کد خبر: ۱۷۲۸۸۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۶
رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

به راحتی به هر کس تهمت زده می‌شود/ مدیران وعده درست به مردم بدهند

اگر بنا باشد ما حرف بزنیم، حرف‌های زیادی داریم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی چهارشنبه شب با حضور در مسجد انصار الحسین(ع) خیابان پیروزی تهران با تبریک و گرامیداشت ایام دفاع مقدس و ولادت امام رضا(ع) گفت: روزهایی که پشت سر می‌گذاریم، روزهای مهمی است و حوادث مهمی نیز در این ایام در جریان است. آنچه در جهان اسلام مشاهده می‌کنیم یک خودباوری، اعتماد به نفس و بازگشت به خود است. 

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، پور محمدی ادامه داد: آنها می‌گفتند اخلاق، اختصاص به خانه و مراودات شخصی دارد. اما انقلاب اسلامی ایران تأکید کرد، اخلاق برای همه و به خصوص برای سیاستمداران است و سیاستمداران نباید فریبکاری کنند. 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تحریم‌های غیرقانونی غرب علیه ملت ایران گفت: در این شرایط باید ایستادگی کرد. خداوند به ما امر کرده که جا نزنیم و عقب نکشیم. اگر دشمن دروغ می‌گوید نباید ما دروغ بگوییم. اگر دشمن خدعه کرده و ظلم می‌کند، ما خدعه نکرده و ظلم نکنیم. اگر دشمن از راه‌های پلید ورود پیدا می‌کند، ما از راه‌های ناصواب وارد نشویم. 

وی ادامه داد: در شرایط فعلی کشور هر کس باید به وظیفه خود عمل کند. مدیران نیز باید به وظیفه خود خوب عمل کنند. مدیران باید از تمام ظرفیت‌های موجود، برای کمک و رفع مشکلات مردم استفاده کنند. مدیران باید وعده درست به مردم و جامعه بدهند. مدیران باید تمام ایده‌های کارشناسی کشور را به کار بگیرند. نه اینکه بگویند به نظر من یا به ذهن جمع ما این طور می‌آمد. 

پور محمدی خطاب به مدیران ارشد کشور گفت: شما عده محدود هستید اما در کشور ما برای یک رشته کارشناسان زیادی وجود دارد. بروید دنبال نظر این کارشناسان و نگویید به نظر ما عده محدود این آمد. نباید این طور باشد که هرچه به ذهن من به عنوان رئیس یک سازمان رسید، همان را مطلقاً درست بدانم و بر مبنای آن عمل می‌کنم. این نشان می‌دهد تقوای مدیریتی نیست. 

پورمحمدی با تأکید بر پیشرفت امور بر اساس نظرات کارشناسی گفت: هر کس بگوید تیم من این طور فکر می‌کند و باید طبق آن عمل کرد، اشتباه کرده است. مدیر باید از نظرات کارشناسی برای انجام درست امور استفاده کند. این می‌شود تقوای مدیر. تقوای کارمند هم این است که اگر می‌تواند کار مردم را الآن راه بیندازد و به ده دقیقه دیگر موکول نکند. نباید در ادارات کار مردم را به امروز و فردا سپرد. بنابراین در شرایط امروز که دشمن تلاش می‌کند به ملت ایران ضربه بزند، راه حل این است که اول مقاومت کنیم و دوم، تقوا پیشه کنیم. اگر به توصیه خدا در این زمینه عمل کنیم، قرآن وعده داده است که دشمن نمی‌تواند به ما ضربه بزند. 

وی گفت: امروز هم وضع چنین است. اگر امروز می‌خواهیم از کید دشمنان نجات پیدا کنیم، همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید مقاومت را پیشه کنیم. اگر در عرصه اقتصاد به ما فشار می‌آورند، اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم. در عرصه‌های دیگر هم باید مقاومت، هوشمندی، صدق و فراست از خود نشان دهیم. این‌ها را باید در عمل نشان بدهیم و اگر مقاومت کنیم، پیروزی از آن ما است. 

وی در پاسخ به سؤال یکی از حاضران که گفت «لازم است برای روشن شدن اذهان عمومی ‌راجع به ماجرای 200 میلیارد تومان که معاون اول ریاست جمهوری درباره شما مطرح کردند، توضیح دهید؟» گفت: همیشه همین طور است. اولاً از یک کلاغ به چهل کلاغ می‌رسد. فردی که برای نخستین مرتبه این حرف را زد گفته بود 21 میلیارد تومان حالا به مسجد شما که رسید شد 200 میلیارد تومان. یعنی نقداً ده برابر اینجا افزایش پیدا کرد. البته من ساحت این مجلس را بالاتر از آن می‌دانم که وارد این حوزه‌ها شوم ولی چون سؤال شد ناچارم توضیحی ارائه کنم. 

وی ادامه داد: آیا در مملکت وام دادن آن هم به محتاجین طبق قانون جرم است؟! پس این همه مؤسسات و صندوق‌هایی که وام می‌دهند مرتکب جرم می‌شوند. بنده زمانی که در وزارت کشور مسئولیت داشتم عده‌ای برای اینکه به بخشی از کارمندانی که عمدتاً ضعیف و جزو کارمندان شرکتی محسوب می‌شدند وام بدهند، نزد من آمده و اعلام کردند که قصد خرید زمینی دارند تا در آن مسکنی برای اعضای تعاونی تهیه کنند. آنان اعلام کردند طبق قانون، وزیر می‌تواند با وام دادن به تعاونی مسکن موافقت کند. من اعلام کردم بروید قانون را بیاورید. طبق ماده 17 قانون تعاون، هر سازمانی اگر منابع مالی داشته باشد می‌تواند برای تهیه مسکن کارکنان خود وام قرض‌الحسنه کوتاه مدت بدهد. 

پورمحمدی گفت: من پس از آنکه از صحت قانون اطمینان پیدا کردم پرسیدم که آیا بودجه این کار را داریم؟ گفتند ما سراغ فلان معاونت وزارت‌خانه رفته و آن معاون گفته است می‌تواند چند ماه این پول را در اختیار آنان قرار دهد. من گفتم چند نفر هستید، آنها اعلام کردند، سه هزار و سیصد نفر عضو این تعاونی هستند. گفتند ما 21 میلیارد تومان پول می‌خواهیم تا یک قطعه زمینی را خریده و بعد از آنکه اعضا پول خود را دادند این پول را تسویه کنیم. من نامه‌ای به آن معاونت نوشته و اعلام کردم طبق قانون و مقررات و بعد از بررسی، چنانچه امکانش بود، این مبلغ را به عنوان وام کوتاه مدت سه تا چهار ماهه به تعاونی مسکن کارکنان بدهید. 

پورمحمدی افزود: این وام پرداخت شد و سه ماه بعد مجدد نزد من آمدند و اعلام کردند که خرید زمین به طول انجامید و ما نمی‌توانیم این پول را طی این چهار ماه به وزارت‌خانه پرداخت کنیم و تقاضای چند ماه دیگر کردند. ما نیز نامه‌ای به آن معاونت نوشتیم و گفتیم اگر می‌توانید سه ماه دیگر به کارکنان مهلت بدهید و این کار را اجرا کنید. تمام این مسیر کاملاً قانونی بود. بعد از سه ماه دوم، ما از این وزارت‌خانه بیرون آمدیم؛ یعنی بیرونمان کردند؛ اخراجمان کردند. حال مسئولیت من چیست؟! مگر تمام تعهدات قانونی که یک مقام کشور می‌دهد، نباید مقام بعدی بپذیرد؟! شما از بانک وام می‌گیرید و پس از مدتی، رئیس بانک تغییر می‌کند؛ آیا شما می‌توانید پول بانک را بخورید و به بانک پس ندهید؟! آیا درست است در نظام ما از یک طرف، ادعای دین‌داری و تقوا کنیم و بعد بگوییم آقایی آمد 21میلیارد تومان را به صورت غیرقانونی از وزارت‌خانه‌اش خارج کرد و هنوز بعد از چهار سال پس نداده است؟! این اخلاق دشمنان ما است؛ دشمنان ما از این روش و اخلاق استفاده می‌کنند. چرا تهمت، دروغ، افترا گناه کبیره است؟! برای اینکه بسیار زشت و ناروا است. چرا این طور حرف زده می‌شود؟! چرا از اخلاق دشمنان اسلام و انسانیت برای ضربه به رقیب استفاده می‌شود؟!
وی خاطرنشان کرد: همان شب که این ادعا از زبان این مسئول مطرح شد تعاونی وزارت‌خانه اطلاعیه داد مبنی بر اینکه این پول طبق قانون گرفته شده و 11 میلیارد آن نیز به آن وزارت‌خانه پس داده شده است؛ این در حالی است که برای پس دادن بقیه پول کارشکنی شده و خواستار آن شدند که آن مسئول برای حل مشکل اقدام کند. 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه اگر بنا باشد ما حرف بزنیم، حرف‌های زیادی برای مطرح کردن داریم، گفت: این افراد باید از غضب خدا و بنده خدا که کارش را طبق حق انجام داده و مظلوم واقع شده بترسند. باید این افراد حیا کنند. اینکه به دروغ می‌گویند این پول را بردند و پس هم ندادند واقعا زشت است. اگر شما ریالی از آن پول را دیدید ما هم آن را دیدیم. این موضوع یک دستور اداری بود که ذیحساب دارد و طی آن، برای خانه دار شدن حدود سه هزار نفر از کارمندان محروم وزارت کشور اقدام شد. این‌ها که شعار می‌دهند ما می‌خواهیم مردم را خانه‌دار کنیم چرا این حرف را می‌زنند؟! ما چه شعار می‌دهیم و چه عمل می‌کنیم؟! اخلاق و دیانت ما کجاست؟! 

پورمحمدی گفت: ما در حال جنگ با رأس این بداخلاقی‌ها در دنیا یعنی اسرائیل و آمریکای جهان‌خوار هستیم و دوست نداریم در کشور خودمان این بی‌اخلاقی‌ها و بی‌تقوایی‌ها رایج شده و سکه بازار شود. متأسفانه این روزها شاهدیم، به راحتی به هر کس تهمت زده می‌شود و ضد انقلاب هم از این تهمت‌ها هلهله سر می‌دهد. در طی این مدت که تهمت‌ها علیه من مطرح شد تمام شبکه‌های ضد انقلاب جشن گرفتند. اینها خوراک شبکه‌های ضد انقلاب و بی‌دین را فراهم می‌کنند. مبارکشان باشد. نوش جانشان باشد. ولی بدانند که این لقمه‌ها از گلویشان پایین نمی‌رود. 

وی با تأکید بر اینکه حق از بین رفتنی نیست، گفت: من هم گفتم در راه دفاع از انقلاب و ارزش‌ها ایستاده‌ام؛ در راه مردم و سلامت نظام اداری ایستاده‌ام. در راه مبارزه با فساد و فاسدین ایستاده و محکم تر از گذشته می‌ایستیم. این حرف‌ها هم که علیه من زده می‌شود تاوان همین ایستادگی‌ام است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
0
0
امام رضا(ع) فرمودند: بر شما باد به راز پوشی در کارهاتان در امور دین و دنیا. روایت شده که (افشاگری کفر است) و روایت شده ˈکسی که افشای اسرار می کند با قاتل شریک استˈ و روایت شـده که ˈهر چه از دشمن پنهان می داری دوست توهم بر آن آگاهی نیابد.ˈ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
0
0
با سلام
برادر عزيز ، شما كه ميفرماييد "به راحتی به هر کس تهمت زده می‌شود" حضرت عالي و برخي از همفكرانتان هم (بر خلاف فرمايش مقام معظم رهبرى كه فرمودند جذب حداكثري و دفع حداقلي و توصيه به اخلاق فرمودند)إز هر فرصت و موقعيتي استفاده كرده همين كار را با اصلاح طلبان مومن و متعهد همچون سيد محمد خاتمي و .... انجام داده و ميدهيد و حالا كه انها مظلوم واقع شدن از همكارهاي قديميتان همين رفتارها در مورد شما ميشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
0
0
افسسسسسسوسسسسس از تهمت برای قدرت مقام و ثروت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
0
0
وقتي تو مناظره تهمت زدند رسيدگي نشد نتيجه اش ميشود همين ديگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
0
0
راه علاج دروغ و تهمت و دزدی و سواستفاده های بی شمار فقط و فقط مطبوعات و رسانه آزاد است.

خواهی بیا ببخشا
هواهی بو جفا کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
0
0
توبه تقصیر خود افتادی از این در محروم
ازکـــــــــه می نالی فریادچرا می داری
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
0
0
به راحتی به هر کس تهمت زده می‌شود
ملت این را در جریان منظره انتخابات 88 فهمید
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
0
0
ملت این را در جریان منظره انتخابات 88 فهمید
اما بعضی دیر متوجه می شوند
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
0
0
جواب خود را برای قیامت آماده کنید برای جلوگیری از این تهمت ها چه کرده اید
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
0
0
تهمت خوب است اما فقط تهمت وافترا به اصلاح طلبان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
0
0
یاد دادگاه کرباسچی افتادم آیا اگر یک مدیر دو دست جوجه کباب بخورد جرم است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
0
0
کی گفته تهمت وبی اخلاقی بد است؟ واقعا این اعتقاد رو دارید؟ میدونید اگر فقط یکبار واسه یه روز این اعتقاد رو بزور در خود ایجاد کنید چند سال باید بنشینید وبابت اینهمه سیل تهمت ودروغ وافترا و بهتان و ریا وتزویر و بی آبرو کردن مسلمانان رقیب واصلاحطلبان و مستقلین و... که فقط اظهار نظر کردند وبه مذاق شما خوش نیامد بنشینید واستغفار کنید؟ تهمت خوبست ولی فقط وقتی واسه رقیب اصلاح طلب و بنده خداهای مظلوم وبی کس وبی رسانه وبی امکان جواب باشه؟ چرا فکر کردید این تهمتها وبدبختیهایی که واسه دیگران ورقبای خود سکه بازار مکاره کردید بی پاسخ میماند؟ چرا فکر کردید با بیرون کردن رقیب با هزار دوز وکلک و اتهام ودروغ خودتون راحت سر به بالین خواهید گذاشت؟ چرا توبه نمیکنید وهر کدومتون بابت اونهمه تهمت از خدای خود طلب مغفرت نمیکنید اگر راست میگویید؟ چقدر انسان بخاطر دروغ وتهمت وبهتان وکلک و پاپوش سازی .. به زندان افتادند وبه مشکلات خانمانسوز وفلاکت آور دچار شدند؟ خداوند جای حق نشسته ومطمئن باشید وباز مطمئن باشید تاوان تک تک اونها .. پس خواهید داد!شک نکنید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
0
0
تازه اول کاره دوستان عزیز! والله وبالله که به چشم خود خواهیم دید نه چندان دور هم که تمام کسانی که به این افراد مظلوم وبی قدرت دفاع و بی رسانه وخلع ید شده از رسانه وامکانات مالی ومعنوی و رهانده شده و تحت فشار چند جانبه قرار گرفته ، تهمت زدند وباعث مشکلات عدیده واسه خودشون وحتی خانواده های مظلومشون شدند و با استفاده از قدرت مجاز و موقتی خود و بدون تفکر به آینده این دروغ وتهمتها و بهتانها که عین شیرینی تلخ تر از زهر درکامها میچرخید و بعد هم همون اتهام باعث فلاکت عده ای میشد، بزودی زود دامنگیر خودشون شده وخدا شاهده که چنان بلایی سرشون خواهد آورد که راه بیابان وخیابان پیش بگیرند وحتی ندونند از کی باید طلب بخشش کنند! جناب مسوول عزیز! تهمت واتهام درد داشت نه؟ سخت بود؟ آخی بمیرم برای سید عزیز و دوستان مظلومش که چه ها کشیده ومیکشند از دست اتهامات وبهتانهای دروغ ومن درآوردی...! خانواده ات چطور؟ بچه هات تو مدرسه اذیت شدند؟ ... فامیل چطور؟ چپ چپ نگاه کردند توی مهمونی به خانواده محترمت؟ بله درک میکنیم! سید بهتر درک میکنه میخوای بری ازش بپرسی چطور اونهمه تهمت ودروغ وریا و اتهام دروغ و... رو خودش وخانواده بزرگوار ودوستانش تحمل کردند؟ میدونید چیه؟ تونستند چون اصولا کسی چپ نگاهشون نکرد! چون اصلا کسی هیچکدوم رو باور نکرد! چون پاک بوده وهستند ! ولی ........
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین