کد خبر: ۱۷۲۲۳۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۴

چهارمین پرش قابل توجه شاخص بورس/ 126 قدم تا قله 27 هزارتایی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با افزایش 360 واحدی امروز شاخص، این متغیر مهم بورس چهارمین پرش قابل توجه خود در سال جاری را هم به ثبت رساند و در فاصله 126 قدمی عبور از کانال 27 هزار تایی ایستاد.

به گزارش فارس، بازار سهام با افزایش دو هزار و 235 واحدی شاخص و میانگین بازدهی 9.2 درصدی، رویایی ترین ماه خود در دو سال اخیر را به پایان برد که در شروع نخستین روز فصل پاییز هم به روند صعودی ارقام خود ادامه داد تا همچنان از اعتقاد راسخ اکثر فعالان و البته مقطعی رشد همه متغیرها حکایت داشته باشد.

براساس این گزارش،امروز هم به مانند هفته ها و روزهای پیشین، نگاه اکثر سهامداران به نوسان بازار ارز و مسائل سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی بود. در این میان تداوم ابهام در آینده دلار و نامشخص ماندن وضعیت بورس ارز موجب شده تا باز هم شرکت های صادرکننده محصولات و متاثر از نوسان دلار در تیررس خرید اغلب سرمایه گذاران باشند.

از سوی دیگر نزدیک شدن زمان انتشار گزارش عملکرد 6 ماهه شرکت ها، موضوع افزایش 22 درصدی سیمان و عرضه بلوک 33 درصدی سهام بانک پارسیان توسط ایران خودرو (که آگهی عرضه آن در 15 مهر منتشر می شود)، هم موجب تشدید طرف تقاضا و رشد سهام شرکت های مرتبط و حتی غیر مرتبط شده تا این روزها بازار سهام در سیر صعودی ارقام از سایر بازارها عقب نماند.

این گونه مسائل موجب شدند تا امروز هم شرکت های معدنی، فلزی ، پتروشیمی، خودرویی به همراه برخی تک سهم ها با افزایش قیمت هر سهم داد و ستد شوند تا زمینه جهش دیگری برای شاخص فراهم شود. به این ترتیب با اثر 51 تا 11 واحدی شرکت های فولاد مبارکه، ملی مس، سرمایه گذاری غدیر ، پالایشگاه بندرعباس،گل گهر و چادرملو، نفت و گاز پارسیان، توسعه معادن و فلزات،پتروشیمی پردیس و ایران خودرو بود که شاخص بورس با 360 واحد جهش دیگر، در عدد 26 هزار و 875 واحدی ایستاد.

با این رویداد، علاوه بر اینکه چهارمین افزایش روزانه قابل توجه شاخص درسال جاری ثبت شد (بعد از رشد 394، 384 و 375 واحدی در 25 شهریور و 27 و 5 فروردین) ، شاخص بورس در 126 قدمی عبور از قله و خط مقاومت 27 هزار واحدی قرار گرفت تا چنانچه فردا هم جو روانی مثبت بر تصمیم گیری ها حاکم باشد بتواند وارد کانال جدیدی شود.

برپایه این گزارش، رشد قیمت سهام شرکت های فوق در حالی موجب رسیدن ارزش روز بازار به بیش از 121 هزار میلیارد تومان شد که حجم و ارزش سهام داد وستد هم با آمار مناسب و امیدوار کننده ای همراه شدند.

به طوریکه امروز که خبری از جابجایی درون گروهی شرکت ها و حمایت های افراطی نبود، بیش از 482 میلیون سهم به ارزش 124 میلیارد تومان معامله شد.

سه شرکت پالایشگاه بندرعباس، بانک پاسارگاد و لیزینگ رایان سایپا هم با معاملات 16.3 ، 14.6 و 11.3 میلیارد تومانی داشتند، دارای بیشترین ارزش معاملات در بین همه شرکت ها بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین