کد خبر: ۱۶۹۰۴۵
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۸

شیر 1000 تومانی را 750 تومان هم نمی‌خرند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس هیأت مدیره اتحادیه دامداران با بیان اینکه قانون هدفمند کردن یارانه ها در این بخش به درستی اجرا نشده است، گفت: قرار بود دولت حمایت ویژه ای از صنعت دامداری داشته باشد تا جای خالی حذف یکباره یارانه ها کم تر احساس شود اما علی رغم تفاهم نامه های متوالی به هیچ یک از تعهدات در خصوص بسته های حمایتی و یارانه های تسهیلاتی عمل نشد.

سیروس روستا در گفتگو با ایانا افزود: بر اساس ماده 4 قانون هدفمند کردن یارانه ها، یارانه بخش کشاورزی باید در مدت 5سال و با روند کاهشی قطع میشد اما متاسفانه این امر در همان سال نخست اجرای این قانون صورت گرفت و صنعت دامداری را دچار بحران کرد.

وی با اشاره بر واگذاری واحد پشتیبانی دام وزرات جهاد کشاورزی به وزارت صنعت و معدن تصریح کرد: بر اساس سیاست های برنامه ریزی شده، واحد پشتیبانی که پیش از این زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی بود باید هر ساله 20درصد از نیاز بخش دامداری به نهاده را ذخیره می کرد تا در مواقع بحران و کمبود دامداران با مشکل مواجه نشوند.

روستا ادامه داد: با واگذاری شرکت پشتیبانی به وزارت صنعت و معدن ذخیره 20درصدی هم عملا تعطیل شد و حالا باید شاهد دست و پنجه نرم کردن دامداران با کمبود نهاده، افزایش قیمت شیر و لبنیات وعمل نکردن دولت به تعهدات خود در خصوص خرید شیر از دامداران وعرضه نهاده دولتی باشیم.

رئیس هیأ ت مدیره اتحادیه دامداران با تاکید بر اینکه تجربه ثابت کرده است است که دولت شریک خوبی برای آنها نبوده، اظهار داشت: دامدارن در خصوص رفع مشکلات خود تفاهم نامه های زیادی را با دولت منعقد کرده اند اما با عملی نشدن تعهدات بی اعتمادی دامداران بر انگیخته شده است.

روستا با بیان اینکه در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلوگرم شیر خام درب دامداری با 3.2 درصد چربی در نظر گرفتن سود دامدار 1000تومان می باشد، عنوان کرد: در تفاهم نامه اخیر اتحادیه با دولت مصوب شد دامداران شیر را با قیمت 750تومان در ازای دریافت جو و نهاده دولتی بفروشند اما دولت با عمل نکردن به تعهدات خود نشان داد حتی به خرید شیری که دامداران در تولید آن متضرر شده اند هم رضایت ندارد.

وی برخی حواشی پیرامون به فروش نرساندن شیر توسط دامدران را خنده دار توصیف کرد و ادامه داد: شیر همانند سایر محصولات نیست که بتوان آن را در انبارها ذخیره کرد و سپس با قیمت بالاتر به فروش رساند و دامدار به دلیل شرایط نگه داری که این محصول دارد نمی تواند آن را حتی 1ساعت بیش از موعد مقرر تحویل به واحدهای فرآوری نگه داری کند و به همین دلیل به اجبار باید با هر قیمتی که درخواست شود، آن را بفروشد.

رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران اظهار داشت: هنوز هم با وجود تفاهم نامه های امضا شده نه خبری از نهاده های دولتی هست و نه کسی حاضر است شیر 1000تومانی بدون سود دامدار را 750تومان بخرد.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت نهاده ها موجب افزایش قیمت محصول می شود و این موضوع وضعیت کنونی و بلاتکلیفی دامداران را پیش می آورد که دامدار نیز دستش به جایی بند نیست.

روستا خاطر نشان کرد: مردم تصور می کنند با افزایش مبلغ شیر، دامدارن هم به نوایی رسیده اند اما باید گفت که وضع اقتصادی دامدران زمانی که قیمت شیر 250تومان بود بهتر از وضعیت حاضر بود که با کمبود نهاده ها و عمل نکردن دولت به تعهدات خود برای جبران بخشی از ضرر آنها روبرو است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
0
0
شیر بسته بندی شده در کیسه الان در آذربایجان برای کمتر از ۱ لیتر یعنی ۹۰۰ سی سی قیمت ۱۰۰۰ تومانی و شیر نیم چرب با حجم ۷۵۰ سی سی ۱۱۰۰ تومان فروخته می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
0
0
شیر پاستوریزه نایلونی یک لیتری روش قیمت زده 1300 تومان یعنی چند درصد تورم و گرانی نسبت به تاریخ مشابه ؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
0
0
می خواهم بدونم برای بررسی شیری که مصرف می کنیم باید به کجا مراجعه کنیم؟
لطفا راهنمایی کنید چون تازگیا حس می کنم شیر های بسته بندی نایلونی فقط سفیده و طعم آب داره
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین