کد خبر: ۱۷۲۰۸۰
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۶

صديقی: ايجاد نگرانی و ياس در جامعه كار شيطان است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران، دنياي استكبار را دنياي جنگ و توحش دانست كه از روزي پاي به عرصه گذاشتند، ملت‌ها را زيرپايشان له كردند.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام صديقي در خطبه اين هفته نماز جمعه تهران با تقبيح هتاكي و جسارت به ساحت پيامبر اسلام ، گفت:‌ خباثت ،‌رذالت ، ددمنشي ، بي‌قانوني و نامردي كه مدتي است دنياي غرب و جهان سلطه به خاطر نشر اسلام و بيداري اسلامي دچارش شده‌اند، نشان مي‌دهد كه آنها از هيچ جنگ و توطئه‌اي عليه پيامبر ، قرآن و دين اسلام دريغ نمي‌كنند.

وي افزود: دشمنان اسلام از ديرباز معاند بودند و از هيچ روشي عليه اسلام دريغ نكردند، اما اين بار مدعيان حقوق بشرو دفاع از آزادي مرتكب جنايتي هولناك شدند كه اين جنايت نسبت به كسي است كه خدا او را شاهد خود مي‌داند.

خطيب موقت نماز جمعه تهران با بيان اين‌كه پيامبر اسلام (ص) مهر اعتبار تمام پيغمبران گذشته است و خدشه به ايشان مخدوش كردن پرونده نبوت قلمداد مي‌شود و اهانت به ايشان اهانت به همه انبياء گذشته است، خاطرنشان كرد:‌ حركت تمامي پيامبران در جهت آماده‌سازي جهان براي پذيرش نور پيامبر خاتم بوده است.

صديقي گفت:‌ اگر قداست دين و كتاب پيغمبر (ص) نبود، حقانيت موسي و عيسي از كجا ثابت مي‌شد. كتبي كه در دست آنهاست، همه مخدوش است و در واقع اعتبار موسي و عيسي هم به اعتبار پيغمبر ماست و به چنين پيغمبري اهانت كردن اهانت به بشريت و همه خوبي‌ها و مهرباني‌ها است.

وي تاكيد كرد كه آنچه كه در واكاوي اين جنايت هولناك مي‌شود، گفت اين است كه اينها اساسا با پاكي، قداست ، عدالت و رافت و مهرباني تضاد دارند و وجودشان يك حالت بريدن و خرد كردن و دندان‌تيز كردن است.

خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اين‌كه دنياي استكبار دنيا جنگ و توحش است، گفت:‌آنها از روزي كه پاي به عرصه گذاشتند، ملت‌ها را خوردند و زيرپايشان له كردند.

وي افزود:‌ آنها از هر راهي وارد شدند تا نور پيغمبر را خاموش كنند، ولي نتوانستند و امروز ما شاهد رشد انقلاب اسلامي در ابعاد مختلف بين‌المللي، سياسي و ... و نفوذ انقلاب اسلامي در قشر جوان و تسخيرآن در دل‌ها هستيم و همين عوامل باعث مي‌شود كه بر خشم مستكبرين افزوده شود.

صديقي همچنين گفت: دشمنان ما عزتي كه نظام اسلامي ما در اجلاس سران غيرمتعهدها به دست آورد و اوج ، نفوذ و جهانگيري‌ كه از اسلام برملا شد را بر نتابيدند و بنابراين دست به جنايتي هولناك زدند اين در حالي است كه خدا وعده داده و وعده‌اش حق است.

وي گفت:‌ اينها نه تنها نتيجه‌اي نگرفتند، بلكه اقدامشان بنزين و نفتي بر آتش خشم امت اسلامي در سراسر جهان اسلام ريخت و باعث شد امت ما در مقابل جبهه استكبار متحد شود.

صديقي در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: اينها ايران را به جرم طرفداري از تروريسم، هسته‌يي شدن و نگراني بر امنيت منطقه مورد هجوم قرار دادند، در حالي كه با اين اقدام معلوم شد كه اينها با اسلام عناد دارند و مي‌خواهند ما را در انزوا قرار دهند. اين در حالي است كه به كوري چشم آنها نسل جوان ما امروز به صحنه آمده و مي‌رود تا حاكميت مطلق انقلاب را در دنيا ببيند.

صديقي در ادامه با بيان اين‌كه تودهني چند روزه كار را به نتيجه قطعي نمي‌رساند، گفت:‌ خواست ما اين است كه حكومت‌هاي كشورهاي اسلامي و ملت‌هاي به پا خواسته باعث شوند كه اين موج عظيم خاموش نشود و به مجامع بين‌المللي فشار وارد كنند تا آنها نيز اقدامات عملي و جدي‌اي در مقابل چنين اتفاقاتي انجام دهند؛ چرا كه پيغمبر خدا ناموس خدا است و ما تعرض به ناموس خدا را تحمل نمي‌كنيم، ضمن اين‌كه در اين راستا ارباب جرايد قلم و هنر نيز بايد جواب كوبنده‌اي به دشمنان ما دهند.

خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران در بخش ديگري از سخنانش قطعنامه حكام آژانس عليه ايران را مورد توجه قرار داد و گفت: مايه شرم است كه عده‌اي كه فلسفه وجودي‌شان در مسير قانون قرار دادن امور است و در تمام مدت ما امكانات صلح‌آميز هسته‌يي‌مان را زير دوربين‌هاي اينها قرار داديم و از تمام امكانات ما بازرسي انجام دادند، چنين اقداماتي انجام مي‌دهند.

صديقي تاكيد كرد: ملت و دانشمندان هسته‌يي ما زير پرچم رهبري هستند كه روح ملت و بنگاه‌هاي علمي ما است مرجع ما به عنوان يك فقيه بر حرمت استفاده از سلاح‌هاي هسته‌يي فتوا داده‌اند، بنابراين ما از نظر فقهي و اعتقادي معتقد به فتواي مرجع خودمان هستيم و شعارمان اين است كه انرژي هسته‌يي صلح‌آميز هسته‌يي براي همه، ولي انرژي صلح‌آميز نظامي براي هيچ‌كس است.

وي با بيان اين‌كه آنها فكر مي‌كنند با اين قطعنامه‌ها و تحريم‌ها ما عقب نشيني مي‌كنيم، گفت: يك مقطعي عقب‌نشيني شد و آنها تاسيسات ما را پلمپ كردند، تا اين‌كه رهبر شجاع و فرزانه ما خودشان دخالت كردند و مردم را متوجه حقوق حقه خود كردند، بنابراين با اين حرف‌ها ملت ما عقب نشيني نمي‌كنند و اين مسير را تا آخر ادامه خواهد داد.

خطيب موقت نماز جمعه تهران در ادامه آغاز هفته دفاع مقدس را گرامي داشت و اظهار كرد:‌اين دفاع مقدس براي ما بهشتي به ارمغان آورد و تحفه الهي و تعمق در ديانت و تجلي ولايت حق در نفس امام راحل بود و ما از چشمه اين مرد الهي نوشيديم و شعار جنگ جنگ تا پيروزي سر داديم و در اوج اقتدار ظاهري دشمن امام به ما نويد پيروزي دادند.

وي با مورد توجه قرار دادن نقش سپاه، بسيج ، نيروهاي هوايي ،دريايي ، زميني و نقش‌آفريني آنها در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: نقش رزمندگان دفاع مقدس،‌ جانبازان و اسراي جنگ تحميلي بسيار حائز اهميت است و ما به اين عزيزان بدهكار هستيم.

وي در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصيلي مدارس و دانشگاه‌ها گفت:‌ اين توقع وجود دارد كه در دانشگاه‌ها ،‌مدارس و حوزه‌هاي علميه آنچنان پيشرفتي وجود داشته باشد كه مجالي براي خودنمايي دشمن باقي نماند، ضمن اين‌كه در صحنه اقتصادي نيز لازم است با اجراي اقتصاد مقاومتي به ساماندهي امور پرداخته شود.

صديقي همچنين در خطبه‌ نخست نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به ايرادگيري عده‌اي از تغيير قبله در زمان پيامبر اسلام و سفيه خواندن اين افراد گفت:‌ عده‌اي در جامعه بيمارند و كارشان نق زدن و نيش زدن است، در حالي كه انسان عاقل اين طور نيست و آرامش را دوست دارد، اما كساني كه درون خود زخم ، عقده و تيره‌گي دارند، همواره منشاء ناآرامي در جامعه هستند و بنايشان اين است به هر كار خيري كه انجام داده مي‌شود، اعتراض كنند.

وي گفت:‌در زمان پيامبر افرادي در جامعه به عنوان نفوذي، جاسوس و ستون پنجم دشمن به ايجاد شبه و برهم زدن آرامش در جامعه مي‌پرداختند و در زمان امت اسلامي ما هم گروهي در حاشيه بودند و به انقلاب كمكي نكردند و اگر هم كمكي داشتند كمك‌شان تجاري بود تا به نوايي برسند و اين‌ها كساني هستند كه اگر قدم مثبتي در جامعه برداشته مي‌شود گير مي‌دهند و اعتراض مي‌كنند.

صديقي گفت:‌توصيه ما به اين افراد اين است كه از عقده‌هاي دروني خود را نجات دهيد؛ چرا كه وقتي به هر چيزي اعتراض مي‌كنيد و به هر بهانه‌اي دادتان بلند مي‌شود همه اينها از كم درايتي است.

صديقي خاطرنشان كرد:‌ بايد ببينيد كه در روز به چند نفر آرامش تزريق كرديد و به چند نفر خبرهاي بد داده‌ايد و شايعه‌پراكني كرده‌ايد و يا اين‌كه مرتب در روزنامه‌ها با قلم‌هاي نيش‌دار قلوب مردم را جريحه‌دار كرده‌ايد و عده‌اي را نگران كرده‌ايد رضاي خدا اين نيست كه ما يك جامعه ناآرام داشته باشيم؛ چرا كه ايجاد نگراني و ياس در جامعه كار شيطان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
0
0
به نام خدا ، درست است که ایجاد یاس و نگرانی در جامعه کار شیطان است ، ولی متاسفانه ، امیدهای واهی دادن و گناهان بزرگ را کوچک ، نشان دادن و نگفتن حقایق و واقعیت ها را به مردم ، هم از شیوه های شیطان است .
در کنار ، تمامی مسائل ، وظیفه مهم مراجع محترم ، بینش و درک صحیح از مشکلات مردم و گفتن واقعیتها ، باراهنمایی ها و گفتن امر به معروف ها ، و نهی از منکرات می باشد .
جامعه را منکرات زیادی از قبیل ، بیکاری ها ، فسادها ،
تکدی گری ها ، قاچاق مواد مخدر و مصرف آن ها ، گرانی ها ،
احتکارها ، اختلاس ها و دزدی ها و خیانت به بیت المال و
بسیاری از معضلات دیگر ، فرا گرفته است . و وظیفه شما
مراجع محترم ، در درجه اول ، ساده زیستی و به دور از تجملات زندگی کردن خود و اطرافیانتان می باشد و دوم ، این
طرز زندگی را به مسئولین محترم و بسیاری ازمردم ، آموزش
داده و رضایت مهم در زندگی را ، که رضایت خداوند از بندگان
خود و رضایت مردم از مردم می باشد ، به مردم راهنمایی
کرده و دیدکلی مردم جامعه را به طرف با صداقت و شفافیت
و درست و اصولی زندگی کردن ، به مردم سفارش کرده و اینکه ، همه به طرف رضایت یکدیگر و انجام امور خیریه ، به
پیش بروند و نه ، احتکار و گرانفروشی و زندگی های تجملاتی
به هر قیمتی !!!!!!!!!
و فراموش نکنیم ، در قرآن بزرگ هم ، ایمان به خداوند و انجام کارهای خیر ( عملو الصالحات ) ، برای خشنودی
پروردگارمان ، جزو اهداف مهم ، یک انسان می باشد .
انشاءالله .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین