کد خبر: ۱۶۸۳۵۱
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۶

تكلیف تخم مرغ و شیر فردا مشخص می شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تعیین تكلیف وضعیت قیمت تخم مرغ و شیر خام در دو جلسه جداگانه فردا چهارشنبه یكم شهریور ماه با حضور متولیان تولید، بخش خصوصی و سایر دستگاه های ذیربط خبر داد.

'حسن رادمرد' عصر سه شنبهگفت: در باره وضعیت قیمت تخم مرغ وزارت جهاد كشاوزری معتقد است كه برای جلوگیری از كشتار مرغ تخم گذار و گله های مولد لازم است نرخ تخم مرغ افزایش یابد.

وی با بیان این كه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به دنبال كنترل بر روی بازار تخم مرغ است، افزود: در كار گروه تخم مرغ كه با حضور اعضای وزارت جهاد كشاورزی، انجمن تولیدكنندگان مرغ تخم گذار(میهن) و سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان برگزار می شود، در باره قیمت تخم مرغ تصمیم گیری خواهد شد.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح كرد در این جلسه موضوعاتی چون افزایش قیمت، برنامه های آینده در حمایت از تولید تخم مرغ و درخواست تولیدكنندگان مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، هم اكنون هر شانه تخم مرغ حدود 6500 تا هفت هزار تومان به فروش می رسد.

تولیدكنندگان تخم مرغ معتقدند نرخ های كنونی به ضرر آنها است و اگر این وضعیت ادامه پیدا كند ناچار خواهند شد تا مرغ های مولد خود را معدوم كنند.

** خرید تخم مرغ توسط دولت

مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع را نیز مطرح كرد كه در جلسه فردا قرار است در باره این موضوع كه بخشی از تولیدات تخم مرغ با تخصیص یارانه توسط دولت خریداری شود، تصمیم گیری شود تا با ذخیره تخم مرغ توسط دولت از ضرر تولیدكنندگان جلوگیری شود.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا برای تخم مرغ قیمت مصوب تعیین می شود، گفت: نرخ تخم مرغ بر مبنای عرضه و تقاضا تعیین می شود و ما به دنبال تعیین قیمت كف و سقف برای تخم مرغ هستیم.

وی با تصریح بر این موضوع كه وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال تعزیراتی كردن موضوع تخم مرغ نیست و تمام تلاش خود را برای حمایت از تولید می كند، ابراز امیدواری كرد تا نشست فردا به نتیجه ای مورد توافق همه منجر شود.

** تصمیم جدید در باره قیمت شیر خام

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در باره قیمت شیر نیز گفت: شیر خام نیز یكی از مباحث چالشی است كه فردا در باره آن تصمیمات مورد نیاز گرفته می شود.

وی با یادآوری این كه برخی تولیدكنندگان از تفاهم خود با وزارت صنعت، معدن و تجارت در باره نرخ تعیین شده شیر خام عدول كرده اند، گفت: آنها معتقدند كه تولید شیر خام پایین است و به نسبت نرخ دستمزدها و هزینه های تمام شده بالا است.

وی با استناد به اظهارات تولیدكنندگان صنایع لبنی مبنی بر این كه قیمت كنونی برای آنان به صرفه نیست، افزود: در زمان حاضر برخی كارخانجات، شیر خام را به مصارفی چون تولید انواع بستنی كه قیمت های بالایی نیز دارد، اختصاص می دهند.

رامرد گفت كه در جلسه بعد از ظهر چهارشنبه قرار است در باره شیر خام و قیمت آن نیز تصمیم گیری شود.

وی در باره اظهارات مطرح شده از سوی برخی تولیدكنندگان صنایع لبنی و دامداران مبنی بر این كه دولت در تامین علوفه دام به تعهدات خود عمل نكرده است و به همین دلیل دامداران شیر خام را گران می فروشند، گفت: این موضوع واقعیت ندارد و نباید با این بهانه قیمت ها را بالا برد.

به گزارش ایرنا،در ماه های اخیر بر اساس تفاهم حاصله میان دولت و بخش خصوصی مقرر شد نرخ هر كیلوگرم شیر خام 750 تومان معامله شود، اما هم اكنون این نرخ رعایت نمی شود و كارخانجات صنایع لبنی شیر خام را با هر قیمت ارایه شده از سوی دامدار خریداری می كنند كه این رویكرد تاثیر خود را بر روی محصولات پر چرب لبنی كه نرخ گذاری آن بر مبنای عرضه و تقاضا است، می گذارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
0
0
این مردم بیچاره دیگه چی بخورند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
0
0
مردم كه حرفي ندارن قيمت رو ببرين بالا ديگه! املت هم ميره در كنار گوشت و مرغ و به خاطره ها مي بيونده و ما با اون هم خاطره بازي ميكنيم!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین