کد خبر: ۱۷۰۵۶۱
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵

رئیس سازمان جاسوسی قذافی سرانجام لب به اعتراف گشود: امام موسی صدر را کشتیم/محل دفن را هم می دانم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه لبنانی 'الدیار' در شماره امروز شنبه خود نوشت: 'عبدالله سنوسی' كه توسط مقامات موریتانی دستگیر و به مسئولان لیبیایی تحویل شده، اعتراف كرده كه چه افرادی امام صدر و دو همراهش را به شهادت رسانده و هم اكنون مكان دفن آنان در كجاست.

پیش از این 'نبیه بری' رییس جنبش 'امل' لبنان و رییس مجلس این كشور اعلام كرده بود كه به زودی در باره این پرونده اخبار مهمی منتشر خواهد شد.

پیش از این مقامات عالیرتبه لیبیایی به بری وعده داده بودند كه وی را در جریان سخنان سنوسی كه در زمان ربایش امام صدر، معاون اطلاعات قذافی بوده، بگذارند.

به نوشته الدیار، زوایای مختلف مساله ربایش امام صدر پس از اعترافات سنوسی در حال روشن شدن است و مشخص شده كه وی گذرنامه های وی و دو همراهش را نیز در اختیار دارد.

این روزنامه همچنین با اشاره به سیل علاقمندان به امام صدر در میان طوایف مختلف جامعه لبنان، بویژه شیعیان این كشور نوشت: مشخص نیست كه اعلام مشروح دقیق این موضوع چه واكنش هایی در میان مردم در پی خواهد داشت و این امكان وجود دارد كه كنترل وضعیت مناطق مختلف لبنان بویژه مناطق 'بقاع' و 'ضاحیه جنوبی' بیروت دشوار باشد.

پیش از این، 'عدنان منصور' روز پنج شنبه در مصاحبه با رسانه ها در باره سفر اخیرش به موریتانی با هدف روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر و دو همراهش گفته بود كه در این سفر حس همكاری كامل دولت موریتانی را در باره روشن شدن این مسئله به خوبی لمس كردیم.

وی اضافه كرد: من چهار ساعت و نیم با سنوسی رییس سابق سازمان اطلاعات لیبی دیدار كردم ولی از فاش كردن اطلاعات در این زمینه به منظور دستیابی به نتایج كامل طی جریان تحقیقات خودداری می كنم.

به گزارش ایرنا از بیروت،امام موسی صدر رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان درسال 1978میلادی در سفرش به لیبی همراه با شیخ 'محمد یعقوب' و 'عباس بدرالدین' ( خبرنگار) توسط دولت لیبی ربوده شد و با وجود تلاش های دولت لبنان در شناسایی سرنوشت امام موسی صدر و همراهانش، تاكنون هیچ خبر كاملا قطعی از سرنوشت آنها به دست نیامده است، اما باید منتظر ماند طی روزهای آینده و در پی اعترافات سنوسی نتیجه گفت و گوها چه خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین