کد خبر: ۱۶۸۲۰۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۹

نماینده ماهشهر: هيچ كشوری به اندازه ايران استقلال سياسی ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: يك عضو كميسيون انرژي گفت: ما بايد به آن چه كه خودمان داريم اكتفا كنيم و روي پاي خود بايستيم و باتوجه به توان و امكاناتي كه داريم، از پتانسيل‌هاي موجود كشور بهترين استفاده را ببريم و مقابل دشمن ضعفي از خود نشان ندهيم.

به گزارش ایسنا، حبيب آقاجري اظهاركرد: همان طوري كه در مسايل سياسي و فرهنگي به معني واقعي استقلال داريم، مي‌توانيم در زمينه اقتصاد نيز به يك استقلال كامل برسيم، متاسفانه در كشور در زمينه اقتصاد كم كار شده و جاي كار زيادي وجود دارد.

وي با اشاره به اين مطلب كه هيچ كشوري به اندازه ايران استقلال سياسي ندارد، افزود: دشمن چون نتوانست از نظر نظامي و سياسي بر ما غلبه كند، به سمت اقتصاد روي آورده است تا از اين جهت به ما ضربه وارد كند لذا قصد دارد از طريق تحريم‌ها بر ما فشار وارد كند.

نماينده مردم ماهشهر در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: ما بايد در مسايل اقتصادي طوري عمل كنيم كه دشمنان شكست بخورند، باتوجه به امكانات و استعدادهايي كه در كشور وجود دارد ما مي‌توانيم در بخش‌هاي كشاورزي، صنعتي و خدمات از نظر اقتصادي به يك استقلال برسيم و دشمن را در اين زمينه نااميد كنيم.

وي افزود: اگر مسوولان دلسوز انقلابي، ديد تبليغاتي نداشته باشند و صرفا براي خودشان كار نكنند و توان و ديدگاه مديريتي خود را در جهت آباداني كشور هزينه كنند، قطعا استان در زمينه صنعت و كشاورزي پيشرفت زيادي خواهد كرد.

آقاجري با اشاره به اين‌كه يك سوم آب‌هاي سطحي كشور در خوزستان موجود است، افزود: باتوجه به آب‌هاي فراوان و زمين‌هاي مستعدي كه وجود دارد، مي‌توانيم در بخش كشاورزي با نيروي كار موجود در استان، حتي حرف اول را در كشور بزنيم.

وي با اشاره به اين‌كه در بخش پرورش ماهي و آبزيان زمينه و شرايط خوبي در استان وجود دارد، افزود: ما هم به آب دريا دسترسي داريم و هم از آب شيرين بهره‌مند هستيم، بنابراين مي‌توانيم در اين زمينه موفق باشيم، پتانسيل‌هاي استان به حدي است كه مي‌توانيم حتي در بخش‌هاي دامپروري و پرورش مرغ، عملكرد چشم‌گيري داشته باشيم.

نماينده مردم ماهشهر درخصوص تحريم‌ها عليه ايران گفت: نمي‌خواهم بگويم كه تحريم‌ها هيچ اثري بر ما ندارد اما آن طور كه بايد، براي ما مشكل‌ساز نبوده است، ما در شرايط غيرتحريم قطعا در رابطه با مبادلات كالا و همين‌طور ارز عملكرد بهتري خواهيم داشت و آسان‌تر كار مي‌كنيم ولي معتقدم شرايط امروزي نيز آن طور نيست كه تاثير آن چناني روي ما داشته باشد، لذا موضوع تحريم‌ها و فشار آن بر اقتصاد كشور را قبول ندارم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین