کد خبر: ۱۷۲۰۸۵
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۷

رهبر انقلاب: اینها درباره امام زمان است، نه انسانهایی چون حقیر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رهبر انقلاب در دیدار با نیروهاى مسلح منطقه‌ شمال کشور و خانواده‌هاى آنان، در واکنش به شعر مبالغه آمیز حضار به شدت از آن انتقاد کردند و تذکر دادند، صفات و مناقبی را که متناسب با رسول خدا(ص) و امام زمان (عج) است، نباید تنزل داد و به ایشان (آیت الله خامنه ای) نسبت داد.

به گزارش انتخاب؛ در این برنامه که سه شنبه شب گذشته در دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی(ره) نوشهر برگزار شد، همچون برخی دیگر از برنامه های دیدار با رهبری، در ورودی علاوه بر سربند و پرچم ایران،به حاضران برگه ای داده شد که روی آن شعری در وصف آیت الله خامنه ای نوشته شده بود تا به محض ورود رهبر انقلاب، حاضران آن را دسته جمعی بخوانند.

این شعر که در آن تعابیری چون "ناخدای کشتی ولایت"، "ماه آسمان عشق" و "نوح ما" به رهبر انقلاب نسبت داده شده بود، با انتقاد صریح ایشان مواجه شد.

شعری که توسط حاضران در این برنامه تمرین شد و با ورود آیت الله خامنه ای همخوانی شد، این بود.

کشتی ولایت را /ناخدای دورانی
ماه آسمان عشق/نور چشم ایرانی

بیم موج و طوفان نیست/تا تو نوح ما هستی
زنده ایم و وقتی تو/جان و روح ما هستی ...

این اشعار با انتقاد رهبر انقلاب مواجه شد و ایشان در ابتدای سخنرانی خود گفتند:

«من به شما عرض میکنم، به همه هم این را میگویم و گفته‌ام و تکرار میکنم؛ مبادا آن صفاتی، خصالی، مناقبی که متناسب با وجود ولی‌عصر (ارواحنا فداه) هست، اینها را تنزل بدهیم در سطح انسانهای کوچک و ناقصی مثل این حقیر و امثال این حقیر. اینی که گفته میشود کسانی که در این سفینه سوارند، غم طوفان ندارند:

چه غم دیوار امت را که دارد چون تو پشتیبان
چه باک از موج بحر آن را که باشد نوح کشتیبان(1)


این نوح امام زمان است، اما با یک نگاه عمومی به طول تاریخ اسلام وقتی نگاه کنیم - که سعدی هم با همان نگاه این شعر را گفته است - وجود مقدس خاتم‌الانبیاء (صلی‌الله‌علیه‌وآله) نوحِ کشتیبان این امت است. بله، این امت در طول تاریخ خود فراز و نشیبهائی داشته؛ گاهی به گل نشسته، گاهی دچار ذلت شده، گاهی با مشکلات غیرقابل توصیفی مواجه شده، دست به گریبان شده؛ این ناشی از این است که سوار کشتی نشده. اگر واقعاً متمسک بشویم، متوسل بشویم بر کشتی نجات اسلام، همراه پیغمبر باشیم، مسلماً پیروزی نصیب ماست. البته دربا طوفان دارد، سختی دارد، مشکلات دارد، گاهی هراسهای بزرگ دارد، اما وقتی کشتیبان بنده‌ی برگزیده‌ی خداست، معصوم است، آن وقت دیگر بیمی وجود ندارد. این آن نکته‌ی کوتاهی بود که خواستم عرض بکنم؛ این صفات را مخصوص بدانید به آن بزرگواران. نوحِ این کشتی اوست، پشتیبان این امت اوست، واسطه‌ی فیض الهی به یکایک آحاد ما، به دلهای ما، به جانهای ما، به ذهنهای ما، به جسمهای ما، به حیات فردی و اجتماعی، وجود مقدس خاتم‌الاوصیاء و در رتبه‌ی قبل از او، وجود مقدس خاتم‌الانبیاء (صلی‌الله‌علیه‌وآله) است.»

آیت الله خامنه ای همان گونه که این بار هم به تکرار این تذکر در گذشته اشاره کردند، پیش از این هم از به کار گرفتن تعابیر غلوآمیز درباره خود انتقاد کرده بودند.

اما با وجود این تذکرات، برخی خطبا و نویسندگان مدعی پیروی از رهبری همچنان بازار تعابیر و روایت های غلوآمیز درباره ایشان را گرم نگه داشته اند و به این گونه تذکرات هم توجهی ندارند؛ به گونه ای که تعابیری چون "ناخدای کشتی ولایت"، "ماه آسمان عشق" و "نوح ما"، در برابر عبارت مورد استفاده این گروه بسیار معمولی ترند.

حواشی دیگر برنامه

در این حال خبرنگار سایت محلی مازندنومه در بیان دیگر حواشی این برنامه نوشت:

-پیش از ورود به نوشهر گمان می کردم به جهت حضور مقام معظم رهبری در شهر ،فضای منطقه به شدت امنیتی و تحت کنترل باشد و مردم و راننده ها برای رفت و آمد دچار تضییقاتی شده باشند،اما برخلاف تصورم نوشهر مثل روزهای قبل بود و رفت و آمد و زندگی مردم خیلی عادی جریان داشت.

جالب تر این که به جز چند اداره و سازمان،از پارچه نوشته ها و بنرهای آن چنانی و هزینه هایی که در سفر برخی دیگر از مسئولان وجود دارد،خبری نبود و سفر رهبر انقلاب با کم ترین هزینه و بدون هر گونه ریخت و پاشی با حداقل دردسر برای مردم و در کمال نظم انجام شد.

-جلوی در ورودی دانشگاه امام،فردی نامه های مردمی را جمع می کرد.

-حاضران موقع ورود با شربت و شیرینی پذیرایی شدند و پس از پایان یافتن مراسم نیز بسته هایی به آنان داده شد تا به عنوان شام میل کنند.

-نمایشگاهی در قسمتی از ورودی برپا شده بود که در آن بخش هایی از ویژگی ها و خط مشی و اندیشه های سیاسی،اخلاقی و سیره زندگی و مبارزات آیت الله خامنه ای را به تصویر کشیده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
0
0
درود بر رهبر فرزانه انقلاب.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین