کد خبر: ۱۶۸۶۹۹
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۸

آماده‌باش صددرصدی پلیس در آستانه اجلاس سران/ایجاد چهار لایه امنیتی و نظامی در پایتخت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در آستانه برگزاری اجلاس سران جنبش عدم‌تعهد در تهران، جانشین فرمانده پلیس از ایجاد چهار لایه امنیتی و انتظامی در پایتخت خبر داده و معاون ترافیک شهرداری با اعلام تمهیدات خاص این نهاد گفته این شهر میزبان هفت هزار مهمان خواهد بود.

برگزاری این اجلاس با تمهیدات امنیتی، ترافیکی و تشریفاتی مفصلی همراه است که از جمله آنها کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر تهران، استقرار رانندگان یونیفورم پوش و جمع آوری متکدیان سطح شهر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، احمدرضا رادان روز پنج‌شنبه دوم شهریور با اشاره به «آماده‌باش صد در صدی» پلیس گفت محدودیت‌های ترافیکی در برخی مناطق تهران ایجاد شده و به مردم توصیه کرد در محدوده برگزاری اجلاس کمتر تردد کنند.

شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم ‌تعهد قرار است طی روزهای ۷ تا ۱۱ شهریور در مرکز همایش‌های بین‌المللی در شمال شهر تهران برگزار شود و برای تامین امنیت مهمان‌هایی که برخی از آنها از سران کشور‌های عضو با هیئت‌هایی عالی‌رتبه هستند، پایتخت ایران برای پنج روز تعطیل خواهد بود.

در این زمینه، دو روز پیش مصطفی محمد نجار، وزیر کشور نیز گفته بود که برنامه‌ریزی مفصلی انجام شده و تمام وزارتخانه‌ها فعال هستند تا با تمهیدات امنیتی لازم، این اجلاس به «بهترین نحو» برگزار شود.

از طرف دیگر، امروز معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران تعداد مهمان‌های این اجلاس را هفت هزار نفر برآورد کرده و گفته است ۱۵۰ هیئت سیاسی در سطوح مختلف به ایران خواهند آمد.

پیش از این، سخنگوی اجلاس از شرکت ۴۱ کشور خبر داده بود که از این تعداد، ۳۵ کشور در سطح سران، پنج کشور در سطح معاون رئیس‌جمهوری و یک کشور در سطح رئیس مجلس بودند اما رئیس ستاد برگزاری اجلاس تعداد آن‌ها را ۵۱ کشور اعلام کرده است.

به گفته جعفر تشکری هاشمی، شهرداری تهران برای مهمان‎های اجلاس عدم‌تعهد اتوبوس‌های جدید «بی‌.آر‌تی» خریده و تاکسی‌های مناسب با رانندگان آموزش دیده در لباس فرم در اختیارشان خواهند بود و افراد مسلط به زبان انگلیسی در مترو‌ها حضور دارند.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیز از حضور یک متخصص قلب و یک متخصص طب اورژانس در هتل‌های محل اقامت مهمان‎‌ها و استقرار دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، شش دستگاه آمبولانس و دو اتاق عمل سیار در اجلاس و ضیافت‌ها خبر داده است.

همچنین محمدرضا محمودی معاون استانداری تهران گفته است که شهرداری پایتخت موظف شده متکدیان را در جمع‌آوری کند تا زمان برگزاری این اجلاس، متکدی در سطح شهر تهران دیده نشود.

به گفته وزیر خارجه ایران، محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر و‌ بان کی‌ مون، دبیر کل سازمان ملل و قائم مقام وزیر خارجه عربستان سعودی که فرزند ارشد و نماینده ویژه پادشاه عربستان است، از جمله مهمان‎های این اجلاس هستند.

وزارت خارجه آمریکا که حضور دبیرکل سازمان ملل را «عجیب» دانسته، اعلام کرده که ایران شایستگی میزبانی اجلاس جنبش کشورهای عدم تعهد را ندارد و از رهبران خارجی خواسته که به دولت ایران برای دست کشیدن از برنامه اتمی‌اش فشار بیاورند.

دیروز خبر بستری‌شدن میرحسین موسوی در بیمارستان گزارش شد و این در حالی است که شماری از فعالان سیاسی ایران از‌بان کی مون خواسته‌اند که با این رهبر مخالفان دولت و مهدی کروبی دیدار کند.

محمود عباس، رئیس حکومت خودگردان فلسطین، کیم یونگ نام رئیس مجلس کره شمالی و رابرت موگابه، رئیس‌جمهوری زیمبابوه از دیگر مهمان‌های این اجلاس هستند.

جنبش کشورهای عدم متعهد در سال ۱۹۶۱ و در اوج جنگ سرد تاسیس شده و این جنبش متشکل از کشورهایی بود که نه عضو ناتو بودند و نه عضو پیمان ورشو و در حال حاضر، ۱۲۰ کشور عضو آن هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین