کد خبر: ۱۷۰۴۵۸
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۴

اگر افرادی بازیکنان پرسپولیس را تطمیع می‌کنند، مسئولان آن شکایت کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیته انضباطی گفت: اگر افرادی زنگ می‌زنند و بازیکنان پرسپولیس را تطمیع می‌کنند، مسئولان این باشگاه می‌توانند شکایت کنند. 

به گزارش فارس، اسماعیل حسن‌زاده که مهمان امروز برنامه ورزش و مردم بود، گفت: گاهی اوقات رای هایی صادر می‌کنیم که برخی نظرات را در پی دارد. معتقدم امور انضباطی با برخورد انضباطی قابل رفع نیست. همان طور که در جامعه این طور نیست و مجازات نمی‌تواند به طور صد در صد بازدارنده باشد. با این حال آرایی که صادر می‌شود می‌تواند تاثیر در بازدارندگی داشته باشد. ما هم امیدواریم در کمیته انضباطی طوری رفتار کنیم که تاثیر خود را در محافل ورزشی بگذارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا آماری از افرادی که تشویق یا تنبیه شده‌اند در کمیته انضباطی وجود دارد،‌گفت:‌ از سال گذشته برنامه‌ای تدوین کرده‌ایم که این برنامه امسال به ثمر نشسته است. در این برنامه تمام مراجعات به کمیته انضباطی مشخص است و به طور مثال بازیکنی مثل علی کریمی که سه بار تشویق شده است را می‌توان با رجوع به این برنامه مشاهده کرد. البته این آمارها می‌تواند برای باشگاه‌ها در زمان بستن قرارداد سندیت داشته باشد.

حسن‌زاده یادآور شد: 50 درصد بازی‌های امسال مسائل انضباطی دارد اگر چه برخی از آنها خیلی سبک است، با این حال این مقدار قابل توجه بوده و باید بررسی شود.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته از چند مربی و بازیکن تقدیر کردیم، افزود: یکی از این نفرات حسین فرکی بود و وی در حالی‌که می‌توانست ماجرای زخمی شدنش را به یک بحران تبدیل کند اما این کار را انجام نداد. البته از طرف باشگاه فولاد در مورد فرد ضارب به مراجع قضایی شکوائیه‌ای تنظیم شده و امکان دارد ما هم در آینده رای را صادر کنیم که فرد ضارب تا مدت‌ها نتواند وارد ورزشگاه شود.

رئیس کمیته انضباطی افزود:‌ همچنین محمد مهدی نظری به دلیل عمل جوانمردانه تشویق شد، ضمن اینکه حسینی،‌بنگر،‌کریمی و رحمتی را هم تشویق کردیم. به این دلیل که با سعه صدر در بازی‌هایی که آبستن حوادث بود خویشتنداری کردند. معتقدم امروز در فوتبال حاشیه جای متن را گرفته و بسیار پررنگ شده است. چرا که عده‌ای بر این باورند که چون حاشیه جذابیت دارد باید به دنبال آن باشند

وی یادآور شد: امروزه برخلاف گذشته‌های دور بازیکنان غیر از تغذیه عادی تغذیه غیر عادی هم دارند، البته منظورم دوپینگ نیست و مکمل‌های مجاز را عنوان می‌کنم.

بر همین اساس باید کمیته انضباطی هم به همین شکل عمل کرده و در کنار کار عادی خود به کارهای فرهنگی بپردازد و پیشگیرانه‌تر عمل کند. البته ما نمی‌توانیم برای هر بازی یک خودرو جایزه بدهیم اما با حضور اسپانسرها و از طریق شماره بلیت‌ها می‌توان اقدامات خوبی را انجام داد.

وی یادآور شد: به منظور سرکشی از طرفداران تیم‌های استقلال و پرسپولیس در شب دربی در بین آنها حاضر شدیم و شاهد آن بودیم که هیچ مشکل و جدالی بین آنها وجود ندارد و این موضوع به خاطر آن بود که طرفداران در بدو ورود احترام دیدند. زمانی که یک تماشاگر در هنگامی که باید کری بخواند اما به راحتی تماشاگر رقیب را تحمل می‌کند ناشی از احترامی است که به وی می‌شود.

حسن‌زاده در مورد رایی که پس از دربی صادر شد، تاکید کرد: این رای شامل سه بخش بود. یک بخش آن جریمه تیم‌ها، بخش دوم جریمه سرمربی استقلال و در بخش سوم سه بازیکن که به خاطر اینکه آرامش را در میدان حاکم کردند، تشویق کردیم. البته به خاطر بحث تعطیلات تهران و این موضوع که باید دبیر کل فدراسیون آن را امضا می‌کرد کمی دیر ابلاغ شد.

وی در خصوص تنبیه هواداران پرسپولیس و عدم حضور آنها در بازی با نفت تهران گفت: عملکرد و رفتار غیر ورزشی طرفداران پرسپولیس در دیدار با صبای قم باعث شد جریمه‌ تعلیقی پرسپولیس احیا شود. البته شنیده‌ام پرسپولیسی‌ها به کمیته استیناف شکایت کردند که باید منتظر رای باشیم.

رئیس کمیته انضباطی در خصوص اینکه گفته می‌شود دیدارهای استقلال و پرسپولیس قرار است بدون تماشاگر برگزار شود یا به شهرهای دیگر منتقل شود گفت: طرفدار محرومیت تماشاگران نیستیم مگر اینکه مجبورمان کنند. البته اگر هم بخواهیم میزبانی را از سرخابی‌ها بگیریم هم اقدامات خاص خود را می‌طلبد. اگر به طور مثال این دو تیم در تبریز با مس کرمان بازی کند این موضوع اجحاف در حق تیم مس است، ضمن اینکه بازی کردن در چمن مطلوب ورزشگاه آزادی با پخش مستقیم و امکاناتی که این ورزشگاه دارد می‌تواند برای تیم‌های شهرستانی یک فاکتور مثبت باشد.

حسن‌زاده در خصوص انتقادات محمد رویانیان،‌مدیر عامل پرسپولیس از وی گفت: ما رویانیان را دوست داریم حتی اگر او ما را دوست نداشته باشد. آنها هر طور دلشان بخواهد در رسانه‌ها با ما حرف می‌زنند اما ما این کار را نمی‌کنیم. وی معتقد است که ما آراء پرسپولیس را یک شبه صادر می کنیم در حالی که این کار فقط در دیدار پرسپولیس و داماش و به خاطر اینکه جدول در مراحل حساسی بود انجام شد. ضمن اینکه من خودم در ورزشگاه بودم و دیگر نیازی به تحقیقات نبود. پس فقط یک رای یک شبه اعلام شد و سایر آرای پرسپولیس اینگونه نبوده است.

وی در پایان گفت: باشگاه پرسپولیس از امری شکایت می‌کند که در منشور اخلاقی و کمیته انضباطی قابل پیگیری است و در سازمان لیگ پیش بینی شده است. اگر افرادی زنگ می‌زنند و بازیکن تیم‌شان را تطمیع می‌کنند می‌توانند شکایت کنند و اگر تا به حال این کار را نکردند کوتاهی از خودشان بوده در غیر این صورت ما پیگیری می‌کنیم. ما حتی چند بار از رویانیان خواسته‌ایم برای ارائه توضیحات به کمیته انضباطی بیاید اما وی از این کار امتناع کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین