کد خبر: ۱۶۹۰۹۸
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۱

پیشنهاد ترکیب مصر،ایران و ونزوئلا برای حل بحران سوریه منطقی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علاءالدین بروجردی تاکید کرد: پیشنهاد شده است مصر، ایران و ونزوئلا به عنوان محوریت اعضای جنبش عدم تعهد در حل بحران سوریه باشند که این یک ترکیب منطقی است. 

پیشنهاداتی برای استفاده از ظرفیت اعضای جنبش عدم تعهد برای حل بحران سوریه وجود دارد و به احتمال زیاد نشستی چند جانبه با کشورهای معتقد به حل سیاسی بحران سوریه در تهران برگزار شود چرا که برخی کشورها بدنبال راه حل نظامی هستند. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: پیشنهاد شده است مصر، ایران و ونزوئلا به عنوان محوریت اعضای جنبش عدم تعهد در حل بحران سوریه باشند که این یک ترکیب منطقی است. 

به گزارش مهر علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی به سوریه گفت: در این سفر با بشار اسد رئیس جمهور ، فاروق الشرع معاون وی و تعدادی از وزرای سوری دیدار کردیم.

وی با بیان اینکه برخلاف تبلیغات وضعیت سوریه بسیار آرام بود گفت: به نظر می رسد حجم گسترده ای از تبلیغات منفی علیه دولت سوریه را آمریکایی ها و هم پیمانان منطقه ای آنها طراحی و تلاش دارند این موضوع را به افکار عمومی جهانی تزریق کنند.

بروجردی با تاکید بر اینکه دولت سوریه هم اکنون کنترل مناطق بحرانی مانند حلب را به دست گرفته است گفت: طراحی صورت گرفته برای تغییر ساختار سیاسی سوریه از نظر نظامی عملا امروز شکست خورده است.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات اعضای کمیسیون امنیت ملی با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه گفت: وی در این دیدار به نمایندگان مجلس ایران اعلام کرد ما به دلیل اعتماد مطلقی که به جمهوری اسلامی ایران داریم برداشتن هر گامی از سوی این کشور را تایید می کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: موضوع سوریه موضوع داخلی این کشور است و با وجود اینکه بخشی سازمانها نظیر سازمان همکاری های اسلامی و اتحادیه عرب عضویت این کشور را تعلیق کرده اند اما در واقعیت های سوریه هیچ تغییری ایجادنشده است.

وی تصریح کرد: تندروی ها در خصوص سوریه تاکنون جواب نداده و ما شاهد حرکت به سوی استقلال در این کشور هستیم.

بروجردی با اشاره به وضعیت ایرانیان ربوده شده در سوریه خاطرنشان کرد: بشار اسد در دیدار هیئت ایرانی اعلام کرد که دولت این کشور از آغاز این اتفاق یک کمیته ویژه تشکیل داده و به صورت لحظه ای تمامی اتفاقات را رصد می کند.

وی در ادامه به جنگ روانی دشمنان سوریه مبنی بر فرار فاروق الشرع معاون بشار اسد از این کشور گفت: در چند هفته اخیر دشمنان ملت سوریه در خصوص آقای فاروق الشرع از سوریه جوسازی های بسیاری انجام دادند اما اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس دیدار مفصلی با ایشان داشتند که در این دیدار وی به شدت اقدامات جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با بحران سوریه را تحسین کرد.

بروجردی از سفر نخست وزیر سوریه و وزیرخارجه این کشور برای شرکت در اجلاس عدم تعهد در تهران خبر داد.

وی در خصوص نقش اجلاس عدم تعهد در حل بحران سوریه گفت: پیشنهاداتی برای استفاده از ظرفیت اعضای جنبش عدم تعهد برای حل بحران سوریه وجود دارد و به احتمال زیاد نشستی چند جانبه با کشورهای معتقد به حل سیاسی بحران سوریه در تهران برگزار شود چرا که برخی کشورها بدنبال راه حل نظامی هستند.

وی همچنین تاکید کرد: پیشنهاد شده است مصر، ایران و ونزوئلا به عنوان محوریت اعضای جنبش عدم تعهد در حل بحران سوریه باشند که این یک ترکیب منطقی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین