کد خبر: ۱۷۱۸۷۹
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۷

45 درصد زندانیان کشور مرتبط با موادمخدرند/ جمع آوری زنان معتاد قبل از اجلاس تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندانها گفت: حدود 45 درصد زندانیان کشور مرتبط با موادمخدر هستند 

به گزارش مهر، محمدعلی زنجیره ای روز چهارشنبه در پنجاه و پنجمین نشست کمیته مبارزه با موادمخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته طی چند سال اخیر تعداد زندانیان مرتبط با موادمخدر از 52 درصد به 41 درصد رسید که اخیرا به 45 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: باید معتادین را از مجرمان جدا کنیم که در این خصوص ماده 16 اصلاح قانون مجازات مجرمان مواد مخدر تاکید کرده باید برای نگهداری زندانیان مرتبط با مواد مخدر اردوگاههایی ساخته شود که تاکنون فقط استان خراسان رضوی این اقدام را انجام داده است.

زنجیره ای با اشاره به طرحهای اجرا شده از سوی نیروی انتظامی، خاطر نشان کرد: با اجرای طرحهای مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر، ورود جمعیت بیشتری را به زندانها خواهیم داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندانها ادامه داد: با اقدامات پیش بینی شده می توان 40 درصد جمعیت زندانیان مرتبط با مواد مخدر را کاهش دهیم و در حال حاضر 81 درصد زندانیان موادمخدر کمتر از دو ماه حبس می گذرانند.

زنجیره ای با اشاره بر لزوم جداسازی معتادان از قاچاقچیان حرفه ای تاکید کرد: 200 کلینیک مثلثی راه اندازی شده که نتایج آن مطلوب بوده است.

در ادامه این نشست محمدتقی چاپلقی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به ثابت ماندن آمار معتادین طی سالهای اخیر اظهار داشت: سرعت تغییرات در کشور ما فوق العاده زیاد است، باید تحقیقاتی صورت گیرد تا مشخص شود چرا در برخی کشورها تعداد معتادین کم است و از نتایج این تحقیقات استفاده کرد. چند سال است در ایران مسئولان از آمار 2 میلیون معتاد خبر می دهند که این آمار هیچ وقت تغییرنمی کند، باید از تحقیقات صورت گرفته نهایت استفاده را بکنیم. 

فرید براتی سده معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی نیز با اشاره به جمع آوری معتادان خیابانی همزمان با اجلاس عدم تعهد در تهران اظهارداشت: قبل از اجلاس عدم تعهد در تهران با همکاری دستگاههای مسئول، معتادان خیابانی و زنان معتاد از سطح شهر جمع آوری شدند و الان تعدادی از آنها در کمپهای پیش بینی شده نگهداری می شوند.

وی افزود: اعتبارات ستاد هنوز ابلاغ نشده و دستگاههای مختلف هنوز هماهنگ نیستند که این ناهماهنگی مشکلاتی را ایجاد می کند.

براتی تاکید کرد: پیشگیری در محیط های کار و نظامی را در دستور کارخود قرار داده ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین