آفتابنیوز : احمدي، مديركل دفتر آموزش و پرورش پيشدبستاني و ابتدايي، در اين خصوص گفت : مهمترين محور اجراي اين طرح تغيير مقياس كمي صفر تا 20 به رتبهاي و حذف نمره از سه سال ابتدايي بوده و به دنبال اين امر كارنامه و ساخت آن تغيير كرده و گزارش پيشرفت تحصيلي دانشآموزان جايگزين كارنامه شده است.
وي اعلام كرد: 30 تا 35 كلاس در هر استان در سال جاري تحت پوشش اجراي طرح حذف نمره در مقطع ابتدايي قرار ميگيرند.
با اجراي طرح ارزشيابي توصيفي يا حذف نمره در مقطع ابتدايي امتحانات پاياني دانشآموزان حذف شده و پس از پايان دوره درسي خود جشن فارغالتحصيلي ميگيرند.
بعلاوه بر خلاف شيوه سنتي كه معلم تنها از امتحان كتبي يا ورودي ــ كاغذي به عنوان ابزار منحصر به فرد اطلاع از وضعيت پيشرفت تحصيلي دانشآموزان استفاده ميكرد، در اين شيوه امتحانات و آزمونهاي كاغذي تنها يكي از ابزارها بوده و معيارهاي ديگري براي ارزشيابي وجود دارد.
شايان ذكر است كه با اجراي طرح فوق تصميمگيري در خصوص ارتقاي دانشآموزان به پايههاي بالاتر بر عهده معلم گذاشته ميشود و قبولي و مردودي آنها نيز بر عهده وي خواهد بود.