کد خبر: ۱۷۰۰۲۱
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۸
نایب رییس کمیسیون اقتصادی با اشاره به افزایش قیمت لبنیات:

دولت تنها شعار ندهد،بازار را کنترل کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چند وقت پیش بود که افزایش روز به روز قیمت لبنیات نگرانی هایی را برای مردم ایجاد کرده بود و پس از آن بود که دولتی ها وعده دادند بازار لبنیات را کنترل می کنند اما در حالیکه به نوعی شیر یارانه ای به بازار بازگشته است باز هم روند صعودی قیمت شیر و لبنیات ادامه دارد در همین زمینه خبرنگار شفاف گفت و گویی با نایب رییس کمیسیون اقتصادی انجام داد که بدین شرح است:

نایب رییس کمیسیون اقتصادی معتقد است که افزایش قیمت لبنیات به دلیل عدم نظارت دقیق و صحیح دولت در بازار است و دولت نباید تنها شعار کنترل بازار را بدهد بلکه باید به این امر مهم عمل کند.

روح الله بیگی نماینده میاندواب و نایب رییس کمیسیون اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار شفاف افزایش قیمت لبنیات را به دلیل عدم کنترل دقیق از سوی دولت دانست و گفت: به نظر می رسد عدم نظارت بر بازار موجب افزایش قیمت لبنیات شده است. نظارت باید مستمر، دائمی و با اقتدار تمام عیار باشد چرا که در اینصورت می تواند تاثیر گذار باشد.

وی تصریح کرد: برخی از افراد سود جو و فرصت طلب در صورت عدم نظارت دقیق سو استفاده می کنند لذا باید نظارت و کنترل دائمی، مستمر و فراگیر باشد. نظارت نباید برای مکان، زمان و مقطعی خاص باشد و به نظر می رسد در صورت کنترل صحیح این مشکل حل شود.

این نماینده مجلس با تاکید مجدد بر لزوم کنترل مستمر بازار اظهارداشت: لبنیات به اندازه کافی در کشور داریم و تولید لبنیات نیز بیش از تقاضا است و اگر به خوبی مدیریت،تدبیر و کنترل کنند به نظر نمی رسد مشکلی ایجاد شود.

بیگی با اشاره به تاثیر افزایش گرانی لبنیات در زندگی اقشار ضعیف جامعه خاطرنشان کرد: با افزایش قیمت لبنیات فشار مضاعفی به خانواده های فقیر و بی بضاعت وارد میشود و معمولا در چنینی بحران های این قشر صدمه و شکنجه می بینند و در فشار اقتصادی قرار می گیرند لذا باید قیمت لبنیات کنترل شود و به فکر مردم باشند.

وی ادامه داد: علاوه بر نظارت باید با متخلفان برخورد نیز شود و تنبه قانونی نیز اعمال شود چرا که اگر دست روی دست بگذارند و هیچگونه مجازات و تنبهی در کار نباشد و تذکری و جریمه ای نداشته باشد این افراد جریح تر می شوند. قوه قضاییه ، قوه مجریه و قوه مقننه باید به کمک هم با قاطعیت تمام در این خصوص تدبیر کنند.

به گزارش شفاف،نایب رییس کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه دولت نباید تنها شعار کنترل بازار را بدهد، گفت: دولتی ها به شعار بسنده می کنند در حالیکه باید کنترل قیمت ها را در عمل ظهور و بروز دهند چرا که همه می توانند شعار دهند.دولت باید اقدام قانونی، عملی و اجرایی انجام دهد تا بتواند اوضاع را کنترل کند .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
0
0
متاسفانه بعد از هدفمندي يارانه ها و كارسناسي ضعيف مجلس از اين طرح باعث شد كه بيشتركارخانه ها و شركتهاي تخصصي زيان ببينند و تعطيل شوند و نتوانستند با قيمت هاي قبل از يارانه توليد خود را ادامه دهند . لذا قيمت ها روز به روز افزايش پيدا ميكند و دولت هم ديگر نمي تواند كاري كند چون ديگر نه ارزي دراختيار دارد و نه نظارتي .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین