کد خبر: ۱۶۹۹۸۸
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰

تلويزيون‌هايی كه با پلک زدن كنترل می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: محققان شركت چيني Haier از نسل جديد تلويزيون هاي فاقد دستگاه كنترل از راه دور رونمايي كرده‌اند كه با هر پلك زدن فرد، كانال را عوض مي‌كند.

به گزارش ايسنا، نسل جديد تلويزيون‌هاي فاقد كنترل از راه دور مجهز به دستگاهي هستند كه مقابل تلويزيون قرار گرفته و مسير حركات چشم بيننده را رديابي كرده و مي تواند با هر بار پلك زدن، تلويزيون را روشن و خاموش ، كانال را تعويض يا صدا را كم و زياد كند.

فناوري بكار رفته در اين تلويزيون مشابه حسگرهاي حركتي كينكت است و پلك زدن طبيعي فرد هيچ اختلالي در عملكرد دستگاه ايجاد نمي كند.

دستگاه مجهز به حسگر ردياب حركات چشم براي نخستين استفاده نياز به كاليبره شدن با چشم كاربر را دارد؛ در اين حالت با قرار گرفتن فرد مقابل دستگاه و چرخاندن چشم بر روي صفحه نمايش تلويزيون، تلويزيون بصورت اختصاصي با حركت چشم كاربر منطبق مي شود.

با پلك زدن طولاني حسگرهاي دستگاه فعال مي شوند و نشانگري بر روي صفحه نمايش نقش مي بندد؛ با نگاه كردن بر روي نشانگر بالا و پايين، صدا كم و زياد مي شود و با نگاه كردن به علامت مثبت و منفي امكان تغيير كانال فراهم مي‌شود.

اين تلويزيون در كنفرانسي فناوري IFA در برلين رونمايي و معرفي شد، اما براي عرضه بصورت تجاري به تحقيقات تكميلي و توسعه فناوري نياز دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین