کد خبر: ۱۶۸۷۷۰
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲
سخنگوی رئیس جمهور مصر:

سفر مرسی به تهران نشانه تغییر سیاست قاهره نیست/رابطه با ایران را از سر نمی گیریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی محمد مرسی رییس جمهوری مصر اعلام کرد که سفر مرسی به تهران برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد به معنای تغییر در سیاست خارجی این کشور در قبال تهران نیست. 

" یاسر علی " سخنگوی مرسی روز گذشته در گفتگو با روزنامه فرا منطقه ای الشرق الاوسط چاپ لندن ضمن اعلام این مطلب افزود که روابط دیپلماتیک تهران – قاهره به این زودی ها از سر گرفته نخواهد شد.

اشاره یاسر علی در حالی است که علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران هفته گذشته در گفتگو با روزنامه مصری " الاهرام " ابراز امیدواری کرده بود که قاهره و تهران هر چه زودتر روابط دیپلماتیک خود را از سر گیرند.

یاسر علی اما در مصاحبه با الشرق الاوسط با رد احتمال از سرگیری قریب الوقوع رابطه دیپلماتیک تهران - قاهره گفت : سفر مرسی به تهران بر مبنای پروتکل ها صورت می گیرد و نشانه ای از تغییر در سیاست خارجی مصر محسوب نمی شود.

وی همچنین افزود : موضع مرسی در قبال تحولات سوریه روشن است و رییس جمهوری مصر خواهان کناره گیری بشار اسد از قدرت و در عین حال مخالف مداخله نظامی خارجی در سوریه است.

به گزارش عصر ایران،ایران و مصر اندکی بعد از سقوط حکومت پهلوی و استقرار نظام جمهوری اسلامی روابط دیپلماتیک ندارند و دو کشور بر سرمسایلی چون صلح خاورمیانه ، میزبانی دولت مصر از آخرین شاه مخلوع ایران و نیز نامگذاری یک خیابان در تهران به نام قاتل " انور سادات " رییس جمهوری اسبق مصر اختلاف نظر دارند.

به قدرت رسیدن محمد مرسی رییس جمهوری اسلامگرای مصر امیدهایی را برای تغییر در سیاست خارجی مصر و از سرگیری روابط دیپلماتیک تهران – قاهره برانگیخته است و همزمان برخی کشورهای عربی منطقه را از نزدیکی احتمالی تهران- قاهره نگران ساخته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین