کد خبر: ۱۷۰۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷

استاندار مازندران: 10 هزار دانش‌آموخته كشاورزی بيكار در استان داريم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: استاندار مازندران در همايش سراسري معاونان آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي، با بيان اينكه بيش از 249 هزار دانشجو در دانشگاه‌هاي مازندران در حال تحصيل هستند، گفت: 10 درصد آمار اين دانشجويان مربوط به مراكز دولتي است.

به گزارش ايسنا، سيد علي اكبر طاهايي اظهار داشت: ماموريت دانشگاه آزاد اسلامي در راستاي حل معضلات كشور و تامين نيازهاي دانشي كشور است.

طاهايي با بيان اينكه امروز شاهد توسعه آموزش عالي در دولت نهم و دهم هستيم، افزود: در مازندران نيز نقطه عطفي در حوزه آموزش عالي در دولت نهم و دهم شاهد بوديم.

وي يادآور شد: ارتقاي دانشكده صنعتي نوشيرواني بابل به دانشگاه نوشيرواني و ارتقاي دانشكده علوم كشاورزي و منابع طبيعي ساري به دانشگاه از خدمات دولت نهم و دهم بوده است.

وي با بيان اينكه جهت‌گيري‌هاي خوبي توسط وزارت علوم و وزارت بهداشت جهت تربيت نيروي انساني در دستور كار قرار دارد، گفت:‌در اين اقدامات توسعه كمي همراه با دقت ويژه و ژرف‌نگري مورد توجه است و اين نگاه در دانشگاه آزاد اسلامي نيز مورد تاكيد است.

وي با اشاره به اينكه دانش، مهارت و توانمندي پيش‌نياز جوانان است گفت: توسعه آموزش عالي در مازندران در اين خصوص در دستور كار قرار گرفته است.

استاندار مازندران با بيان اينكه مازندران بالاترين نرخ آموزش عالي را دارد، تاكيد كرد: نبايد از دانشگاه‌ها استفاده ابزاري شود، چراكه دانشگاه‌ها صاحب انديشه و تفكر هستند.

طاهايي با بيان اينكه به دانشگاه‌هاي حل‌المسائل نياز داريم، گفت: دانشگاه، دانشجو و پايان‌نامه‌هاي آنان بايد مساله محور باشد و موضوع پايان‌نامه‌هاي دانشجويان به مسايل و مشكلات استان(مازندران) معطوف شود.

استاندار مازندران خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه مازندران قطب كشاورزي كشور است بايد توسعه مكانيزاسيون محصولات كشاورزي به خصوص برنج كه از محصولات استراتژيك كشور است لحاظ شود.

وي با اشاره به وجود معضل زباله در استان گفت: اين معضل در مازندران بيشتر خود را نشان مي‌دهد،‌ چراكه زمين براي دفن زباله وجود ندارد.در اين رابطه قرارداد احداث كارخانه توليد برق از زباله در شهرهاي ساري و نوشهر با شركت چيني منعقد شده است.

استاندار مازندران ادامه داد: همچنين براي حل مشكل شيرابه زباله با دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل قراردادي در خصوص استفاده از دانش فناوري نانو براي حل مشكل شيرابه زباله با اعتبار 300 ميليون تومان منعقد شده است.

وي با تاكيد بر اينكه توسعه متوازن علم مد نظر ماست، گفت: امروز 10 هزار دانش‌آموخته كشاورزي بيكار در مازندران داريم كه بايد در خصوص اين موضوع چاره انديشي جدي صورت گيرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین