آفتابنیوز : آفتاب: در طول پنج ماه اخير به دنبال كاهش توليد خودرو و كمتر شدن عرضه، قيمت آن در بازار با افزايش همراه شده؛ بهگونهاي كه تفاوت قيمت كارخانه و بازار برخي خودروها ميليوني شده است.
اين شرايط سطح عمومي قيمتها را به حدي رسانده كه ابهاماتي را در خصوص نسبت بين ارزش ذاتي و واقعي اين خودروها و قيمتهاي فروش آنها ايجاد كرده و اين پرسش مطرح ميشود كه آيا اصولا قيمتهاي جديد تناسبي با سطح كيفي، ايمني و رفاهي اين خودروها دارند؟
در اين زمينه رييس دانشكده مهندسي خودرو دانشگاه علم و صنعت، ارزش واقعي خودروهاي توليدي در ايران را كمتر از قيمت فعلي اين محصولات ميداند.
به گزارش ایسنا،محمد حسن شجاعيفرد ميگويد: ارزش واقعي خودروهاي داخلي حتي در حد قابل ملاحظهاي كمتر از قيمت رسمي و كارخانهاي اين محصولات است. اين وضعيت نيز ناشي از سوء مديريت و بالا بودن هزينههاي سربار در خودروسازان است كه در كنار پايين بودن بهرهوري موجب رشد قيمت تمام شده توليد شده است. از سوي ديگر دبير انجمن خودروسازان اما اگرچه بالا بودن هزينههاي توليد خودرو در ايران را ميپذيرد، اما دليل اين موضوع را نه در نوع عملكرد خودروسازان بلكه در شرايط محيط كسب و كار و بهويژه عملكرد سيستم بانكي ميداند.
بهتر است به جاي اينگونه خبرها بگرديد و خبري از عزم مسئولين براي حداقل كنترل قيمتها و نه كاهش آن پيدا كنيد كه لااقل دلمان خوش شود.