کد خبر: ۱۷۲۱۱۸
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۴

فيفا در ايرانی بودن قوچان نژاد شک دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فدراسيون فوتبال ايران در تلاش است تا مجوز حضور رضا قوچان نژاد در تيم ملي را از فيفا دريافت كند.

به گزارش ايسنا، با وجود گذشت چند ماه از انتخاب قوچان نژاد از سوي كارلوس كي‌روش به عنوان بازيكن تيم ملي فوتبال، هنوز اين بازيكن اجازه بازي براي ايران را ندارد.

فدراسيون فوتبال كشورمان كه از همان ابتدا تلاش براي اثبات ايراني بودن قوچان نژاد را آغاز كرده است،‌ هنوز رضايت فيفا را نگرفته و علي‌رغم ارسال مدارك متعدد به فيفا، هنوز مجوز بازي اين بازيكن صادر نشده است.

قوچان نژاد كه متولد مشهد است در كودكي با پاسپورت پدرش ايران را ترك كرده و همين اتفاق باعث شده تا فيفا هيچ مدركي دال بر ايراني بودنش را نداشته باشد. البته فدراسيون فوتبال ترجمه شناسنامه و همچنين تائيديه ثبت احوال مشهد را به فيفا ارسال كرده اما آن‌ها اين مدارك را "من‌درآوردي" دانسته و قبولشان نكرده‌اند!

با اين حال با اصرار كارلوس كي‌روش‌، تلاش براي جلب رضايت فيفا ادامه دارد و اين بار مدركي از سوي سفارت هلند در ايران به زوريخ ارسال شده است تا ثابت كند قوچان نژاد مليت ايراني دارد و در سال‌ها اخير نيز مليت‌اش را حفظ كرده است.

اين مشكل براي اشكان دژاگه وجود نداشته است، چون او پاسپورتي كه با آن از ايران خارج شده بود را در اختيار داشت و فيفا آن را پذيرفت. 

به هرحال آخرين مدرك ارسالي از سوي فدراسيون فوتبال در حال حاضر به دست كارشناسان فيفا رسيده و به نظر مي‌رسد رأي كه اين بار صادر مي‌شود، آخرين مرحله كار باشد، چرا كه فدراسيون فوتبال ديگر مدركي براي اثبات ايراني بودن قوچال‌نژاد نخواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
0
0
چطوریه از چند تا بازی کنی که خارج از کشور بازی می کنن 2 تا 3 نفر میان تیم ملی اما با این همه بازیکن که تو ایران تو لیگهای مختلف توپ میزنن ........ ایراد از کجاست؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین