کد خبر: ۱۷۰۲۵۴
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۶

نتیجه‌های ثبت‌شده در هفت هفته از لیگ بر‌تر و خطر اخراج ژوزه، کربکندی و کاستا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نتیجه‌های ثبت شده در هفت هفته از لیگ بر‌تر فوتبال تا به اینجا سه مربی را با خطر اخراج مواجه کرده است، به طوری که اگر نتوانند تیم خود را از بحران خارج کنند، حتما جای خود را به دیگری خواهند داد.

به گزارش عصر ایران، رسول کربکندی، مانوئل ژوزه و آلبرتو کاستا چهره‌هایی هستند که نتوانسته اند با ذوب آهن، پرسپولیس و نفت آبادان انتظارات را برآورده کنند و به همین دلیل بیشتر از هر مربی دیگری موقعیت خود را در خطر می‌بینند. باید منتظر ماند و دید آیا آن‌ها می‌توانند موفق شوند یا اخراج سهمشان از لیگ بر‌تر جاری خواهد بود.

رسول کربکندی؛ بازگشت نافرجام

شاید اگر قرار بود ذوب آهن همچون سال‌های گذشته ستاره‌ها را در ترکیب خود ببیند، رسول کربکندی حتی نمی‌توانست تصور این را هم بکند که هدایت سبزهای اصفهان به عهده‌اش گذاشته شود. اما تغییر و تحولات در این باشگاه و همچنین تغییر نگاه به ورزش حرفه‌ای در مجموعه ذوب آهن موجب شد تا این تیم ستاره‌هایی چون گردان، ماهینی، قاضی و.... را از دست بدهد و دست به دامان بازیکنان پا به سن گذاشته‌ای شود که خود در سال‌های قبل از چرخه‌اش جدا کرده بود.

حالا یک اصفهان است و یک ذوب آهنی که از ۷ بازی ۶ باخت را در کارنامه‌اش می‌بیند تا پیروزی سه بر یک و نوبرانه برابر تراکتورسازی هم نتواند آن‌ها را به لحاظ روحی در شرایط مطلوبی قرار بدهد.

شواهد موجود نشانگر این است که باید ذوب آهن را به عنوان تیمی شناخت که هدفش نمی‌تواند چیزی غیر از لیگ برتری ماندن باشد. رسول کربکندی البته همچنان امیدوار است و در این رابطه می‌گوید: همه می‌دانند که در شرایطی استثنایی وارد لیگ بر‌تر شدیم و به همین دلیل امتیاز از دست دادن‌های متوالی را نمی‌توان بهانه قرار داد و مربیان و بازیکنان را زیر سؤال برد.

وی همچنین ادامه می‌دهد: مجموعه فعلی ذوب آهن با توجه به شرایط مالی موجود گردهم آمده است و به همین دلیل تاکید دارم که باید فرصت لازم به ما داده شود تا بتوانیم همچون همیشه ذوب آهن را به عنوان تیمی قابل احترام به رویارویی با رقیبان بفرستیم.

کربکندی همچنین با اشاره شایعاتی که در خصوص برکناری‌اش مطرح است، اظهار داشت: همیشه این مربیان هستند که در مواقع ناکامی سیبل می‌شوند و همه کاسه کوزه‌ها بر سرشان می‌شکند، من هم جسته و گریخته خبرهایی در این باره شنیده‌ام. باید بگویم که سرنوشت من در دست مدیران باشگاه است و به آن‌ها این اختیار را می‌دهم که با توجه به تحلیل خود از شرایط تصمیم گیری کنند، اما این نکته را هم مهم می‌دانم که آن‌ها نسبت به این مساله توجه کنند که ذوب آهن با شرایطی خاص وارد لیگ شده است و به همین دلیل زمان می‌خواهد تا بتواند سر و سامانی به خود بدهد.

آلبرتو کاستا؛ تحت فشار هوادر!

آلبرتو کاستای پرتغالی که در لیگ گذشته توانست تا حدودی خود را به عنوان یک مربی کارا برای نفت آبادان معرفی کند، تا این جای لیگ نه تنها نتوانسته موفق شود، بلکه با ۵ امتیاز از ۲۱ امتیاز ممکن فانوس سقوط را در دست گرفته است تا طرفداران پرشور و متعصب آبادانی تحت فشارش قرار بدهند تا و حتی برکناری‌اش را طلب کنند.

با این شرایط به نظر می‌رسد کاستا روزهای دشواری را پیش روی خود می‌بیند و چاره‌ای به غیر از این ندارد که بتواند با تیم فعلی‌اش امتیاز‌ها را یکی پس از دیگری به اندوخته‌های نه چندان زیادش اضافه کند و نفتی‌های آبادان را حداقل به میانه‌های جدول سوق بدهد.

به هر حال آبادان به برزیل فوتبال ایران شهره است و آبادانی‌ها هیچ توجیهی ر ا برای ناکامی نمی‌پذیرند تا اهالی فوتبال به این نتیجه برسند که آلبرتو کاستا واقعال مسؤلیت دشواری را روی دوش خود احساس می‌کند.

این مربی با وجود اینکه اعتراض‌های زیادی را متحمل است، اذعان دارد که عملکردش بد نیست و می‌گوید: واقعا نمی‌دانم چرا این همه حرف و حدیث به وجود آمده است. این درست که نفت فقط ۵ امتیاز گرفته است و در رده‌های پایینی جدول رده بندی قرار دارد، اما نباید فراموش کنید که پرسپولیس هم همین شرایط را دارد و اصولا در هفته‌های ابتدایی خیلی مهم نیست که شما کدام خانه جدول را به خود اختصاص داده‌اید.

این مربی پرتغالی همچنین ادامه می‌دهد: خروج از بحران فعلی تیم صنعت نفت آبادان ساده نیست ولی می‌توان از آن خارج شد و کناره‌گیری نمی‌کنم. تیم پتانسیل بالایی دارد و به همین دلیل قویا تاکید می‌کنم که اگر بتوانیم از همه داشته‌های خود استفاده کنیم، حتما باعث خواهیم شد تا همه نفت آبادان را یکی از تیم‌های آماده و خوب دوازدهمین دوره لیگ بر‌تر بشناسند.

کاستا همچنین می گوید: من تابع نظر مدیریت باشگاه هستم اما خودم کناره‌گیری نمی‌کنم. کاستا با اذعان به کم‌کاری برخی بازیکنان اذعان داشت: وظیفه من جریمه کردن بازیکنان نیست تنها وظیفه‌ام صحبت کردن با بازیکنان و دادن گزارش برخی کم‌کاری‌ها و مشکلات تیم است. سرمربی تیم صنعت نفت آبادان خاطرنشان کرد: بعد از ارائه گزارش بازی و همچنین عملکرد بازیکنان، در خصوص برخی بازیکنان تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

مانوئل ژوزه؛ کهکشان خاموش

چه کسی فکر می کرد پرسپولیس بعد از جذب ستاره های تیم ملی بعد از 7 هفته با 6 امتیاز در رده شانزدهمی عنوان فانوس به دستی را یدک بکشد و نتواند خود را از بحران خارج کند؟ اما این اتفاق افتاده است تا پایین نشینی و همچنین نبردن های پی در پی به عنوان یکی از شاخصه های لیگ جاری مطرح است تا اذهان فوتبالی ها به این نتیجه برسد که لزوما نمی توان با اتکا به ستاره ها منتظر موقیت بود.

حالا مانوئل ژوزه مانده است و یک تیمی که حتی درصدی از انتظارات طرفدارانش را برآورده نکرده است تا با وجود پرطمطراق بودن نام مربی، شایعه اخراجش به طور جدی مطرح شود و حتی از اسم هایی چون دنیزلی و علی دایی به عنوان جانشینی اش یاد شود. باید منتظر ماند و دید بعد از تعطیلات چه بر سر قرمزهای مغموم پایتخت خواهد آمد و این مربی سرشناس پرتغالیمی تواند به مانند الاهلی مصر، پرسپولیس را هم تیمی در قواره های قهرمانی و بین المللی معرفی کند یا خیر؟

مانوئل ژوزه خودش هم به خوبی می داند که در چه مخمصه ای گیر کرده و به همین دلیل تحرکاتش را زیاد کرده است. وی در خصوص احتمال برکناری اش گفت: بدترین اتفاق برای مسؤولان باشگاه و همچنین تیم این است که من اخراج شوم. به هر حال همه می دانند که من دیر به تیم اضافه شدم و به همین دلیل وقت می خواهم تا بتوانم بازیکنانم را بشناسم و بر اساس توانمندی های موجود در مجموعه، شرایطی به وجود بیاورم که پرسپولیس همان تیمی باشد که باید.... باید منتظر ماند و دید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین