کد خبر: ۱۷۰۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۳

دستگیری زمین‌خوار 20 میلیارد ریالی در کرج

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری زمین‌خوار 20 میلیارد ریالی در کرج خبر داد.

حمیدرضا گل‌صباحی گفت: فردی که با معرفی خود به عنوان قاضی و کارمند با جلب اعتماد افراد زمین‌های دولتی را در کرج به صورت غیرقانونی به تصرف خود درآورده و از این طریق به کلاهبرداری‌های میلیاردی دست می‌زد دستگیر شد.

وی ادامه داد: با دریافت یک فقره پرونده زمین خواری و تصرف عدوانی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرج رسیدگی به موضوع و دستگیری متهم در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مسئول در ادامه گفت: با انجام تحقیقات پلیسی و کار اطلاعاتی مشخص شد فردی به نام «م – ح» با معرفی خود تحت عنوان قاضی و کارمند، اعتماد افراد را به خود جلب و سپس با سوء استفاده از همین عنوان تقلبی خود، دو قطعه زمین دولتی با ارزش تقریبی 20 میلیارد ریال در منطقه گلشهر کرج به صورت غیر قانونی تصرف و در اولین فرصت نیز اقدام به دیوار کشی آن می‌کند.

گل‌صباحی بیان داشت: با محرز شدن غصب عنوان و همچنین تصرف عدوانی از سوی آقای «م – ح» با هماهنگی مراجع قضایی تمام آدرس‌هایی که احتمال حضور وی در آن‌ها متصور بود شناسایی شد اما نامبرده پس از آن که متوجه شده بود مأموران در صدد دستگیری او هستند متواری و به محل نامعلومی نقل مکان کرده بود.

به گزارش فارس،وی ادامه داد: با احتمال این که نامبرده از طریق جعل اسناد زمین‌های مذکور را به فروش برساند بنابراین شناسایی و دستگیری وی در دستور کار ویژه مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت تا اینکه محل اختفاء نامبرده در منطقه مهرشهر شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی بدنی از متهم یک عدد گاز اسپری اشک آور و یک عدد شوکر برقی کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در پایان اذعان داشت: متهم دستگیر شده در ابتدا قصد داشت با عنوان اینکه وی از طرف فرد دیگری به عنوان پیمانکار برای کشیدن دیوار و تصرف آنجا مشغول به کار شده جریان پرونده را به انحراف بکشاند، اما با هوشیاری مأموران و انجام تحقیقات مجدد مشخص شد که چنین فردی وجود خارجی ندارد بنابراین متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا و با صدور قرار وثیقه روانه زندان شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین