کد خبر: ۱۷۰۴۳۴
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵

سید احمد خاتمی: اجلاس تهران دروغ‌پردازی رسانه‌های استکباری را برای سران 120 کشور برملا کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خطیب نماز جمعه تهران گفت: برخی سران کشورها فکر می کردند وقتی به ایران بیایند با یک کشور آشفته روبرو می شوند که مردم از فرط تحریم قابله به دست به دنبال رزق و روزی هستند اما خودشان به تهران آمدند و فهمیدند که آنچه برایشان گفته شده دروغ پردازی رسانه های استکباری بوده است. 

به گزارش مهر، آیت الله سید احمد خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به شانزدهمین اجلاس عدم تعهد که هفته گذشته در تهران برگزار شد گفت: این اجلاس همچنان مسئله روز دنیا و کشورمان است در این عرصه اطلاع رسانی بسیار خوبی انجام شد و اگر کسی می خواهد اهمیت این اجلاس در تهران را بفهمد باید به ناراحتی فوق العاده آمریکا و رژیم صهیونیستی نگاه کند.

وی ادامه داد: آنها از ماهها قبل خودشان را کشتند که به سران کشورها بگویند در این اجلاس شرکت نکنند و یا اینکه در سطح پایین حضور یابند اما به کوری چشم آنها حضور از حد متوسط بالاتر بود 120 کشور از کشورهای غیرمتعهد و 20 هیئت از نهادهای بین المللی حاضر شدند .

سید احمد خاتمی تصریح کرد: روزنامه مصری الاهرام اعلام کرد که این اجلاس خواب و خوراک را از اسرائیل گرفته است .

وی با اشاره به اینکه رسانه های گروهی آمریکایی مدتهاست که تبلیغ می کنند ایران در جامعه جهانی منزوی شده است، بیان کرد: این اجلاس این برکت را داشت که به دنیا بفهماند که ایران بزرگ منزوی نیست و غیرمتعهدها که دو سوم کل اعضای سازمان ملل هستند به ایران آمدند و نشان دادند که منزوی آمریکا و انگلیس هستند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آنها تهدید ، تطمیع و التماس کردند و تمام تلاش دیپلماتیک خود را به کار گرفتند اما ناکام ماندند .

وی تصریح کرد: تبلیغ بسیاری بر علیه ایران در طی سالهای گذشته صورت گرفته بود و بعضی از سران کشورها فکر می کردند وقتی به ایران بیایند با یک کشور آشفته روبرو می شوند که مردم از فرط تحریم قابله به دست به دنبال رزق و روزی هستند اما خودشان به تهران آمدند گشت و گذار داشتند و خرید کردند و دیدند که کشور آرام و باثبات با مردمی باوقار و متین است. آنها فهمیدند که آنچه برایشان گفته شده دروغ پردازی رسانه های استکباری بوده است.

آیت الله خاتمی به اعترافات دشمنان در پی اجلاس تهران نیز اشاره کرد و گفت: سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل با اشاره به اینکه برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران پیروزی بزرگی برای ایران بود تاکید کرد که تحریم ها هیچ تاثیری بر فعالیت هسته ای ایران نداشته است . یکی از رسانه های استکباری نوشته که ایران با اجلاس عدم تعهد سیلی محکمی بر علیه تحریم ها زد.

وی ضمن تقدیر از سران قوا، صدا و سیما، وزارت خارجه و رسانه های مکتوب ، مسئولان امنیتی و نظامی و ... افزود: برگزاری این اجلاس کار بزرگی بود که بحمدلله این کار بزرگ انجام شد و در این کار مردم و مسئولان همراه یکدیگر بسیج شدند.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: جایگاه و تاثیر مقام معظم رهبری که نقش اساسی در موفقیت این پیشرفت داشت نباید مغفول شود. رهبر معظم انقلاب نطق بلند، مستدل، منطقی و شجاعانه ای داشتند که در این نطق 20 محور اساسی مورد تاکید قرار گرفت.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: ضرورت تغییر در مدیریت ناعادلانه جهانی، اینکه آمریکا به هیچ کشوری جز به رژیم صهیونیستی وفادار نیست و ارائه راهکار عملی برای مشکل فلسطین و اینکه هر فلسطینی یک رای دارد از جمله محورهای سخنان رهبری بود و از آنجا که این سخنان از دل برآمده بود بر جانها نشست.

وی با اشاره به دیدارهای مقام معظم رهبری با سران کشورها و روسای سازمان های بین المللی تاکید کرد: 18 ملاقات صورت گرفت و تنها 9 ملاقات در یک روز بود که نشان از نشاط و سرزندگی مقام معظم رهبری و دغدغه ایشان برای ابلاغ پیام های جهانی انقلاب داشت. ایشان با رئیس هر کشوری به تناسب مسائل آن کشور رهنمود داشتند.

سید احمد خاتمی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در این اجلاس به صراحت و شفافیت آمریکای مستکبر را به افتضاح کشیدند و مانند همیشه رژیم صهیونیستی را زیر سئوال بردند و نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این موضوع بسیار عصبانی است و می گوید چرا هیچ کشوری سالن اجلاس را ترک نکرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به دوازدهمین اجلاس خبرگان رهبری نیز اشاره کرد و گفت: خبرگان رهبری نماد اطمینان در نظام هستند و اجلاس دوازدهم نیز اجلاس مبارکی بود که دارای متن و حاشیه است. متن خبرگان رهبری انتخاب رهبر است و مراقبت از واجد شرایط بودن رهبری که امیدواریم تا دهها سال نیازی نداشته باشیم و سایه رهبر تا انقلاب مستدام مهدی (عج) بالای سرمان باشد.

وی تاکید کرد: معمولا این اجلاس دارای حواشی است که چه بسا بیش از متن برای نظام موثر است و خبرگان مشکلات مردم را مطرح و پیگیری می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ابتدای خطبه دوم درخصوص مناسبت های تاریخی و مذهبی این هفته با اشاره به اینکه چهارشنبه آینده روز شهادت حضرت امام صادق (ع) است، بیان کرد: تجلیل و تکریم از حضرت امام صادق (ع) می تواند وحدت جهان اسلام باشد.

وی با بیان اینکه دو مسئله امامت و مرجعیت علمی امام صادق (ع) در مورد ایشان مطرح است، بیان کرد: روز شهادت امام صادق (ع) باید همه مسلمانان به میدان تجلیل بیایند و وحدت شیعه و سنی را به نمایش بگذارند. تعطیلی این روز نیز برای حضور در مجالس امام صادق (ع) است.

امام جمعه تهران همچنین با اشاره به اینکه امروز روز 17 شهریور و روزی است که تهرانی ها شاهد پرپرشدن گل های معطرشان توسط رژیم ستمشاهی بوده اند، بیان کرد: در این روز علاوه بر سرسپردگان شاه نیروهای ضد انسانی اسرائیل هم به کمک آمدند و فرزندان ملت را به خاک و خون کشیدند آنها در همان لحظاتی که مرتکب این جنایت می شدند گور خود را نیز می کندند.

سید احمد خاتمی به روز 19 شهریور نیز که مصادف با وفات اولین امام جمعه تهران مرحوم آیت الله طالقانی است اشاره کرد و گفت: درباره این بزرگ گفتنی ها زیاد است و زیباترین ها همان است که امام فرمود که طالقانی برای اسلام به منزله ابوذر بود و زبان گویای او همچون شمشیر مالک اشتر برنده بود.

وی با اشاره به 20 شهریور و سالروز شهادت آیت الله سید اسدالله مدنی گفت: آیت الله مدنی سنبل تقوا و اخلاق بود و امام در مورد ایشان فرمودند که سید بزرگوار ،عالم عادل عالیقدر ،معلم اخلاق و معنویت و از چهره های کم نظیری است که علم و عمل و تقوا و خودسازی را در خود دارد.

امام جمعه موقت تهران همچنین در ادامه سخنان خود به روز آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه از فردا اشاره کرد و اظهار داشت: حوزه های علمیه پاسدار اساسی ترین سرمایه این ملت که دین مردم است هستند سرمایه این حوزه مراجع عظام تقلید اند و رهبر انقلاب نیز در دیداری که با اعضای شورای عالی حوزه داشتند رهنمودهای سازنده ای ارائه کردند که ان شاء الله شورای عالی پیگیری خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران در خطبه های اول نماز جمعه نیز ضمن دعوت به تقوا بیان کرد: اگر مومنان پاسدار ایمانشان باشند تمام توطئه های دشمنان را خنثی می کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: تا وقتی که آمریکا به کارهایش ادامه دهد مستحق شعار مرگ بر آمریکاست و این امر نیز خستگی ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین