تاریخ بیاندازیم ، می بینیم که تا به حال حکومتی نبوده است که در آن اختلاف و دودستگی بین خیر و شر نباشد و اینکه بهترین قضاوت کننده خداوند است و مردم با اخلاص .
در حال حاضر باید ببینیم ، کدام دسته از مسئولین و مردم ، در پی اخلاص ، صداقت ، دوی از ریا و چاپلوسی هستند ،
کلمات تزویر ، ریا ، حیله ، مخصوصا" به اسم دین ، واقعا" جای تاسف دارد .
عمل به دین ، یعنی با تمام وجود ، در پی ستایش پروردگار جهان ، و به دنبال آن خدمت به خلقش ، که مایه رضایت اوست ، میباشد . و در این راه ، اختلاف سلیقه به وجود می آید که باید با احترام و خلوص نیت ، تمامی گروهها و افراد بایکدیگر تعامل و همکاری نمایند .
شورا و مشورت ، از اساسی ترین سوره های قرآن می باشد،
که بر طبق آن ، تمامی گروهها و افراد با صداقت و در کنار هم
بهترین راهکارها و رفع مشکلات را نظر می دهند و بهترین
نظرها و بهترین ایده ها ، در کمال احترام ، پذیرفته میشود .
هرگاه از دین و قرآن ، دور افتادیم ، شیطان به بهترین نحو ممکن ، دخالت کرد و دشمنی و کینه توزی به وجود آورد .
شورا از اساسی ترین خواسته های مردم در انقلاب بود ، که
متاسفانه در اثر منیت و تکبر گروهی و دسته هایی ، این
قانون ، کاملا" فراموش شد . در صورتی که در شوراها ،
طرح پیشنهادات سازنده و انتقادات بدون غرض ، داده میشود و
بهترین راهکارها ، انتخاب می شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
0
0
حکومت ما نه از آن مردم بلکه مال و صاحب آن شهدا هستند.
خدایا ما مدیون خون شهدا قرار نده.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین