کد خبر: ۱۶۸۰۶۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۵

صانعی: اسرائیل در صورت حمله به ایران نابود می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله صانعی گفت: راه رهایی از مشکلات فعلی جامعه این است که شرایط به گونه ای باشد که همه انسان های متفکر و اندیشمند و دلسوز کشور که سال ها با تدبیر و سیاست و عملکرد صحیح خود مملکت را به پیش برده، فرصت اظهار نظر داشته و از نظریات آن ها برای اداره بهتر جامعه استفاده شود؛چرا که این افراد ذخائر کشور و انقلاب اسلامی هستند. 

آیت الله شیخ یوسف یوسف صانعی، صبح امروز در خطبه های نماز عید فطر که با حضور جمعی از مردم در محل دفتر خویش در قم برگزار شد، اظهار داشت: باید در همه حال خدا را ناظر بدانیم و مطمئن باشیم که خدا اعمال خوب را پاداش خوب و اعمال بد را جزای بدی خواهد داد.

وی افزود: البته نباید هیچ گاه از رحمت خدا نا امید و همچنین نباید مغرور شد و به این امر نیز یقین داشته باشیم که بزرگترین گناهان تجاوز به حقوق مردم است.

آیت الله صانعی با بیان این که باید برای رفع مشکلات خود و دیگر انسان ها تلاش کرد، گفت: تنها عامل در این همه مشکلاتی که گرفتار آن شده ایم و از جمله فقر و بیکاری، گرانی و دیگر مشکلات در جامعه، این است که حقوق مردم در برخی موارد نادیده گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز به متخصصین اعصاب و روان جامعه مراجعه کنیم می بینیم تا چه میزان، مراجعه به آن ها زیاد شده، در حالی که باید پرسید چرا باید جوان جامعه مسلمان ایرانی گرفتار بیماری های اعصاب و روان باشد؟

استاد درس خارج فقه حوزه، خاطرنشان کرد: زمانی مرحوم آیت الله فلسفی در مراسم ترحیم آیت الله العظمی بروجردی(ره) سخنرانی داشت و می گفت امتیاز خاص ملت ایران نسبت به سایر ملت ها این است که این ملت به واسطه اعتقاد و ایمان به خدا و اهل بیت(ع)، بیماری های فکری و روحی و روانی ندارند، اما امروزه کار به جایی رسیده است که حدود 40 درصد از جوانان ما گرفتار افسردگی و بیماری های فکری و روحی و روانی هستند و مخصوصا این آمار در میان جوانان آگاه و متوجه جامعه بیشتر است در حالی که باید پرسید چرا این گونه شده است؟چرا امروزه در جامعه ما همه چیز گران است،

وی گفت: پیامبر اسلام(ص) و آل او همواره برای جان و وقت مردم ارزش قائل بوده و هیچ گاه راضی نبودند به خلاف انسانیت با کسی برخورد شود که نمونه آن رفتار امام علی(ع) با خوارج است که وقتی در مسجد کوفه علیه ایشان صحبت می کنند و هواداران امام(ع) قصد برخورد با آن ها را دارند، امام علی(ع) می فرماید تا زمانی که دست به شمشیر نبرده و فقط حرف می زنند نباید با آن ها کار داشت و حتی در این شرایط سهم آن ها را از بیت المال نیز قطع نمی کرد.

این مرجع تقلید تأکید کرد: راه رهایی از مشکلات فعلی جامعه عمل به سیره ائمه اطهار(ع) به معنای واقعی کلمه است؛ راهش این است که شرایط به گونه ای باشد که همه انسان های متفکر و اندیشمند و دلسوز کشور که سال ها با تدبیر و سیاست و عملکرد صحیح خود مملکت را به پیش برده، فرصت اظهار نظر داشته و از نظریات آن ها برای اداره بهتر جامعه استفاده شود؛ چرا که این افراد ذخائر کشور و انقلاب اسلامی هستند.

آیت الله صانعی تأکید کرد: باید برای حل مشکلات جامعه و کشور از همه سلیقه ها و افراد دلسوز استفاده کنیم چرا که همه افراد و گروه ها در اداره مملکت حق دارند و این مسئله ای است که در عقل و فقه ما تثبیت شده است.

*رژیم صهیونیستی کاسه داغ تر از آش است 

به گزارش ایلنا، آیت الله صانعی، در خطبه دوم نماز عید فطر با اشاره به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله نظامی به ایران، اظهار داشت: نمی خواستم وارد این مسئله شوم اما شاهدیم که امروز صهیونیست غاصب، جنایت کار و لجوج، گاهی سخن از جنگ نظامی با ایران می زند که متأسفانه این قدر هم جرأت پیدا کرده اند که از تهدیدات خود کوتاه نمی آیند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در تهدیدات نظامی خود چهره کاسه داغ تر از آش را نشان می دهد و ادعا می کند که می خواهد از ساخت تسلیحات اتمی جمهوری اسلامی جلوگیری کرده و ملت ایران به حقوق خود دست یابند در حالی که او اگر می خواهد کاری کند اول باید برود جنایات خود بر مسلمانان و به ویژه ملت مظلوم فلسطین را جبران کند.

*جنگ رژیم صهیونیستی علیه ایران، بالاترین جنایت در حق ملت ایران است
این مرجع تقلید گفت: اگر رژیم صهیونیستی جنگی نظامی علیه ایران را عملی کند، بالاترین جنایت را علیه ملت ایران انجام داده است.

*اسرائیل با جنگ نظامی درصدد انتقام از جمهوری اسلامی و از بین بردن زحمات 100ساله آزادیخواهان ایران است 

وی تأکید کرد: اسرائیل غاصب برای این که می خواهد انتقام 30سال مقاومت جمهوری اسلامی و عدم رابطه با ایران را بگیرد، در صدد آن است که با حمله نظامی به ایران، تمام رنج های انقلابیون اصیل، زحمات امام و یاران باوفایش، خون شهداء و تمام زحمات 100ساله طرفداران آزادی در ایران از زمان مشروطه تا کنون را از بین ببرد.

آیت الله صانعی گفت: رژیم صهیونیستی در صورت حمله نظامی به ایران، ننگی را برای خود می خرد که هیچ گاه از تاریخ اسلام و ذهن مسلمانان پاک نخواهد شد.

*اسرائیل با جنگ علیه ایران، با باروت بازی می کند 

وی افزود: اقدامات رژیم صهیونیستی با باروت بازی کردن است و علاوه بر آن ضربات سختی از نظر فیزیکی و جغرافیایی خواهد خورد و همچنین ننگی بزرگ را در تاریخ اسلام برای خود ثبت می کند که قابل جبران هم نیست و ایران و تمام مسلمانان آن را فراموش نخواهند کرد.

*اقدام مقابل حمله اسرائیل، به گونه ای است که این رژیم دیگر قدرت قد علم کردن پیدا نکند 

این مرجع تقلید گفت: به رژیم صهیونیستی اخطار می کنم و می گویم که اگر دست به اقدام نظامی علیه ایران بزند، با باروت بازی کرده و تصمیمی که در مقابلش گرفته می شود که دیگر توانایی قد علم کردن نداشته باشد؛ و در آن جا دیگر مسئله حقوق بشر هم مطرح نیست.

وی با بیان این که ما فرزندان امام خمینی هستیم که برخی ها را سرجایشان نشاند، افزود: بنده طرفدار آزادی انسان ها و حقوق بشر و رعایت آن هستم، اما ما در مقابل حمله احتمالی رژیم صهیونیستی، به ایران موظف به عکس العمل هستیم، به گونه ای که این رژیم دیگر نتواند به چنین مسائلی فکر کند.

*باید همه تلاش کنیم جنگ اسرائیل علیه ایران انجام نگیرد 

آیت الله صانعی خطاب به حاضران در نماز عید فطر گفت: باید همه به هر نحو ممکن تلاش کنیم تا این جنگ احتمالی رژیم صهیونیستی بر علیه ایران رخ ندهد، چرا که در صورت رخ دادن این اتفاق، اگر چه رژیم صهیونیستی بیشتری صدمه و لطمه را خواهد دید، کشور ایران نیز صدمه می بیند، چرا که در جنگ نان و حلوا تقسیم نمی کنند.

وی با بیان این که باید از سخنان تنش زا پرهیز کرد، گفت: نباید خدای ناکرده ما نیز در داخل کشور آتش بیار معرکه باشیم و باعث شویم که این جنگ احتمالی خدای ناکرده روی دهد.

این مرجع تقلید گفت: شرایط امروز کشور شرایط خاصی است و عمده این است که دهان رژیم صهیونیستی را با فکر و قلم و اندیشه و سعی و تلاش صحیح، ببندیم.

وی در پایان تأکید کرد: اگر چه رژیم صهیونیستی با حمله احتمالی به ایران جنایت می کند، اما ضرری که خود این رژیم خواهد دید، قابل مقایسه با ایران نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
0
0
چرا در تیتر از آیت الله استفاده نشده است؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
0
0
چرا توی تیتر با عنوان آیت الله ننوشتید؟ یه مرجع که nیگه باید اینقدر احترام داشته باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
0
0
در نهایت احترام عرض می کنم همانطور که حدس میزدم ایشان سخنانشونو با این قاطعیت که تیتر زده اید بیان نفرموده اند .
آنجا که فرموده اند من طرفدار حقوق بشر هستم ، یعنی ایشان برای جامعه صهیونیستی حق قائلند و تنها از این باب که باید در برابر حمله دفاع کرد این سخنان را ایراد فرموده اند .

و این موضع با مواضع حضرت امام تضاد بسیاری دارد .

(اگر قصد دارید کامنتمو سانسور کنید، منتشرش نکنید)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
0
0
خداوند دلهای ما ایرانیان راودیگرمسلمانان را با هم مهربان گرداند وذخایر علمی ودینی وسیاسی ما بتوانند با هم دلی کشور را به پیش ببرند انشاءالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
0
0
صانعی نه آیت الله صانعی - حضرت امام(ره): من ایشان را مانند فرزندم بزرگ کردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
0
0
افرین
ناشناس
|
Australia
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
0
0
بسیار عالی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
0
0
در تیتر آمده :"صانعی:" ایشان از بزرگترین مراجع و شخصیت های مبارز هستند ، و از آفتاب انتظار میرفت با ادبیات بهتری خبر را منتشر کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
0
0
اون دوستی که گفته آقای صانعی ، نظراتش با امام تفاوت دارد ، یکبار دیگه متن را بخواند، ایشان فرموده اند ، اسراییل غاصب، و غاصب حقوقی ندارد.مغرض نباشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
0
0
اگه جنگ بشه دیگه آفتاب هم نمیتونیم بخونیم راست میگه توی جنگ که حلوا پخش نمیکنن میدونید زندگی حدود 100میلیون انسان مستقیما تحت تاثیر قرار میگیره و شاید غیرمستقیم به 1میلیارد هم برسه میشه بزرگترین جنگ بشریت (خدا نکنه)
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین